Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lahjottaisitko rokotteesi köyhän maan riskiryhmäläiselle?

Vierailija
10.07.2021 |

Minä mielelläni lahjottaisin koska minä terve nuorehko aikuinen jolla on lähes 100% suoja koronaa vastaan en tarvitse sitä niin paljoa ja kiireellisesti kuin köyhien maiden riskiryhmäläiset.
Rokotteet suojaavat tämän hetkisen tiedon mukaan niin hyvin rokotettuja ettei laumasuojaan tarvitse nojata (kaikki tehohoidossa tällä hetkellä rokottamattomia eli rokotetut suojassa vaikka ei ole laumasuojaa).
Eikö ole melko itsekästä suostua ottamaan rokote kun niin moni köydä maa kamppailee koronan kourissa rokotteiden vähyyden takia.
Tätä mieltä on moni asiantuntija mm. Thl:n Jussi Sane ja monet lääkärit, myös WHO.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lahjoittaisi. Kerran koronan sairastaneena, en tahdo sitä uudestaan. Ensimmäisestä kerrasta vielä 6kk myöhemmin keuhkot eivät ole kunnossa. Ja oli ns. lievä korona, kotona sairastamalla meni. Tosi sairas olin silti.

Pitkittyneitä oireita on niin isolla osalla sairastaneista, ettei missään nimessä ole järkevää, eikä eettisesti oikein antaa niidenkään sairastua, joilla kuoleman riski on pieni. Kauhuissani olen seurannut tilannetta, kun näyttää siltä, ettei lapsia ja nuoria aiota Suomessa suojata tartunnoilta. Siinä tuhoutuu moni juuri alkamassa oleva elämä.

Rokotteiden maailmanlaajuinen riittävyys on sitten asia erikseen, mielestäni pitäisi panostaa tuotannon kasvattamiseen niin, että rokotteita riittäisi kaikille. Tälle ei tule muuten loppua kun jatkuvasti syntyy uusia, myös rokotteita kiertäviä, variantteja.

Vierailija
2/3 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ehdottomasti, harvennusta sieltä päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän koko maailman pitäisi tosiaan olla rokotettu, jottei uusia variantteja kiertäisi, kuten influenssa tekee. Siksi on lyhytnäköistä tuijottaa vain Suomen tai Euroopan rokotustilanteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan