Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilasin pellavavaatteita. Olikohan huono idea?

Vierailija
10.07.2021 |

Mulla on viimeksi ollut yksi pellavamekko ja se oli melko karhea. Ihan nätti mutta karhea ja vähän ikävä pitää.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä idis näin helteillä. Muistathan sitten, että pellavaisia ei saa kuivattaa rummussa, ne kutistuvat merkittävästi.

Nimimerkki "yhden jakun pilannut".

Vierailija
2/9 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellavavaatteet, kuten pellaivaiset pyyhkeet j akylpytakitkin paranevat pesujen myötä. Liiallinen karheus häviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellava on kesällä parasta! Pellavavaatteet pehmenevät kyllä pesuissa. Itselläni on kaksi pellavaisia jakkupukua.

Vierailija
4/9 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä idis näin helteillä. Muistathan sitten, että pellavaisia ei saa kuivattaa rummussa, ne kutistuvat merkittävästi.

Okei. Mulla ei ole rumpua enää. Kuivatan henkarissa. Pitääkö ne aina silittää?

Vierailija
5/9 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse. Olen pärjännyt koko elämäni ilman silittämistä poislukien kotitalouden tunnit n. 30 vuotta sitten.

Vierailija
6/9 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse. Olen pärjännyt koko elämäni ilman silittämistä poislukien kotitalouden tunnit n. 30 vuotta sitten.

Samoin. En ymmärrä ihmisiä, jotka silittää ihan kaiken. esim pyyhkeet ja liinavaatteet. En edes saa omiani niin ryppyisiksi että ne pitäisi silittää.

Itselläni taitaa olla yksi toppi jotain pellavasekoitetta ja sekin oikenee oiken nätisti, kun kosteana ripustaa kuivumaan. Jotain muutakin joskus oli ja muistaakseni se meni ryppyiseksi tosi helposti.

Vierailija
7/9 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tilasit?

Vierailija
8/9 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä. Katsotaan nyt sitten miten tilaus onnistui. Odotan toiveikkaana. ap

Vierailija
9/9 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellava rypistyy helposti, mutta se ikään kuin kuuluu vaatteiden eloon. Rypistymistä ehkäisee myös kovan linkouksen välttäminen ja sitten kosteana henkariin kuivumaan. 

Pellava ei ole erityisen kestävä kuitu, jos siihen ei ole sekoitettu mitään elastaania, joten luonnonkuituinen vaate hajoaa käytössä nopeammin, mutta pellava on ilmaston kannalta hyvä valinta, suomalaishenkinen ja kaunis ja karheus häviää parin pesun jälkeen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän