Muita tätejä, joita ei kiinnosta kukat, puutarhatyöt tai marjastus?
Ynnä muut tyypilliset keski-ikäisten oletetut askareet. Mielummin vaikka istun, tuijotan seinää ja pureskelen kynsiänni. EVVK.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä naisia joiden mielestä on sitä fiksumpi mitä vähemmän tekee “naisten” juttuja. Niin tympeää. En onnistu näkemään mitään pahaa marjastuksessa, ruuanlaitossa tai käsitöissä tai kukissa.
Mutta marjastus on oikeasti kauheaa! Sain lapsena ikuiset traumat kun jouduin pakosti vanhempieni kanssa mustikkaan. En mahda sille mitään mutta marjastus, säilöntä ja ruoanlaitto tuntuu minusta kovin negatiivisille harrastuksille. En osaa puhua mitään sellaisia harrastavan naisen kanssa.
Mä harrastan noista kaikkia (tai no ruuanlaitto on enempi arkiaskare) mutta en mä niistä kyllä ihmeemmin puhu, koska mitä ihmeen keskusteltavaa noissa olisi? Joo, kerron kyllä että lähden nyt marjaan, mutta en mä sitä reissua jälkeenpäin pui.
Vierailija kirjoitti:
Iän myötä yhä vähemmän kiinnostaa kotityöt ylipäätään. Onneksi elämme aikaa, jossa ei tarvitse oletetusti olla ns. "ehtoisa emäntä".
Samoin. Korona tekee elämän vaikeaksi kun menisin mieluummin koko ajan jonnekin kuin istuisin kotona. Olen kärsinyt kovasti koko tämän ajan menopaikkojen puutteesta. Enkä nyt tosiaan tarkoita ravintoloita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muita tätejä joita ei kiinnosta lukeminen, matkustelu, teatterit ja konsertit ja käsityöt ja juoruilu ja kerhot sun muut?
Eikä myöskään mitkään nuo ap:n mainitsemat asiat.
Mikä sua sitten kiinnostaa?
Sohvalla makaaminen, viinin lipittäminen ja selfieiden ottaminen/muokkaaminen sekä sometus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä naisia joiden mielestä on sitä fiksumpi mitä vähemmän tekee “naisten” juttuja. Niin tympeää. En onnistu näkemään mitään pahaa marjastuksessa, ruuanlaitossa tai käsitöissä tai kukissa.
Mutta marjastus on oikeasti kauheaa! Sain lapsena ikuiset traumat kun jouduin pakosti vanhempieni kanssa mustikkaan. En mahda sille mitään mutta marjastus, säilöntä ja ruoanlaitto tuntuu minusta kovin negatiivisille harrastuksille. En osaa puhua mitään sellaisia harrastavan naisen kanssa.
Marjastus onkin kauheaa, suorastaan kidutusta. Äitini oli kova marjastaja ja itse yritin lapsena rämpiä mukana, mutta se oli kauheaa jo silloin, vaikka silloin olin vielä pieni ja ketterä. Olen maailmanluokan hyttysmagneetti ja minulla on ilmeisesti jotenkin hirveän huonot jalat, sillä marjastaminen on aina ollut minusta lähinnä äärimmäisen kivuliasta. Ihailen kuitenkin ihmisiä, jotka kykenevät marjastamaan. Ehdottomasti olen myös sitä mieltä, että pois vain metsistä makailemasta kaikki herkulliset ja terveelliset marjat ja mielellään minun pakkaseeni, kunhan ei vaan itse tarvitse kerätä.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä haluat? ymmärtää väärin, eihän noissa ole mitään pahaa, ihanan turvallista ja perinteistä, sitä tavanomaista ja luonnollista. MUTTA nykyään meissä on niin paljon erilaisia, ettei monikaan edes tykkää noista asioista, tarkoittamatta, että itse sen vuoksi mitenkään fiksu olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä haluat? ymmärtää väärin, eihän noissa ole mitään pahaa, ihanan turvallista ja perinteistä, sitä tavanomaista ja luonnollista. MUTTA nykyään meissä on niin paljon erilaisia, ettei monikaan edes tykkää noista asioista, tarkoittamatta, että itse sen vuoksi mitenkään fiksu olisi.
Juu, ei ole ollut ollenkaan vähättelevä sävy noissa viesteissä.
Minusta tuli täti 8-vuotiaana kun vanhin siskoni sai lapsen. Ihan oli kyllä muut asiat elämässä mielessä silloin 🙂
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa leffoissa ja teattereissa käynnit, musakeikoillakin, niihin nyt ei oo hetkeen vaan päässyt. Olen siitä erilainen vanhempi täti, että farkut ja tennarit jalassa pötkin menemään tuolla kadunvarsilla ja metsästän monneja ja tappelen saleilla:D
Kotona luen ja katson myös tv:tä joskus. Radio mulla on päällä aina, en siedä hiljaisuutta.
Eikö farkkuja ja tennareita ole ihan kaikenikäisillä nykyään? Jopa mun 82-vuotiaalla isälläni on.
Joo, ei niissä ole mitään pahaa, hyviä harrastuksia kaikki. On vaan ihmisiä jotka OLETTAVAT että automaattisesti nainen nauttii ns perinteisistä naisellisista asioista ja niitä harrastaa tai ylipäätään tekee.
Mua ei kiinnosta puutarhan hoito, toki muutaman kesänikään usein ostan, mutta todennäköisesti onnistun nekin tappamaan. Marjastus ei kiinnosta. Kokkailu on vaan pakonsanelemaa koska syötävä on... siivous vasta inhokki juttu onkin. En kuitenkaan arvostele muiden harrastuksia ja toivon etteivät hekään minun. Monesti vaan monet haluavat kovasti kertoilla näistä omista asioistaan ja ilmeisesti olettavat että muakin kiinnostaa ( koska kohteliaasti kuuntelen).
Kiinnostaa: lukeminen, kirjat, historia, elokuvat, musiikki, yleensä kulttuuri ja tiede... jooga on ihan mielenkiintoista ja oman pikku takapihan elon seurailu ( linnut ja muut elävät). Nämä siis minun mielenkiinnonkohteitani.
Tätä tätiä ei kiinnosta kukat, puutarhatyöt tai marjastus. Kaikki nuo on yäk. Minua kiinnostaa liikunta esim.juokseminen, ruoan laitto (uudet reseptit), erilaisten uusien asioiden oppiminen (kielien opiskelu, soitinten soittaminen tms), matkustelu ja viinien maistelu.
T.täti 58v.
Tämä mamma täällä 52 vee
Inhoaa:
Ruoan laittoa, keittiössä nysväämistä
Puutarhassa käkkimistä
Näitä EN voi sietää!!
Tänään kävin lenkillä mieheni laittoi ruoan.
Mieheni itse lähettää vaimonsa ulos talosta kun hän tietää että saa takaisin hyvän tuulisen
Vaimon❤️30 vuoden kokemus takana❤️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei ole ollut ollenkaan vähättelevä sävy noissa viesteissä.
Taitaa se sävy määrittyä lukijan omassa mielessä.
Se juuri, että OLETETAAN. Oletetaan, että tietyn ikäinen "täti" lässyttää lapsille, kiikuttaa töihin lomallelähtiäis- ja lomaltapaluupullat, empatiseeraa ihan kaikkia oman elämänsä vaikeuksista avautuvia, vetäytyy epäitsekkäästi sivuun jonkun toisen hyväksi eri tilanteissa jne.jne. JUUEI. Tämä olettaminen rasittaa minua.
Ei kiinnosta pätkääkään. Mieheni on ulkoilma- ja puutarhaihminen, joka kuopsuttaa ulkona jatkuvasti. Minulle sopisi asua kaksiossa keskellä kaupunkia, mutta mies on maalta kotoisin ja rakastaa kaikenlaista puuhastelua, remontointia ja pihan laittoa. Marjoja en syö, kiintiö tuli täyteen lapsena kiihkohilloajaäitini ansiosta, vielä vähemmän kerään niitä. Keski-iässä on kuitenkin parasta se, että saa elää miten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Muita tätejä joita ei kiinnosta lukeminen, matkustelu, teatterit ja konsertit ja käsityöt ja juoruilu ja kerhot sun muut?
Kotona on mukava olla, syödä hyvää ja olla vaan.
Joskus on kyllä pakko nostaa persus sohvalta ja lähteä jotain pappaa vikittelemään, vanhaakin alkaa välillä panettaa on pakko saada munaa ja muuta hoitoa.
Mikään ei ole tärkeää paitsi puutarhanhoito!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä lisäys. Mikään noistakaan ei kiinnosta. Viihdyn tosi hyvin ilman noita ja kun työn puolesta joudun osallistumaan, niin voi ei.
Ai niin, lukeminen kiinnostaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko ettei noita harrastava osaa muusta puhua, tai ettei silloin yleensä harrasteta muutakin?
Marjastus ei kiinnosta, ostan metsämarjat. Samoin mansikat. Herukat, karviaiset, omenat, päärynät ja luumut kasvatan itse, samoin yrtit, tomaatit ja vaihtelevasti eri vihanneksia/juureksia. Perennapenkki on, sisällä kasvatan huonekasveja, pionit sain tänä kesänä ensimmäistä kertaa kukkimaan, sen sijaan ruusujen kanssa en tunnu onnistuvan edelleenkään.
Muillekin harrastuksille jää silti aikaa. Opiskelen tutkintotavoitteisesti työn ohessa, olen kahdessa luottamustehtävässä kotikunnassani ja yhden yhdistyksen aktiivi. Luen paljon, tosin opintokirjallisuuden lisäksi enimmäkseen dekkareita. Matkustelen, retkeilen, patikoin puolison kanssa ja yksin. Pidän elokuvista ja osallistun usein elokuvafestivaaleille, mikä on helpottunut huomattavasti nyt, kun niitä voi seurata verkossa. Ennen korona-aikaa kävimme puolison kanssa usein keikoilla ja konserteissa, joskus teatterissa. Bujoilen ja teen käsitöitä.
Ihan riittävästi jää silti aikaa myös vain olla möllöttää. Kuten nyt, kun odotan, että puoliso tulee uimasta ja menemme ulos grillaamaan ja istumaan iltaa.
Iän myötä yhä vähemmän kiinnostaa kotityöt ylipäätään. Onneksi elämme aikaa, jossa ei tarvitse oletetusti olla ns. "ehtoisa emäntä".