Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita tätejä, joita ei kiinnosta kukat, puutarhatyöt tai marjastus?

Vierailija
10.07.2021 |

Ynnä muut tyypilliset keski-ikäisten oletetut askareet. Mielummin vaikka istun, tuijotan seinää ja pureskelen kynsiänni. EVVK.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, se on ihan fine, jos sua ei kiinnosta. Ja se on myös ihan fine, jos jotakin kiinnostaa. 

Mikä pointti?

Vierailija
22/68 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa. Mutta niin on kiinnostanut jo lapsuudesta asti. Samoin kuin leipominen, urheilu, taulujen maalaus, opiskelu jne. En jaksa löhnötä sohvalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole täti. Siskoni ei saanut lapsia.

Eikä mulla ole puutarhaakaan ja huonekasveja hoitelen vaihtelevalla menestyksellä. Marjastamista inhoan.

En tiedä mitä tädit pruukaa tehdä. Mä harrastan kirjoittamista ja luonnossa samoilua.

Noin niinku yleensä, täti-ihmisiksi sanotaan kaikkia vanhempia naisia.

Ei sillä ole merkitystä onko käytännössä täti / mummo / töissäkäyvä  tai mikä muu tahansa.

Mua voi sanoa rouvaksi. Se mä olen oikeastikin.  Tädiksi olisin halunnut mutta siskopa ei halunnut äidiksi. Mikä harmi!

Vierailija
24/68 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muita tätejä joita ei kiinnosta lukeminen, matkustelu, teatterit ja konsertit ja käsityöt ja juoruilu ja kerhot sun muut?

Eikä myöskään mitkään nuo ap:n mainitsemat asiat.

No nyt pistit pahan. Juoruilu ei kiinnosta eikä oikein matkustelukaan enää, muuten löytyy koko bingo. Ap:n mainitsemat olen onnistunut välttämään, paitsi hyötykasvit ovat alkaneet kiinnostaa.

Vierailija
25/68 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua sitten taas ei kiinnosta nainen joka ei ole kiinnostunut muusta kuin kännykän tuijottamisesta ja sohvalla makaamisesta. 

Tykkään myös seksistä.

Vierailija
26/68 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa leffoissa ja teattereissa käynnit, musakeikoillakin, niihin nyt ei oo hetkeen vaan päässyt. Olen siitä erilainen vanhempi täti, että farkut ja tennarit jalassa pötkin menemään tuolla kadunvarsilla ja metsästän monneja ja tappelen saleilla:D

Kotona luen ja katson myös tv:tä joskus. Radio mulla on päällä aina, en siedä hiljaisuutta.

Vierailija
27/68 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyi palstan pick me ladyt 😒.

Vierailija
28/68 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsinpimpula kun olette niin mageen erilaisia tätejä!

Vierailija
29/68 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitsinpimpula kun olette niin mageen erilaisia tätejä!

Sä et taida olla täti-ikäinen, joten voitko poistua jonnekin pissiskeskusteluun pilaamasta tunnelmaa. Kitooooz.

Vierailija
30/68 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä joutuu pohtimaan, no

Parikymppisenä olin erilainen kuin puolet saman ikäisistä, viiskymppisenä näytän näköjään olevani erilainen kuin puolet ikäisistäni. Mitä tästä voi päätellä? Olemme aina erilaisia suhteessa muihin ja joidenkin kanssa samanlaisia. Yllätys?

Vierailija
31/68 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, se on ihan fine, jos sua ei kiinnosta. Ja se on myös ihan fine, jos jotakin kiinnostaa. 

Mikä pointti?

50 vuoden rajapyykki on siitä kiintoisa, että sitä kerta kerran jälkeen havahtuu nähdessään lehtikuvissa, tv-pätkissä, somessa tai missä nyt vaan - jopa livenä - ihmisiä, jotka ilmaisevat olevansa saman ikäisiä itsesi kanssa ja ovat aivan täysin toiselta planeetalta. Joko tosi paljon rupsahtaneempia mummoja tai pappoja tai sitten hyvin meneviä ja nuorekkaita. Ulkonäön ja fyysisen kunnon ja kestävyyden haitari rupeaa olemaan tässä vaiheessa uskomattoman laaja. Ehkä se hämmentää ja luo jonkinmoisen identiteettikriisin, että olenko mä ns. "normaali" viiskymppinen vai pitäiskö tässä jotenkin muuttaa itseään sopivampaan muottiin? Tämä nyt vaan yhtenä pohdiskeluna aiheen tiimoilta.

Vierailija
32/68 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä naisia joiden mielestä on sitä fiksumpi mitä vähemmän tekee “naisten” juttuja. Niin tympeää. En onnistu näkemään mitään pahaa marjastuksessa, ruuanlaitossa tai käsitöissä tai kukissa.

Vierailija
33/68 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöminen tappaa. Sohvalla makaaminen tappaa. Tykkään puutarhanhoidosta ja se pelastaa edellä mainituilta.

Kasvit, eläimet ja erilaiset säät, vuoden-ja vuorokaudenajat sekä paikat  ovat kauniimpia, yksityiskohtaisempia, muuttuvampia ja kiinnostavampia, kuin ihmisten aikaansaannokset.  Olen esteetikko. Sisällä keittiössä, siivotessa tai muissa kotitöissä vietetty aika on turhaa. Kuntoliikunta on tärkeää.

Osana liikuntaa käy puutarhanhoito ja muuten kesällä voi esim uida, liikkua luonnossa, vähän marjastaakin ja pyöräillä. Olen ollut ainakin 15 vuotiaasta sitä mieltä, että puutarhanhoito on tärkeää, mutta sekään ei niin kovin tärkeää. Voi myös vain tarkkailla ympäristöään. Luonto osaa kyllä huolehtia itsestään. Puutarha on parasta ja myös helpointa perustaa luonnon ehdoilla, jopa luonnon avustuksella.

Hienoa tässä on ymmärrys joka kehittyy. Ymmärrys maapallosta ja aina pienempien osasten siitä  toiminnoista. Voin luoda ja ylläpitää pientä palan virkistävää ympäristöä. Ymmärrän millaista säätä on tulossa. Ymmärrän mitä jokin luonnon osanen kaipaa milloinkin.

Minun on vaikea käsittää ihmisiä, joilla ei ei ole luonnonymmärtämisen kykyä. Pidän tätä itselleni tärkeämpänä älykkyyden muotona.  Ymmärrän luonnon kautta kokonaisuuksia, mikä vaikuttaa mihinkin, syitä ja seurauksia. Tähän liittyy myös luonnonmateriaalien tuntu. Luonnollinen oan parempaa kuin keinotekoinen, useimmiten, ja silti monet ihmiset tyytyvät keinotekoiseen.

Vierailija
34/68 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Aloitin puutarhanhoidon jo lapsena, enkä ollut vielä täti!!!!

Vierailija
35/68 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä naisia joiden mielestä on sitä fiksumpi mitä vähemmän tekee “naisten” juttuja. Niin tympeää. En onnistu näkemään mitään pahaa marjastuksessa, ruuanlaitossa tai käsitöissä tai kukissa.

Millä perusteella nuo ovat naisten juttuja? Kai mieskin voi tykätä laittaa ruokaa ja kuopsuttaa rikkaruohoja puutarhassa.

Vierailija
36/68 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta marjastus on oikeasti kauheaa! Sain lapsena ikuiset traumat kun jouduin pakosti vanhempieni kanssa mustikkaan. En mahda sille mitään mutta marjastus, säilöntä ja ruoanlaitto tuntuu minusta kovin negatiivisille harrastuksille. En osaa puhua mitään sellaisia harrastavan naisen kanssa.

Vierailija
37/68 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa, mutta oikeasti ei niin paljoa, että viitsisin niitä harrastaa. Jotain siemeniä saatan heittää ruukkuun keväällä, mutta puolet kerroista eivät kasva, kun unohdan kastella. Ja muuta vastaavaa.

Vierailija
38/68 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taasen olin nuorena just tuollainen (koska kuvittelin että pitää olla) ettei mua kiinnosta kukat, puutarhat eikä marjastaminen ja varsinkaan marjojen pakastaminen.

Olin siis siinä käsityksessä, että olen ihan nynny ja tylsä jos myönnän tykkääväni kaikesta "kotoilusta" eli ruuanlaitosta, leipomisesta, kukkien istuttelusta, neulomisesta ja muusta höösäämisestä ja suorastaan vihaavani baareissa ravaamista ja kännäystä.

No sentään nykyisin olen ihan reilusti oma itseni eli vietän aikani baarien sijaan just kaiken em. parissa (valitettavasti omaa pihaa ei ole) ja vaikka asunkin yksin niin silti leivon ja teen ruokaa vaikka toki olisikin mukavaa jos voisi ilahduttaa toistakin. Viihdyn myös mainiosti luonnossa sekä mökillä enkä enää käytä alkoholiakaan lainkaan.

N44

Vierailija
39/68 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella nuo ovat naisten juttuja? Kai mieskin voi tykätä laittaa ruokaa ja kuopsuttaa rikkaruohoja puutarhassa.

Aloituksessa puhuttiin nimenomaan tädeistä, mutta pahoitteluni jos tulkitsin väärin.

Vierailija
40/68 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muita tätejä joita ei kiinnosta lukeminen, matkustelu, teatterit ja konsertit ja käsityöt ja juoruilu ja kerhot sun muut?

Eikä myöskään mitkään nuo ap:n mainitsemat asiat.

Mikä sua sitten kiinnostaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme