Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisältääkö hartwallin gin & lime lonkero greippiä????

Vierailija
10.07.2021 |

Kyllä, olen jo googlettanut sormet ruvella, mutta missään tähän ei löydy vastausta.
Greippi on monen lääkkeen kanssa hengenvaarallinen, joten luulisi että tehdaskin älyäisi tämän ei-greipillisyyden lisätä tuotesiältöönsä.

Mistä gini tehdään?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo kossua. Ei sisällä greippiä.

Vierailija
22/43 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hartwallin sivulta ei löydy tuollaista juomaa. Hin & Lemon löytyy, sen tuotetiedot:

Ainekset:

Vesi, sokeri, gin, hiilidioksidi, happamuudensäätöaine (E330, E331), stabilointiaineet (E414, E445), sitruunamehutiiviste, aromit, karamellisokerisiirappi, kiniini, värit (E160a ja safloriuute)

Alkoholipitoisuus:

5,5 %

https://www.hartwall.fi/juomat/long-drink-juomat/original-long-drink/

Eikumperkele, onhan siellä. Oli piilotettu white label lisänimen perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä siideriä. Jos pakko on alkoholia juoda.

Vierailija
24/43 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hartwallin sivulta ei löydy tuollaista juomaa.

Löytyy. 

https://www.hartwall.fi/juomat/long-drink-juomat/original-long-drink/or…

Vierailija
25/43 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hartwallin sivulta ei löydy tuollaista juomaa. Hin & Lemon löytyy, sen tuotetiedot:

Ainekset:

Vesi, sokeri, gin, hiilidioksidi, happamuudensäätöaine (E330, E331), stabilointiaineet (E414, E445), sitruunamehutiiviste, aromit, karamellisokerisiirappi, kiniini, värit (E160a ja safloriuute)

Alkoholipitoisuus:

5,5 %

https://www.hartwall.fi/juomat/long-drink-juomat/original-long-drink/

Eikumperkele, onhan siellä. Oli piilotettu white label lisänimen perään.

Löysit samaan aikaan kun yritin niin kovasti päteä.

Vierailija
26/43 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko geippilonkeroissakaan oikeaa greipoiä, ei ainakaan A. Le Coq lonkun sisällysluettelosta löydy greippiä.

Uskaltaako yhden juoda?

Vierailija
27/43 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lonkero sanana ei liity greippiin yhtään mitenkään. Jos siinä olisi greippiä, se lukisi siinä tuoteselosteessa. Suomalaisten valmistajien aineosaluotteloihin voi luottaa.

Vierailija
28/43 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko geippilonkeroissakaan oikeaa greipoiä, ei ainakaan A. Le Coq lonkun sisällysluettelosta löydy greippiä.

Uskaltaako yhden juoda?

Eihän niissä ole. Aromeista se maku otetaan.

Vierailija
29/43 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptiä on muutettu. Tuo juoma oli ennen sameampaa harmaata, nyt se on läpikuultavaa. Ei maistu enää sokerille. Aspartaamia, kun se on halvenpaa.

Vierailija
30/43 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kaikki lonkero ole greippipohjaista?

Mä olen ainakin mennyt aivan sekaisin kun oon juonut lääkityksellä lonkeroa. Itsellä totaalinen blackout mutta ei kuulemma ole kaunista kun nainen konttailee pitkin baarin lattiaa. Ennen sitä lonkeroa kaikki muistissa mutta sit ei mitään.

Sen jälkeen olen varonut.

Mitä lääkettä syöt?

Zanidip verenpainelääkettä, jonka kanssa ei saa greippiä nauttia yhtään.

Greippi voi lisätä lääkkeen tehoa jopa viisinkertaiseksi, eli siinä tulisi kuolema kun vetäisi tavallista lonkeroa..

Harmittaa, lonkero oli suosikkijuomani noista makeista, kaljaakaan en enää voi juoda kihtiepäilyn takia. Kaikki viedään.

Eipä zanidipin kanssa saa alkoholiakaan nauttia, joten se siitä lonkerosta.

Vierailija
31/43 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä kaikki citrushedelmät pois. 

Vierailija
32/43 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lime (limetti) ja toinen sitrus nimeltään pomelo vastaavat greippiä, joten niitäkin on vältettävä  lääkkeiden kanssa. Näiden sitrushedelmien kuten greipin vaikutus elimistössä voi säilyä jopa 3-4 päivää, ei siis auta vaikkei kyseisenä päivänä syö tai juo greippiä. Limelonkero vastaa siis lähes täysin greippilonkeroa.

Vierailija
33/43 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon 10 ginilonkeroa 5,5 prosentista eikä ole mitään sairauksia . Siis päivässä.

Vierailija
34/43 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesi, gin, limetäysmehu tiivisteestä, sokeri, hiilidioksidi, luontaiset limearomit, happamuudensäätöaine (E330), makeutusaineet (aspartaami, E950), stabilointiaineet (E414, E445) ja värit (E161b, E131).

Mikään ylläoleva ei ole greippiä. 

Gin: https://fi.wikipedia.org/wiki/Gini

Yllä oleva ei ole greippiä. 

Kaksi hakua, sormet eivät menneet ruville. Ole hyvä.

Kiitos tiedosta.

Tuota itsekin arvelin, mutta on jäänyt elämään sellainen käsitys, että lonkeroissa on aina greippiä.

Ja onhan niitä tosiaan myös myynnissä karpalolonkeroitakin.

Suomaisille lonkero näköjään tarkoittaa aina vain sitä, greippi ginilonkeroa, koska se on vanhin ja tunnetuin lonkero Suomessa.

Gini sinänäshän on puhdas alkoholituote, ei siinä ginissä its

Totta. Tosin esim. Olvin käymisteitse valmistetussa karpalolonkerossa on porkkanaa. 

Se porkkana lienee väriaineena siinä. 

Vierailija
35/43 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lonkerossa olisi aitoa greippimehua seassa (varmaan ennemmin vain aromeita yleensä), niin olisiko sitä sellaisia määriä, että asialla olisi mitään merkitystä? 

Vierailija
36/43 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on oikeassa.

Alkolla on huonot tuoteselosteet tuotteisiinsa netissä.

Ne pitäisi olla kunnossa, jo allergeioidenkin varalta.

Ja greipinkin suhteen ap on oikeassa.

Greippi hedelmä ja sen mehu on kielletty joidenkin lääkkeiden kanssa.

Onkohan myytävissä tuotteissa kaupan hyllyllä selkeä tuoteseloste, mitä juoma kaikkineen sisältää?

Käsittääkseni näin pitää olla, että tuotesisältö on kerrottu tuotteen myyntipakkausessa.

Hartwallin sivuilta se tieto pitää etsiä eikä Alkon, pölvästi.

Vierailija
37/43 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ainakin mennyt aivan sekaisin kun oon juonut lääkityksellä lonkeroa. Itsellä totaalinen blackout mutta ei kuulemma ole kaunista kun nainen konttailee pitkin baarin lattiaa. Ennen sitä lonkeroa kaikki muistissa mutta sit ei mitään.

Mitä lääkettä syöt?

Greippi voi lisätä lääkkeen tehoa jopa viisinkertaiseksi, eli siinä tulisi kuolema kun vetäisi tavallista lonkeroa..

Harmittaa, lonkero oli suosikkijuomani noista makeista, kaljaakaan en enää voi juoda kihtiepäilyn takia. Kaikki viedään.

Minä otan alkoa max 2 krt vuodessa ja mulla on useampikin RR-lääke. Joskus noilla kerroilla olen ottanut sokeritonta peruslonkkua. Olen ratkaissut asian niin, että jätän seuraavana päivänä verenpainelääkkeet ottamatta. Alkoholihan muutenkin laskee verenpainetta. Konsti ei ehkä toimine tapajuopoille.

Vierailija
38/43 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesi, gin, limetäysmehu tiivisteestä, sokeri, hiilidioksidi, luontaiset limearomit, happamuudensäätöaine (E330), makeutusaineet (aspartaami, E950), stabilointiaineet (E414, E445) ja värit (E161b, E131).

Joo mutta kun hörppäsin tätä limelonkeroa, kyllä vain ensimmäisenä tuli ihan tavallisen lonkeron maku, eli greipin maku kieleen. Pelästyin hitosti.

Kyllä olen nuo tuotesisällöt jo nähnyt, mutta ei vakuuta, koska juoma maistuu häiritsevän paljon greipille.

Onneksi ehdin ottaa vain siemauksen.

ap

No hedelmänä limetti muistuttaa maultaa sitruunaa ja greippiä, on hiema

Kyllä kutsutaan nimellä limetti. Sitten on liuta näitä kokkislangia matkineita muka-kokkeja, jotka yrittävät hienostella termillä laimi.

Vierailija
39/43 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lääkettä syöt?

Höpö höpö. Olen syönyt kyseistä lääkettä ja juonut greippilonkeroa. Edelleen olen täällä.

Vierailija
40/43 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta kun hörppäsin tätä limelonkeroa, kyllä vain ensimmäisenä tuli ihan tavallisen lonkeron maku, eli greipin maku kieleen. Pelästyin hitosti.

Kyllä olen nuo tuotesisällöt jo nähnyt, mutta ei vakuuta, koska juoma maistuu häiritsevän paljon greipille.

Onneksi ehdin ottaa vain siemauksen.

ap

Älä sitten juo lonkeroa jos et usko.