Ketuttaa miehen utelias sukulainen jo valmiiksi, kohta alkaa juhlat.
Eräs mieheni sukulainen tenttaa kaikkien asiat kun ollaan samassa tilassa. Varsinkin juhlissa isoäänisesti ohjaa keskustelun asioihin, joista en halua puhua. Kyselee esim. lähisukulaisteni asioista ja niistä en haluaisi puhua koska en ole juoruilevaa sorttia. Minusta se on kiusallista. Jos vastaan sille että ei kuulu sulle, tekisin itsestäni julkisesti epäkohteliaan moukan. Mitä teen?
Kommentit (23)
Olen myös jaaritellut pitkäveteisesti omista "terveysasioistani" (vähän hatusta vetäen). Puhun pahasti toisen päälle. Yleensä kun alkas pohdiskella eri lääkkeiden sivuvaikutuksia toinen häipyy. Voisin myös jarrutella jostakin omasta harrastuksistani ( josta kukaan muu ei ole kiinnostunut) tosi yksityiskohtaisesti luennoimalla. Tai sitten otan humpuuki uskonto-kortin: ehdotan uteliaalle yhteistä välirukousta kodinhoitohuoneessa ennen santsikuppikierrosta ja kerron yksityiskohtaisesti pinkistä yksisarvis-yhteisöstä, johon olen juuri liittynyt ( ehkä vähän budhismiin kallellaan, piirteitä myös mormooneista. Voisin siis kiinnostuneena virittää siten keskustelun vaikkapa miniavioisuudesta ja kysyä kokemuksia).
Kysyn takaisin jotain vielä typerämpää tai kysyn että mitä hän tekee sillä tiedolla.
Joskus sanon että en tiedä, jos haluat tietää henkilön xx kuulumiset ole hyvä ja soita hänelle ja kysy.
Kyllä , nämä ovat myös minun taktiikoitani. Tyhmyys ja asian vierestä puhuminen. Ja jos tilanne on oikein paha ja verenpaineet tapissa, olen myös joskus kysynyt uteliasta itseltään jotakin epähienotunteista muka ihan tyhmänä että sais tukittua sen suun.