Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketuttaa miehen utelias sukulainen jo valmiiksi, kohta alkaa juhlat.

10.07.2021 |

Eräs mieheni sukulainen tenttaa kaikkien asiat kun ollaan samassa tilassa. Varsinkin juhlissa isoäänisesti ohjaa keskustelun asioihin, joista en halua puhua. Kyselee esim. lähisukulaisteni asioista ja niistä en haluaisi puhua koska en ole juoruilevaa sorttia. Minusta se on kiusallista. Jos vastaan sille että ei kuulu sulle, tekisin itsestäni julkisesti epäkohteliaan moukan. Mitä teen?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä epkohteliasta on sanoa että asia ei sinulle kuulu.

Vierailija
2/23 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puhun vaan omista asiostani ja niistäkin hyvin vähän (en ollenkaan tuommoisille juorukelloille). Jos kysytään lähisukulaisisten asioista sanon en tiedä tai Pertti kertokoon itse omista asioistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ettet tiedä.

4/23 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan ymmärrä mikä pointti silläkin on kaivella kaikkia asioita ääneen, joista taitaa tietää muutenkin toisten sukulaisten kautta. Varsinkin epäonnistumisiin tarttuu haukkana kiinni. Eiköhän tajua itse miten rasittavaa se on.

Pitääpä vaan sitten kerrankin sanoa suoraan että ei kuulu sulle, vaikka juhlatunnelman se saattaa latistaa.

Vierailija
5/23 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yleensä totean tuollaisiin että ei ole minun asia puhua muiden asioista, jos X haluaa kertoa hän kertoo itse ja ohjaan keskustelun täysin muualle.

Vierailija
6/23 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvennyt keskusteluun jonkun täysjärkisen kanssa? Välttelet häntä?

Vierailija
7/23 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syvennyt keskusteluun jonkun täysjärkisen kanssa? Välttelet häntä?

Itse lyöttäydyn aina jonkun lapsiperheen seuraan ja leikin ja rupattelen lasten kanssa🤣 Lapset onneksi aina sättää ja sohlaa sen verran, että tekemistä riittää.

Vierailija
8/23 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vattulainen kirjoitti:

En vaan ymmärrä mikä pointti silläkin on kaivella kaikkia asioita ääneen, joista taitaa tietää muutenkin toisten sukulaisten kautta. Varsinkin epäonnistumisiin tarttuu haukkana kiinni. Eiköhän tajua itse miten rasittavaa se on.

Pitääpä vaan sitten kerrankin sanoa suoraan että ei kuulu sulle, vaikka juhlatunnelman se saattaa latistaa.

No nämä on tällaisia jotka elää muiden asioista ja epäonnistumista.

Olen ollut juhlissa joissa joku rouva oikein jankkasi jostain typerästä konkurssista ym ja pari henkilöä oli täysin kiusaanuneita ja noloja mutta ei tämä kotka lopettanut. Vanhempi sukulainen siihen sitten täräytti "Jokos se on teillä Ritva avioero astunut voimaan vai?" Ai että kun meni hiljaseksi ja äkkiä kahvin hakuun.

Ketäänhän ei saisi nolata mutta tuo oli ihan oikein.

Vierailija
9/23 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä suomalaista tapaa hiljaa kiukkua niellen ja kiusaantuneena änkyttää jotain kohteliasta, kun joku ääliö alkaa tenttaamaan itselle ikävistä asioista. Miksi ääliölle pitäisi olla kohtelias? Miksei voi tiukasti sanoa, että ei ole sinun asiasi tietää? Tekeekö se tunnelmasta jotenkin huonomman, kuin se, että ääliön annetaan jatkaa jankkaamistaan?

Tiedoksi, se, että tällaisessa tilanteessa pistää toiselle jauhot suuhun rauhoittaa myöhemmätkin tapaamiset, kun tyyppi muistaa tulleensa julkisesti nolatuksi. Pieni hinta hetkellisestä ärähdyksestä, jota muutkin todennäköisesti hiljaa mielessään kiittelevät.

Vierailija
10/23 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän yleensä ”tyhmä, mutta ystävällinen” -taktiikkaa. Teeskentelen, etten ymmärrä mitä tietoa minulta halutaan. Jos tämä ei toimi, keskustelun voi tosiaan kääntää asianomaisen heikkouksiin tiukassa paikassa. Hänelläkin on asioita, joista ei halua puhua. Toinen tekniikka on olla äärimmäisen tylsä ja jaaritteleva. Jos siis kysytään, että ei sillä Penalla mitään naista ole, kun Mirja oli sen jonkun tytön kanssa nähnyt s-marketissa, kuittaa alkuun, että et tiedä. Tästä voit edetä erittäin mutkittelevaan tarinaan marketin päiväysvanhasta tuotteesta.

Vierailija
11/23 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että kysypä itse häneltä. Tai lähde vessaan.

Vierailija
12/23 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aajttele ap asia näin päin: Mikä oikeus tällä uteliaalla sukulaisella on pilata juhlat repostelemalla muiden asioita? No ei mikään!

Vierailija
13/23 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö tulkintasi totuus? Eikä sinun tarvitse sanoa mitään, mitä et halua.

Vierailija
14/23 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sanoa: en tiedä, en osaa sanoa, ei ole minun paikkani puhua siitä, puhutaan mieluummin siitä tai tästä jne.

Vierailija
15/23 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaan ääneen: "Jokos se sinun virtsankarkailusi on saatu asioihin" tms. 

Vierailija
16/23 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Taisin syödä jotain sopimatonta" Poistut vessaan ja lopun iltaa kartat tätä ihmistä.

Vierailija
17/23 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esität vastakysymyksen. Onko sinulla jokin vakava sairaus kun olet noin lihonut/laihtunut?

Vierailija
18/23 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AA en näin kotona-aikoina ole ollut kuin kotona. En tiedä mitä kuuluu

Vierailija
19/23 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulle ollut niitä prostatavaivoja vielä

Vierailija
20/23 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala yskiä ja sano, että et ole vielä ehtinyt käydä koronatestissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan