Miten viettää kesä ulkomailla (ensi tai seuraava kesä) jos au pairius ei kiinnosta, mutta joku vastaava kokemus
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Jos puhut hyvää englantia, ja mielellään espanjaa, voit hakea kesätöitä Baleaareilta turistipaikoista. Baarit, kaupat, hotellit ym.
Olen mykkä mutta viittomakieleni on virheetöntä espanjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johonkin muuhun työhön sitten, esim tarjoilijaksi tai pikaruokaravintolaan. Sellaisissa hommissa monet minun kaverini ovat nuorena olleet esim Lontoossa. Nyt kun Lontooseen ei enää niin helposti pääse pitää vain valita joku muu kohde EU:ssa.
Eniten kiinnostais toi Dubain homma jota joku ehdotti. Pääseeköhän sinne ilman passia?
Voitko mennä kiitos nyt muualle? Lähde vaikka itse sinne Dubaihin.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Johonkin muuhun työhön sitten, esim tarjoilijaksi tai pikaruokaravintolaan. Sellaisissa hommissa monet minun kaverini ovat nuorena olleet esim Lontoossa. Nyt kun Lontooseen ei enää niin helposti pääse pitää vain valita joku muu kohde EU:ssa.
Monessa muussa kohteessa vaaditaankin sitten edes kohtuullista kielitaitoa maan kielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Working holiday Australiassa?
Kannattaako mennä silloin kun Suomessa on kesä ja Australiassa talvi?
Riippuu minne menee. Talvi Melbournessa on kuin kesä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Kielikurssi jossa asutaan perheissä, jonkun oppilaitoksen kesäkurssi, hanttihommat turistikohteissa (olettaen että turismi joskus vielä palaa suht entiselleen) vapaaehtoishimmat merimieskirkolla, kesätyö?
Talvella hiihtokeskukset palkkaavat paljon porukkaa ja koska ja koska britit eivät enää niitä hommia voi hakea niin luulisi englantia hyvin osaavalle suomalaiselle olevan kysyntää.
Mitä pitää sisällään vapaaehtoishimmat merimieskirkolla? Ne vois kiinnostaa. Olen aina tykännyt suolasesta vedestä ja ahvenista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko sormille kylmä? Tarviiko ottaa hanskat mukaan?
En tiedä vieläkö on mahdollista, mutta ennen ainakin oli, vapaaehtoistyö Israelissa, kibbutsilla. Täys ylläpito ja ns. taskuraha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten kiinnostais toi Dubain homma jota joku ehdotti. Pääseeköhän sinne ilman passia?
Voitko mennä kiitos nyt muualle? Lähde vaikka itse sinne Dubaihin.
-Ap
Olen jo täällä ja odottelen sinua. Mikä kestää?
Vierailija kirjoitti:
Jos puhut hyvää englantia, ja mielellään espanjaa, voit hakea kesätöitä Baleaareilta turistipaikoista. Baarit, kaupat, hotellit ym.
Suomi ei ainekaan aloituksesta päätellen luista..
Miten ensi ja seuraava kesä eroavat toisistaan?
Au pairius:D
[quolte=Vierailija]Miten ensi ja seuraava kesä eroavat toisistaan?
Au pairius:D[/quote]
*sitä seuraava kesä
Nordjobbin kautta vaikka Färsaarille. Tai Erasmuksen kautta työharjoitteluun omalle alallesi (vieläkö Erasmus on olemassa?). Allianssin Nuorisovaihdon kautta tekemään jotain. Working holiday -ohjelman kautta Austaliaan, Uuteen-Seelantiin tai Kanadaan.
Hakeudu kirkon kautta kansainvälisille työkohteille. Kun itse olin nuori, olin lähdössä tällaiseen, mutta jäi sitten tekemättä, kun en rohjennut lähteä ilman kaveria. Suomessa olin kyllä Heinävedellä luostarissa keittiön puolella perunoita kuorimassa :) . En nyt kuollaksenikaan muista, mikä sen systeemin nimi oli, mutta siinä siis on mukana luostareita ja seurakuntia ympäri Eurooppaa (ainakin), ja ne työt oli jotain vanhojen hautausmaiden kunnossapitotöitä (heinänkaatoa, kukkien kastelua, hiekkakäytävien haravointia ym.), turistipaikkojen kuten luostareiden taustatyötä (esim. keittiöllä tai pesulassa), vanhojen kirkkojen kunnostustöitä (ihan semmoisia kädettömille tarkoitettuja rapsuttelu- ja maalaustöitä, ei mitään ammattilaistasoa). Näissä nukuttiin esim. luostareiden makuusaleissa ja sai ruuan mutta mitään palkkaa ei tullut, ja sai viipyä viikon tai pari päivää tai miten halusi.
Jos jollakulla on käsitys systeemin nimestä, niin olisin kiinnostunut kuulemaan. Itse en muista enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjestetäänköhän aikuisille jotain kielikursseja? En ole perehtynyt asiaan. Tai sitten haet vaan töihin esim. johonkin asiakaspalveluhommaan, johon etsitään suomea puhuvia. Itse olin muutama vuosi sitten tuollaisessa työssä. Oli todella yleistä, että ihmiset tuli vain muutamaksi kuukaudeksi töihin ja irtisanoutui sitten palatakseen kotimaahansa.
Haluaisitko kertoa, että missä maassa olit ja mitä kautta hait?
Olin Maltalla, mutta samankaltaisia hommia on tarjolla monessa muussakin maassa. Hain aikoinaan TopLanguageJobs-sivuston kautta, mutta tuon tyyppisiä töitä löytyy hyvin myös vaikka LinkedInin kautta kun hakee sanoilla "finnish customer service" tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei ainekaan aloituksesta päätellen luista..
No, oi guru, pistähän sama paremmin. Jään odottamaan kielineron ulostusta 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysele niiltä influenssereilta, jotka ravaavat siellä yhtenään. Juurikin näiden "töiden" perässä. Passi täytyy kyllä valitettavasti olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monessa muussa kohteessa vaaditaankin sitten edes kohtuullista kielitaitoa maan kielessä.
Edes Helsingin keskustan ravintoloissa ei nykyään vaadita henkilökunnalta suomen kielen taitoa. Ihan varmasti sama tilanne useissa isoissa Euroopan kaupungeissa, Ranskaa lukuunottamatta.
Ja jos englanti on tiukka kriteeri, menee sitten Irlantiin tai Maltalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alla olevan linkin mukaan kaksi seuraavaa viikkoa lämpötila Melbournessa on 10-15 astetta. Ei vaikuta ihan tämän hetken Suomen säältä.
https://www.theweathernetwork.com/au/monthly/victoria/melbourne
Kielikurssi jossa asutaan perheissä, jonkun oppilaitoksen kesäkurssi, hanttihommat turistikohteissa (olettaen että turismi joskus vielä palaa suht entiselleen) vapaaehtoishimmat merimieskirkolla, kesätyö?
Talvella hiihtokeskukset palkkaavat paljon porukkaa ja koska ja koska britit eivät enää niitä hommia voi hakea niin luulisi englantia hyvin osaavalle suomalaiselle olevan kysyntää.