Mitä kirjoittaa cv:hen jos ei ole ollut päivääkään töissä ja koulutus on peruskoulu + ensimmäisenä vuonna keskeytetty ammattikoulu
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään.
Sellainen kuulemma pitäisi tehdä
Sen, mitä olet puuhastellut sen amisvuoden ja nykyhetken välissä. Ei siihen mitään satuja keksitä.
Ehkä kannattaa yrittää muuta kautta. En ole asiantuntija mutta oppisopimus? Joku kuntoutustuki ja sillä keinoin hankittu työpaikka? Jotkut firmat kouluttaa itse porukkaa tyyliin hitsaajiksi jos on kova työvoimapula. Entä koulutuksen kautta?
Mitä ihmettä olet hommannut tuon ajan?
No, kai sinullakin vahvuuksia on, aloita niistä.
No eihän siihen ole mitään kirjoitettavaa. Paitsi jos oot saanut joskus Hymypoika-patsaan, voittanut 5v. Muumihiihdot, olit partiossa paras laavunrakentaja, voitit alle 10v. pilkkikisat tai osallistuit joskus johonkin tosi-tv'n hakuprosessiin, BB tjtn.
Yksi konsti on harrastaa noin pirusti että pääsee töihin osaamisen eikä cv:n perusteella. Vähennä vauvapalsta oltua ja ala koodata ihan hulluna.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä pelannut konsolilla.
Saako siihen kirjoittaa harrastuksista? Tai no ei varmaan muuta voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä pelannut konsolilla.
Ei sitten ottanut tuulta alleen se homma...
No laita siihen se, mitä oot tehnyt: pelasin pleikkaa, vedin huumeita, olin vankilassa, olin masentunut, synnytin ja hoidin 10 lasta... mikä sitten onkin totuus. Voihan siihen myös laittaa, että on sillä ajalla hakenut töitä. Mutta laitoit mitä laitoit, niin todella heikolta sun CV vaikuttaa.
Melko lyhyt CV siitä tulee. Koulusta valmistumista siihen ei kirjoiteta ja kesken jäänyt koulutus kannattaa jättää mainitsematta. Jos olet ollut kuntouttavassa niin kirjaa ne siihen vaikkei se mikään meriitti olekaan.
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
blanko sivu.
tai voihan siihen sepittää vaikka jonkin kivan runon.
😁
Siihen CV:hen kirjoitetaan se peruskoulu, se yksi keskeytetty ammattiopinto + haahuilua 10 vuotta. Annetaan työnantajalle, ota tai jätä.
Esim.
Kummin lapsia hoitamassa
Siskon juoksutyttönä olemista
Mummin luona siivoojana
Koronaisten kauppareissuja
Jos et noitakaan ole tehnyt, niin sitten kannattaa miettiä miksi et. Liity viimeistään nyt pariin yhdistykseen, niin saat sieltä hätäapua merkinnällä yhdistystoiminta.
Ikinä en ole cv:tä tehnyt, kun ei ole ollut perusteita. Ikää on 53 vuotta.
Minulla käytännössä tyhjä CV ja sain ekan työpaikan 30-vuotiaana. Masennusta ym. taustalla. Nyt vakitöissä 33-vuotiaana. Hävettihän se pirusti tyhjää CV:tä esitellä, mutta eipä ollut vaihtoehtoja. Tsemppiä!
Kuulostaa siltä ettet ole vieläkään ottamassa vastuuta omasta elämäsi vaikka ikää on 32 vuotta. Kuulema pitäisi tehdä? Lakkaa olemasta ajopuu.
Ei mitään.