Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päänahka näkyy hiusten läpi

Klonkku
09.07.2021 |

Apua!

Minulla on todella ohuet hiukset ( aina olleet), päänahka kiiltelee hiuksista läpi.

En tiedä, miten saisin peiteltyä enää, onko ainoa vaihtoehto leikata kaikki pois?

Itkettää ja hävettää kovasti tämä asia.
Priorinit ja HairLustit yms. on kokeiltu vuosien aikana, ja mikään ei ole auttanut.

Hiukset on leikattu polkkamalliin ja ovat leukaan asti.

Olen nainen 35-vuotta.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä itke/häpeä. Monella julkkiksellakin on peruukki. (jos siis muuta ratkaisua ei löydy).

Naisten kaljuuntuminen on edelleen tabu, josta yllättävän monet kärsivät.

Varmaan terveydelliset syyt selvitetty kuitenkin.

Kardashian-pimujen ansiosta peruukit ovat suorastaan muotia 😃 Jenkeissä esim. tummat naiset käyttävät usein peruukkeja.

Sehän se tässä hupaisaa onkin, mustat naikkoset pitävät blondeja suoria peruukkeja ja kaikki kumartavat ja hurraavat. Vaaleaihoinen nainen pitää peruukkia hiustenlähdön takia ja asia on turn off ja pilkkauksen aihe monille. 

Vierailija
22/36 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3. D-vitamiini, magnesium, proteiinia ruokaan tai juomaan. Riittävä monipuolinen ravinto.

Itse sain hiukset kasvamaan monipuolisemmalla ravinnolla. Lisäisin tuohon listaan vielä raudan. Nykyisin mulla on sellainen imettäville tyypilline vauvahiuksista koostuva "otsatukka". En siis imetä itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuspohjan hierontaa, ruokavalioon lisäravinteita kuten sinkkiä ja mm biotiinia. Olen käyttänyt pari vuosikymmentä noita ja luottoravinne on Piimax c- biotiini. Sisältää piitä, kromia, biotiinia ja c- vitamiinia. Hiukset ovat pysyneet päässä. Noita voi kokeilla ja ei varmaan heti tule tuloksia, mutta onneksi valmisteet eivät ole kalliita hankkia.

Vierailija
24/36 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä itke/häpeä. Monella julkkiksellakin on peruukki. (jos siis muuta ratkaisua ei löydy).

Kardashian-pimujen ansiosta peruukit ovat suorastaan muotia 😃 Jenkeissä esim. tummat naiset käyttävät usein peruukkeja.

Sehän se tässä hupaisaa onkin, mustat naikkoset pitävät blondeja suoria peruukkeja ja kaikki kumartavat ja hurraavat. Vaaleaihoinen nainen pitää peruukkia hiustenlähdön takia ja asia on turn off ja pilkkauksen aihe monille. 

Mä oon saanut omastani pelkkiä kehuja 😊

Vierailija
25/36 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se nyt niin paha ole. Ei ne naisella kuitenkaan kokonaan lähde. 

Vierailija
26/36 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiuspohjan hierontaa, ruokavalioon lisäravinteita kuten sinkkiä ja mm biotiinia. Olen käyttänyt pari vuosikymmentä noita ja luottoravinne on Piimax c- biotiini. Sisältää piitä, kromia, biotiinia ja c- vitamiinia. Hiukset ovat pysyneet päässä. Noita voi kokeilla ja ei varmaan heti tule tuloksia, mutta onneksi valmisteet eivät ole kalliita hankkia.

Lisään vielä magnesiumin ja d- vitamiinin, jota en kesällä näin aurinkoiseen aikaan ota purkista. Tietysti monipuolinen ravitseva ruoka. Proteiinia, kalsiumia jne.

Vierailija
27/36 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3. D-vitamiini, magnesium, proteiinia ruokaan tai juomaan. Riittävä monipuolinen ravinto.

Itse sain hiukset kasvamaan monipuolisemmalla ravinnolla. Lisäisin tuohon listaan vielä raudan. Nykyisin mulla on sellainen imettäville tyypilline vauvahiuksista koostuva "otsatukka". En siis imetä itse.

Juu se voi auttaa. Jos on mieshormoneja kehossa esim. geeniperimä, voi tietenkin olla että päältä on aina ohuempi, mutta ravinto saattaa osalla vähän parantaa tilannetta. Kaikki on niin yksilöllistä.

Vierailija
28/36 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spedelläkin päänahka näkyi hiusten välistä.

Vierailija
29/36 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös ihan älyttömästi noita vauvahiuksia, en ole koskaan ollut raskaana mutta niitä on jostain syystä ilmaantunut viime vuosina muuten vaan. Saisivat kasvaa nopeammin, ovat törkeän näköiset. 

Vierailija
30/36 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rogaine (minoksidiili) ilmeisesti auttaa useimpia ihan aikuisten oikeasti. Jos ongelma johtuu testosteronitasosta, niin esim. Spiresis tai tietyt e-pillerit voi auttaa.

Vierailija
31/36 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa värjätä hiukset vaaleiksi.

Jos on tummat hiukset niin valkoinen pääkallo näkyy helposti välistä. 

Vierailija
32/36 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Mustat vetävät peruukin kuin pipon päähänsä ja aina näyttää hyvältä.

Vaaleaihoiselta ollaan aina kyttäämässä hiusrajaa ja jakausta, mikä usein paljastaa peruukin ja paheksuen ihmetellään miksi tuo käyttää peruukkia.

Vierailija
33/36 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta tehokas fööni jossa litteä suutin. Mun vanha kuivain hajosi ja tää uus on ihan huippuhyvä! Se saa näyttämään hiukset paljon paksummilta. Eikä kampaus lässähdä päivän aikana. Alotan lämpösellä ja lopetan viileään puhallukseen. Pestyihin hiuksiin suolasuihketta!

Vierailija
34/36 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varoitan Rogainen käytöstä. Itse naisena käytin tähän ongelmaan. 2 ISOA epäkohtaa:

1. Karva alkaa kasvaa naamassakin. Poskiin ilmaantuu inhottavaa haituvaa ja sitä saa nyppiä pois. Itsellä kasvoi sitä haituvakarvaa ihon poskipäissäkin, ei vain alaposkissa.

2. Rogaine on tehty etanoliin tai johonkin muuhun alkoholiin, jotta se imeytyisi päänahkaan. Niinpä lopulta päänahka on tosi kärsinyt ja siihen lopulta sattuu ihan kaikki kosketus, kun alkoholi polttaa kaiken rasvan nahasta pois ja saa sen aristamaan. Itse jouduin tästä syystä lopettamaan käytön. Höytyväkarvojen kasvoista pois nyppimisen olisin vielä kestänyt mutta en sitä kipua.

Sinänsä Rogaine kyllä ainakin itselläni kasvatti ohimoihin uutta hiusta.

Vierailija
35/36 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä asut? Ainakin Helsingissä (varmaan muissakin isommissa kaupungeissa) on peruukkeihin erikoistuneita liikkeitä, joista voisit saada apua.

Ei tuohon mitään peruukkia tarvita. Tarvitaan sellaista peruukkikaupasta ostettavaa kuitupulveria, jota laitetaan päänahkaan kuin kuivashampoota. Sen pitää olla saman väristä kuin hiusten juurten. Miehetkin käyttävät sitä.

Vierailija
36/36 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä varoitan Rogainen käytöstä. Itse naisena käytin tähän ongelmaan. 2 ISOA epäkohtaa:

1. Karva alkaa kasvaa naamassakin. Poskiin ilmaantuu inhottavaa haituvaa ja sitä saa nyppiä pois. Itsellä kasvoi sitä haituvakarvaa ihon poskipäissäkin, ei vain alaposkissa.

2. Rogaine on tehty etanoliin tai johonkin muuhun alkoholiin, jotta se imeytyisi päänahkaan. Niinpä lopulta päänahka on tosi kärsinyt ja siihen lopulta sattuu ihan kaikki kosketus, kun alkoholi polttaa kaiken rasvan nahasta pois ja saa sen aristamaan. Itse jouduin tästä syystä lopettamaan käytön. Höytyväkarvojen kasvoista pois nyppimisen olisin vielä kestänyt mutta en sitä kipua.

Sinänsä Rogaine kyllä ainakin itselläni kasvatti ohimoihin uutta hiusta.

Tämä lienee tosi yksilöllistä. Minulla ei ole naamassa karvat lisääntyneet niin että häiritsisi tai joutuisin niille mitään tekemään. Mutta rogaine kyllä tuntuu epämiellyttävältä, siitä olen samaa mieltä. Ei satu, mutta lähes koko ajan kihelmöi. Mutta otan mieluummin senkin kärsittäväkseni kuin päänahkan paistamisen. Ei se vanhaa tukkaa takaisin tuonut, mutta ainakin on päänahka piilossa... toistaiseksi. Ja peruukki (sitäkin kokeilin) se vasta epämukava viritys onkin.

Ihan uteliaisuudesta kysyn miten paha hiustenlähtö sinulla tuli kun lopetit? Siitä kun aina varoitellaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi