Päänahka näkyy hiusten läpi
Apua!
Minulla on todella ohuet hiukset ( aina olleet), päänahka kiiltelee hiuksista läpi.
En tiedä, miten saisin peiteltyä enää, onko ainoa vaihtoehto leikata kaikki pois?
Itkettää ja hävettää kovasti tämä asia.
Priorinit ja HairLustit yms. on kokeiltu vuosien aikana, ja mikään ei ole auttanut.
Hiukset on leikattu polkkamalliin ja ovat leukaan asti.
Olen nainen 35-vuotta.
Kommentit (36)
Missä asut? Ainakin Helsingissä (varmaan muissakin isommissa kaupungeissa) on peruukkeihin erikoistuneita liikkeitä, joista voisit saada apua.
Vierailija kirjoitti:
Minkä väriset hiukset sinulla on?
Vaaleanruskeat
Vierailija kirjoitti:
Missä asut? Ainakin Helsingissä (varmaan muissakin isommissa kaupungeissa) on peruukkeihin erikoistuneita liikkeitä, joista voisit saada apua.
Ylöjärvellä
Kokeile Rogaine kaljuuntumisen ehkäisy ainetta. Se saa karvat kasvamaan tuuheampina.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile Rogaine kaljuuntumisen ehkäisy ainetta. Se saa karvat kasvamaan tuuheampina.
Onko reseptivapaa?
Mulla otsalla ja ohimoilla alkaa olla samaa ongelmaa, hiuslaatu ohuehko ja äidin puolen suvussa ohenee ikää myöten. Työelömää ainakin 20v vielä jäljellä. Olen ajatellut laittaa peruukin jossain vaiheessa, ei kuitenkaan vielä tarvetta.
T. 46 vuotta nainen
Vierailija kirjoitti:
Mulla otsalla ja ohimoilla alkaa olla samaa ongelmaa, hiuslaatu ohuehko ja äidin puolen suvussa ohenee ikää myöten. Työelömää ainakin 20v vielä jäljellä. Olen ajatellut laittaa peruukin jossain vaiheessa, ei kuitenkaan vielä tarvetta.
T. 46 vuotta nainen
Jos yhtään lohduttaa, niin tunnen useita ikäisiäsi joilla on sama ongelma.
Älä itke/häpeä. Monella julkkiksellakin on peruukki. (jos siis muuta ratkaisua ei löydy).
Naisten kaljuuntuminen on edelleen tabu, josta yllättävän monet kärsivät.
Varmaan terveydelliset syyt selvitetty kuitenkin.
Klonkku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko reseptivapaa?
Pitäisi olla kun netistä voi tilata kuka tahansa.
Kasvata malli jota voi pitää kiinni, silloin päälaki ei paista.
Tuo on kyllä ihan kamalaa.... painajainen. Onneksi peruukit on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Älä itke/häpeä. Monella julkkiksellakin on peruukki. (jos siis muuta ratkaisua ei löydy).
Kardashian-pimujen ansiosta peruukit ovat suorastaan muotia 😃 Jenkeissä esim. tummat naiset käyttävät usein peruukkeja.
Vierailija kirjoitti:
Muistinkin juuri, että Tarja Turusella oli/on peruukki. Oli pari vuotta sitten kohu asiasta. Hänellä on tyypillinen suomalainen hiuslaatu ja ohimoilla todella vähän hiuksia.
Miksi ihmeessä pitäisi leikata loputkin pois?
Jos tilanne ei ole todella paha, niin kuivashampoo auttaa! Pesun jälkeen kuiviin, puhtaisiin hiuksiin. Mun hiirenhäntä näyttää käsittelyn jälkeen massiiviselta ja ilmavuus auttaa päänahkan näkymiseen.
Priorinista et ainakaan apua saa, kannattaa käyttää siitä säästyvät rahat vaikka rogaineen tai hiuslisäkkeeseen. Netistä saa tilattua halvalla toppik-hiuspölyä tms jota olen heikoimpina hetkinä sortunut käyttämään... ei ainakaan paista sitten päänahka niin pahasti. Terveisin toinen harvahius
Ideoita mitä voisi vielä kokeilla: 1. Stressi vähemmälle, jos sattuu olemaan, lepoa tarpeeksi. 2. Hormonivalmisteet pois (jos mahdollista), sivuvaikutuksena voi lähteä hiuksia. 3. D-vitamiini, magnesium, proteiinia ruokaan tai juomaan. Riittävä monipuolinen ravinto. 4. Apteekin pesuaine esim. hiivatulehdukseen päänahassa pieni kuuri. Sitten neutraaleja shampoita ja ei värjäystä. Ei silikonia shampoossa tai hoitoaineessa. 5. Päänahan hieronta itse varovasti, jos on kireä päänahka jostain kohtaa. Hartioita voi myös hieroa tarvittaessa. 6. Jos on väärä kumppani (vaihtoon) tai hankala läheinen, etäisyyttä. 7. Ihotautilääkäri voi katsoa myös päänahkaa yksityisellä ja miettiä mikä voisi olla syynä. Entä onko allergioita. 8. Onko joku lääke tai valmiste jolla on tuo sivuvaikutus.
Vierailija kirjoitti:
Ohut pipo, huivi, puristamaton säädettävä kangaspanta tai hattu toimii ehkä sisällä tai kesäisin, joillekin.
Minkä väriset hiukset sinulla on?