Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

200 EUROA vuodessa vaatteisiin, vähän vai paljon?

Vierailija
09.07.2021 |

Tähän ei lasketa kenkiä!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin vähän. Eihän sillä saa kuin pari vaatetta.

Vierailija
2/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän, ja mä kuitenkin vihaan vaatteiden ostelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän.

Vierailija
4/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän! Ostin lapsille viime talveksi haalarit ja ne maksoivat 140€ kpl.

Vierailija
5/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takki alennuksesta, ja muuta ei saakaan.

Vierailija
6/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän. Nykyään jos haluat normaalit kengät tai säänkestävän takin, se maksaa. Samoin farkut tai housut jos haluaa että pitää vähän tuulta. Suomessa on 4 vuodenaikaa, ei vain yksi.

Vierailija
7/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai sitä takkia tarvi joka vuosi ostaa uutta?

Vierailija
8/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vähän. Just ostin pari mekkoa, yhteensä yli 300e. Nämä siis kesämekkoja. Syksyllä mm.syys- ja talvitakin osto edessä, eli vähintään 600-800 menee. :)

Vierailija
9/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vähän?! Apua oon ostanut kympillä kolmet alushousut tänä vuonna. Ja yhdet geelipohjalliset, lasketaanko ne?

Vierailija
10/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin viime vuonna vissiin 8 eur sadetakin eli 200 eur on tosi paljon.

Vierailija
11/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se aika vähän, jos päällysvaatteita täytyy hankkia. Saa sillä tietysti jotain, jos hyödyntää alennusmyyntejä, kirppiksiä ym.

Vierailija
12/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle paljon . oon tainut viimeksi ostaa vaatteita 2019. 

Mutta ihan järkisummalta kyllä kuulostaa mielestäni, jopa vähältä. 

Vierailija
13/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon. Mulla joskus ei mene vuodessa vaatteisiin kuin max 50.

Vierailija
14/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kovin paljon ole, mutta ei nyt ihan _todella_ vähänkään. Siis jos kyse yhden ihmisen vaatteista, hankinnat lapsille erikseen. Kirppisvaatteilla toi summa sisältää jo tosi paljon vaatteita. Sanoisin että toi on ihan normaali summa, josta tulee kuva järkevästi kuluttavasta ihmisestä, ei törsäilijästä mutta ei kitupiikistäkään.

Vierailija
15/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin on niin suhteellista. Itselleni vaatteita ostaessa 200 euroa olisi ollut todella paljon. 

Sitten, kun ostan lapselleni jääkiekkovarusteita, niin 200 on usein melkein minimi. turvallisuus ennenkaikkea. 

Vierailija
16/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän, uskoisin, että kun toimeentulon minimiä lasketaan, summa ylittää 200 euroa. Tosin siinä voi olla kengät mukana.

Minulla on aina ollut vain vähän vaatteita enkä osta kovin kallistakaan, mutta ei riittäisi normaalisti. Nyt korona-aikaan vaatemenot ovat olleet todella pienet. 2020 ostin mekon, kerraston ja sukkahousuja ehkä 150 eurolla. Tänä vuonna en ole ostanut yhtään vaatetta, mutta tämä on ihan poikkeuksellista. Toisaalta ei uusimistarvettakaan ole nyt muulla kuin alusvaatteilla pian.

Vierailija
17/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mulle tosi paljon. Ostan tosi vähän vaatteita uutena, alusvaatteisiin ja sukkahousuihin menee ehkä muutama kymppi vuodessa. Mulla on niin paljon jo vaatteita että en käy enää oikein kirppareillakaan, silloin tällöin kyllä ja jos on tarvetta jollekin niin yleensä menen ensin kirppareille (esim. urheiluvaatteita tosi helppo löytää ihan hyvässä kunnossa vaikka uffilta). Totta kai jos täytyy uusia kenkiä tai takkeja niin voi mennä tuo summa, mutta joka vuosi tuo on kyllä mielestäni iso summa. Tietysti jos tuohon oli tarkoitus sisältyä mahdollisten lasten vaatteet niin eri juttu.

Vierailija
18/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2018 kohtuulliseksi vaate-, kenkä- ja laukkubudjetiksi katsottiin 59 euroa kuukaudessa eli vuodessa noin 700 euroa.

Jos omaa kulutustani mietin, niin on vähäisempää. Laukkuja ostan 5-10 vuoden välein, hintaa 100-150 euroa. Vuositasolla siis jotain kympin ja muutaman kympin välillä. Kenkiä täytyy uusia ehkä kenkäpari vuodessa, toiset 100-150 euroa, talvikengät siellä hintahaarukan yläpäässä. 400-500 euroa jäisi vaatteisiin. Se riittää enemmän kuin hyvin. 200 eurolla pitäisi tinkiä määrästä ja/tai laadusta, mutta varmasti onnistuisi.

Lähde:

https://yle.fi/uutiset/3-10507861

Vierailija
19/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Materiaaleistahan se riippuu mitä sillä saa. Nyt olen viime aikoina panostanut laadukkaampiin materiaaleihin, niin tuo summa menee kyllä jo pariin vaatteeseen tai vain yhteen. Pienituloisellehan toki 200 € on iso summa. Mutta jos pystyy, niin kannattaa panostaa.

Vierailija
20/32 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2018 kohtuulliseksi vaate-, kenkä- ja laukkubudjetiksi katsottiin 59 euroa kuukaudessa eli vuodessa noin 700 euroa.

Jos omaa kulutustani mietin, niin on vähäisempää. Laukkuja ostan 5-10 vuoden välein, hintaa 100-150 euroa. Vuositasolla siis jotain kympin ja muutaman kympin välillä. Kenkiä täytyy uusia ehkä kenkäpari vuodessa, toiset 100-150 euroa, talvikengät siellä hintahaarukan yläpäässä. 400-500 euroa jäisi vaatteisiin. Se riittää enemmän kuin hyvin. 200 eurolla pitäisi tinkiä määrästä ja/tai laadusta, mutta varmasti onnistuisi.

Lähde:

https://yle.fi/uutiset/3-10507861

Äh, tietysti enemmän vuodessa, kun laukun ostohintaa ”kuoletetaan” useampi vuosi. Hyvän mielen vaatekaappi -kirjassa oli hyvä vinkki laskea vaatteen hinta käyttökerroissa. 300 euron talvitakkia voi käyttää vaikka viiden kuukauden ajan 10 vuotta, käyttökerralle (yksi päivä) tulee hintaa 0,20 euroa. Ihan kiva alelöytö, vaikka paita voi olla 20 kertaa halvempi ja maksaa 15 euroa ja sitä tulee käytettyä viisi kertaa, kun kaapissa on aina jotain muuta parempaa. Käyttökerta maksaa kolme euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä