Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mehiläisen kuulemma tunnistaa raidoista, mutta AMPIAISELLA ON MYÖS RAIDAT!

Vierailija
09.07.2021 |

Ei todellakaan kuulu v 2021 yleissivistykseen erottaa ampiaista mehiläisestä. Varsinkaan raitojen perusteella!

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt tätä sääntöä.

Samaten että ”kyyllä on sahalaitakuvio”. Mielestäni kyyn kuvio ei ole sahalaita vaan paljon monimutkaisempi siksakki.

Vierailija
2/34 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa kuuluu, koska mehiläisen ja ampiaisen erot käsitellään jo ala-asteella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa kuuluu, koska mehiläisen ja ampiaisen erot käsitellään jo ala-asteella. 

Osaatko sinä nopeasti sanoa Sibeliuksen 3. ja 4. sinfonian erot? Myös ne käsitellään koulussa.

Vierailija
4/34 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaten että ”kyyllä on sahalaitakuvio”. Mielestäni kyyn kuvio ei ole sahalaita vaan paljon monimutkaisempi siksakki.

Jos kyyn kuviosta ei sahalaitaa erota, on aika varata optikkoaika. Kun kyyn näkee pikaisesti luonnossa, ei siinä ehdi tutkia kuviota tarkemmin, joten sahalaita on hyvä yleistuntomerkki. 

Vierailija
5/34 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko ikinä nähnyt mehiläistä.

Vierailija
6/34 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii ja kimalaisella ja joillain kukkakärpäsillä ja paarmoilla.

Veikkaan että täällä meillä aika harvoin mehiläisiä liikenteessä, paljonko noita luonnonvaraisia lajeja nyt mahtaa olla.

Vierailija
7/34 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko sinä nopeasti sanoa Sibeliuksen 3. ja 4. sinfonian erot? Myös ne käsitellään koulussa.

Neljännellä on myöhäisempi sävellysvuosi :D Sen enempää ei meillä Sibeliuksen sinfonioita koulussa käsitelty. Liekö edes kuunneltu muuta kuin Finlandia. 

Vierailija
8/34 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehiläinen on se vähän rähjäisen pörröinen, ampiainen on kiiltävä ja virtaviivainen. Kimalainen on "suuri mehiläinen" selkeillä raidoilla.

Vierailija
9/34 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyyn kuviosta ei sahalaitaa erota, on aika varata optikkoaika. Kun kyyn näkee pikaisesti luonnossa, ei siinä ehdi tutkia kuviota tarkemmin, joten sahalaita on hyvä yleistuntomerkki. 

Oikeampi olisi ”kaksinkertaisen sahalaidan erottama tumma alue”. Itse tästä kyllä tunnistaisin.

Ja tapan kaikki käärmeet.

Vierailija
10/34 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän mehiläisen erottaa värin puolestakin ja mehiläisellä on pientä karvaa pään kohdalla.

Vierailija
11/34 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeampi olisi ”kaksinkertaisen sahalaidan erottama tumma alue”. Itse tästä kyllä tunnistaisin.

Toivottavasti käärme puree sinua.

Vierailija
12/34 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennainen tieto on raidan väri. Mehiläisellä ruskea, ampiaisella musta. Keltainen raita on ampiaisella kirkkaamman keltainen kuin mehiläisellä. 

Vierailija
13/34 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän mehiläisen erottaa värin puolestakin ja mehiläisellä on pientä karvaa pään kohdalla.

Luuletko oikeasti että pidän lukulaseja luonnossa?

Vierailija
14/34 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sahalaita. Niinhän minä juuri sanoin. 

Vierailija
15/34 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olennainen tieto on raidan väri. Mehiläisellä ruskea, ampiaisella musta. Keltainen raita on ampiaisella kirkkaamman keltainen kuin mehiläisellä. 

Minulla on värinäön ongelmia joten en todellakaan näe mitään raitojen värejä. Ja suurennuslasillako sitä pitää katsoa???

Vierailija
16/34 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimalainen on paksu ja pörisee. Mehiläinen on vaalea raidallinen beige. Ne eivät lähesty ihmistä . Ampiaiset haistaa sokerin hengityksestä jos olet syönyt herkkuja. Ne lentävät suun lähelle. Suu kiinni ja käännä pää pois niin amppari lähtee.

Vierailija
17/34 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni lukulasit eivät kyllä vaikuta värinäköön. 

Vierailija
18/34 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mun vika jos olet näkövammainen.

Vierailija
19/34 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sahalaita. Niinhän minä juuri sanoin. 

Eipäs kun kaksinkertaisen sahalaidan rahoittama alue.

Sahalaita on tämä: /\/\/\/\/\. Ei se tuolta näytä.

Vierailija
20/34 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä erehduin kerran luulemaan kukkakärpästä ampiaiseksi kun pörräs naaman edessä. Vähän kadutti sen tappaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä