Hullu mies yritti pyöräillä kesähelteillä auringonpaahteessa Hangosta Nuorgamiin
Sairaalaanhan matka päättyi.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9110beb7-ccb5-487f-9aca-1db550989377
On se kumma kun on verenmaku suussa vain pakko. Eikö sitä nyt voi ymmärtää että ei ihminen voi olla 24/7 helteessä ja auringonpaahteessa hirveässä rasituksessa ilman ongelmia.
Kommentit (27)
Tuo oli belgialainen, ei suomalainen, mies. Vain suomalaista miestä saa nimitellä.
”En koe, että olisin mennyt rajojeni yli asettaakseni itseni vaaraan”
Joopa joo..
Vierailija kirjoitti:
”Pyöräilijäfanaatikko inspiroitui lukiessaan Iltalehdessä julkaistun tarinan 25-vuotiaasta Samista, joka polki Hangosta Nuorgamiin 61 tunnissa ja nukkui vain vartin.”
Miten tuollaisesta voi inspiroitua? Sairasta.
Piti näyttää uudelle tyttöystävälle miten kova mies on
Vierailija kirjoitti:
”En koe, että olisin mennyt rajojeni yli asettaakseni itseni vaaraan”
Joopa joo..
Tämä selvästi kuuluukin niihin miehiin joille rajat on tehty ylitettäväksi..
Ei riittänyt keskieurooppalaisella miehellä sisu. Suomalaiset miehet on vähän vahvemmasta puusta veistetty.
M31
Höps. Kyllä tuo onnistuu peruskuntoiselta ihmiseltä. Helteellä pyöräilyssä pitää muistaa vain nesteytys.
Ja itse jutun kommenttiosiossa kehutaan miten kova äijä.. Täällä kauhistellaan.
Jaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei riittänyt keskieurooppalaisella miehellä sisu. Suomalaiset miehet on vähän vahvemmasta puusta veistetty.
M31
Möhömaha possunnäköinen suomalainen mies voi rauhassa kokeilla samaa.
Vierailija kirjoitti:
M31
Vai niin.
Keskimääräinen suomalainen mies kyllä harrastaa urheilua lähinnä kotisohvalta.
Vierailija kirjoitti:
Höps. Kyllä tuo onnistuu peruskuntoiselta ihmiseltä. Helteellä pyöräilyssä pitää muistaa vain nesteytys.
Yli 1000km 61 tunnissa vain max 45 min yöunilla? Hellettä unohtamatta. Ehdottomasti.
Ilman maskia tietty, rajoitukset ei koske vaihtareita.
Vierailija kirjoitti:
Nesteytys mennyt pieleen. Lämpötilalla mitään osuutta.
Varmaan olisi onnistunut, ellei tälläisiä hirvittäviä helteitä olis sattunut tälle kesälle.
Ei kaveri tyhjän päältä lähtenyt, kylmiltään. Harjotteli ja treenasi pitkään.
Mutta kuten uutisessa todetaan, 30 asteen helle kun paahtaa asfalttiin, niin pyöräilijälle lämpotila on 60 astetta.
Halusi myös tutustua suomalaisiin maisemiin samalla.
Hyvä, rohkea ja sisukas yritys kaverilta.
Mutta tietenkin kaljaa kittaava ja sätkää vetävä kotona makoilija työtön luuseri suomipoika halveksii moisia juttuja. Kun itse eivät kykene yhtään mihinkään.
Ihan järjetöntä pyöräillä tässä helteessä tuollaisia määriä putkeen ilman taukoja.
Olen itse pyöräillyt nuorena välin Kouvola-Nurmes ja hellettä oli joka päivä 27 astetta. Kyllä siinä taukoja pidettiin ja matka oli päivää kohti sellaiset 60-110 km. Aloitin matkanteon aina aikaisin aamusta kello 4.30 ja keskipäivään mennessä oli tavoite olla etapissa, poikkeuksena eka päivä kun tulin aamuyhdeksän junalla Kouvolaan ja etappi oli Lappeenranta.
Missä maski? Kyllä maski pitää olla päällä ulkona pyöräillessäkin!! Maki naamalle!!! Maski maski maski!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M31
Etkö lukenut juttua? Patongin kolistelija oli saanut inspiraation tempulleen kun luki suomalaisen Samin tehneen saman.
M31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M31
Etkö lukenut juttua? Patongin kolistelija oli saanut inspiraation tempulleen kun luki suomalaisen Samin tehneen saman.
M31
Ja taittoikos Sami tuon matkan myös 30 asteen paahteessa?
Ei ihminen ole mikään kone, että voi vain todeta että nesteytys pelastaa lämpöhalvaukselta. Lämpöhalvauksen voi saada vaikka joisi kokoajan..
Ja ei tuo jutun mies mitään maisemia halunnut oikeasti nähdä, valehtelee vain korvat päästään, oikeat syyt miksi hän matkan teki ovat vain liian omahyväisiä ja itserakkaita jutun aiheeksi. Oikea syy on halu ylittää itsensä ja ylpeillä ihmisille.
Ei kukaan tuota tekisi jos ei saisi palstatilaa samalla lehdistöltä.
Itse asiassa Samuli pyöräili v.2019 Suomen päästä päähän 61½h ja eräs Timo pani tänä vuonna sen puoli h paremmaksi. Ja ne kaverit on ihan eri miehiä kuin tämä, sillä Timolla ja Samulilla ei ollut mitään huoltoa mukana, vaan kaikki mitä tarvitaan matkalla kuljetetaan mukana tai hankitaan matkalta itse. Timon (45v) reissun aikana taisi olla hellettäkin. Se miten keho suhtautuu helteeseen on suhteellista ja pitää oma kroppa tuntea hyvin. Itse en paljoa helteestä kärsi, mutta oma kunto ei riitä tuollaisiin suorituksiin. Tänä kesänä olen ajanut reilu 300km lenkin 13 tuntiin (taukoineen, ilman huoltoa, siis melkoisesti tavaraa mukana), mutta se on ihan kuntoilijatouhua verrattuna noihin.
”Pyöräilijäfanaatikko inspiroitui lukiessaan Iltalehdessä julkaistun tarinan 25-vuotiaasta Samista, joka polki Hangosta Nuorgamiin 61 tunnissa ja nukkui vain vartin.”
Miten tuollaisesta voi inspiroitua? Sairasta.