Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finnair olisi halunnut palkata suomalaisia lentoemäntiä Finnairin Tukholman ja kaukomaiden välisille lennoille, mutta ammattiliitto AKT esti lentoemojen mahdollisuuden työllistyä.

Vierailija
09.07.2021 |

Lentoemot pysyy siis edelleen lomautettuina, kun AKT sanoo ettei saa mennä töihin jos lento lähtee Tukholmasta. Noille lennoille otetaan sitten suomalaisten sijaan jotain ulkomaalaista väkeä.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/266eeab7-9bdd-49e2-8c57-b8c357fb8…

Tämä sama AKT muistetaan tietysti myös mm. ahtaajien ja muiden kuljetusalojen lakoista ja tukilakoista, joilla ajetaan koko Suomen talous alas aina parin vuoden välein..

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin ay-liike on hyväksi, MUTTA jos maailmantilanne on ympärillä täysin muuttunut, ei ole kyllä mitään järkeä siinä, että kun silloin vuosia sitten on sovittu niin ja nin, niin nyt ei voida yhtään joustaa.

Vierailija
2/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta! Siis Finnairin emot jäävät edelleen lomautetuksi ja Finnair palkkaa halpaemoja toisen firman kautta. Ja Finnair nimenomaan olisi halunnut ottaa omat emonsa töihin, mutta AKT esti sen!

Mahtavatpa Finnairin emot olla nyt tooodella tyytyväisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ay liike ajamassa jäsentensä etua!

Vierailija
4/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäjien ammatiliitolle nuo Tukholman keikat näköjään sopi, mutta lentoemojen AKT haluaa aina olla poikkiteloin. Vaikka sitten työntekijöiden kustannuksella. 🙄

Vierailija
5/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AKT ja SAK. Kaksi lyhennettä jotka ajavat Suomenntuhoon.

Vierailija
6/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutessaan emot pääsevät hommiin:

"Tuemme myös sitä, jos meiltä lomautettuna olevaa matkustamopalveluhenkilöstöä haluaa hakeutua määräajaksi Airpron palvelukseen näille lennoille, ja palata sen jälkeen olemassa olevaan työsuhteeseensa Finnairiin”

Vierailija
7/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin aasian lennotkin pitää hoitaa Ei taida finskillä omat emot riittää noille uusille reiteille ruotsista aasiaan. Siellä on paljon vapaita lentäjiä ja emoja sas ja norwegianin alasajon jäljiltä.

Vierailija
8/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairin emot ovat siis veronmaksajien rahoilla eläviä.

Vierailija
9/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäisitkö itse työnatkasi 3 tuntia kotiovelta ensin tukholmaan jotta pääset työpaikalle. Ja sieltä takaisin kotiin. Omalla ajalla.

Vierailija
10/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan täysijärkinen ammattilainen enää kuulu AY-liikkeeseen? Korkeintaan ammattitaidoton, asennevammainen ja työhaluton voi saada elämäänsä etua sitä kautta. AY-liike tekee politiikkaa viimeksimainittujen hyväksi.

Kaukana ovat ne ajat, kun AY-liike vaati töitä ja toimeentuloa. Nykyään vaaditaan vaan perusteettomia etuja ja vastikkeetonta rahaa.

Vierailija
11/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pendelöinyt vuoden joka viikko maanantaina lento työpaikalle keski eurooppaan ja perjantaina takaisin kotiin suomeen. 5 tuntia suuntaansa. Sain tosin matka-ajalta normaalin tuntikorvauksen.

Vierailija
12/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentäisitkö itse työnatkasi 3 tuntia kotiovelta ensin tukholmaan jotta pääset työpaikalle. Ja sieltä takaisin kotiin. Omalla ajalla.

Jos olisin ollut puolitoista vuotta työttömänä saattaisin lähteäkin tilapäisesti. Ja siis matkustamohenkilökuntahan olisi hyväksynyt sopimuksen - sak on sitä mieltä että ollaan mieluummin kotona.

Vierailija
13/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairin HR päällikkökö täällä vinkuu pahaa oloaan?

Vierailija
14/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finnairin HR päällikkökö täällä vinkuu pahaa oloaan?

No Finnairin HR:n kannaltahan juttu päättyi hyvin: palkkaavat halvempia emoja Airpron kautta.

Eli Finnairin emoille se mustapekka jäi käteen.

Vierailija
15/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näköjään lentäjille tuo sopi ihan hyvin. Ja ihan varmasti emotkin haluaisivat mennä mieluummin töihin kuin olla lomautettuna kotona. Ja itse asiassa moni emo meneekin töihin noille Tukholman lennoille, väliaikaisesti AirPro:n kautta.

Eli ei kaikki ole laiskoja ja ajattele kuten sinä.

Vierailija
16/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyse olisi ollut väliaikaisesta järjestelystä. Mutta mikäpä siinä, kyllä koneet ilmaan saadaan.

Vierailija
17/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tämä siirtymätyöaika olisi korvattu. Ongelma oli kai lähinnä se, että kun tästä Tukholmasta lentämisestä ei ole joskus ennen korona-aikaa olleissa neuvotteluissa sovittu, niin nyt ei pysty millään joustamaan, koska työantaja on riistäjäkapitalisti.

Vierailija
18/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Airpro on jo vuosien ajan työllistänyt suomalaista matkustamohenkilökuntaa kotimaasta ja ulkomailta operoitaville lennoille kansainvälisten lentoyhtiöiden tarpeisiin. Olemme iloisia voidessamme nyt olla mukana tukemassa Finnairia, kun se hakee lisää liiketoimintaa lentoliikenteen haastavassa tilanteessa, ja samalla luomme yhdessä työtä suomalaisille”, sanoo Airpron kaupallinen johtaja Mikko Turpeinen."

Tuossa kyllä lukee selvästi, että on suomalaista henkilökuntaa. Yllättäen taas vääristelty otsikko. Lukekaa juttu. 

Vierailija
19/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näköjään lentäjille tuo sopi ihan hyvin. Ja ihan varmasti emotkin haluaisivat mennä mieluummin töihin kuin olla lomautettuna kotona. Ja itse asiassa moni emo meneekin töihin noille Tukholman lennoille, väliaikaisesti AirPro:n kautta.

Eli ei kaikki ole laiskoja ja ajattele kuten sinä.

Laiska? Itse haluan käyttää aikani töissä. Tekemässä sitä mihin minut on palkattu ja mitä osaan. En matkustamassa töihin.

t. Maailmalla matkatyötä tekevä.

Vierailija
20/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin ollut puolitoista vuotta työttömänä saattaisin lähteäkin tilapäisesti. Ja siis matkustamohenkilökuntahan olisi hyväksynyt sopimuksen - sak on sitä mieltä että ollaan mieluummin kotona.

Tilapäisestä tulee pian vakituinen.

Luulen että  et itse jaksaisi matkatyötä. Et taida tietää edes mitä se tarkoittaa. Siinä ei maata iltaisin kotona sohvalla sipsipussi kjanssa, ei käydä kavereiden kanssa baareissa tai mökillä laittamassa kasvimaata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme