Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finnair olisi halunnut palkata suomalaisia lentoemäntiä Finnairin Tukholman ja kaukomaiden välisille lennoille, mutta ammattiliitto AKT esti lentoemojen mahdollisuuden työllistyä.

Vierailija
09.07.2021 |

Lentoemot pysyy siis edelleen lomautettuina, kun AKT sanoo ettei saa mennä töihin jos lento lähtee Tukholmasta. Noille lennoille otetaan sitten suomalaisten sijaan jotain ulkomaalaista väkeä.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/266eeab7-9bdd-49e2-8c57-b8c357fb8…

Tämä sama AKT muistetaan tietysti myös mm. ahtaajien ja muiden kuljetusalojen lakoista ja tukilakoista, joilla ajetaan koko Suomen talous alas aina parin vuoden välein..

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Airpro on jo vuosien ajan työllistänyt suomalaista matkustamohenkilökuntaa kotimaasta ja ulkomailta operoitaville lennoille kansainvälisten lentoyhtiöiden tarpeisiin. Olemme iloisia voidessamme nyt olla mukana tukemassa Finnairia, kun se hakee lisää liiketoimintaa lentoliikenteen haastavassa tilanteessa, ja samalla luomme yhdessä työtä suomalaisille”, sanoo Airpron kaupallinen johtaja Mikko Turpeinen."

Tuossa kyllä lukee selvästi, että on suomalaista henkilökuntaa. Yllättäen taas vääristelty otsikko. Lukekaa juttu. 

Täällä joku Finskiltä poispotkittu spämmää katkeruuttaan näitä juttuja. Ikävää.

Vierailija
22/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentäisitkö itse työnatkasi 3 tuntia kotiovelta ensin tukholmaan jotta pääset työpaikalle. Ja sieltä takaisin kotiin. Omalla ajalla.

Jos olisin ollut puolitoista vuotta työttömänä saattaisin lähteäkin tilapäisesti. Ja siis matkustamohenkilökuntahan olisi hyväksynyt sopimuksen - sak on sitä mieltä että ollaan mieluummin kotona.

Tilapäisestä tulee pian vakituinen.

Luulen että  et itse jaksaisi matkatyötä. Et taida tietää edes mitä se tarkoittaa. Siinä ei maata iltaisin kotona sohvalla sipsipussi kjanssa, ei käydä kavereiden kanssa baareissa tai mökillä laittamassa kasvimaata.

Niinpä - hassua että tiedät tämänkin paremmin puolestani mitä minä haluaisin tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Finnair palkkaa henkilökuntaa huonommilla työehdoilla, mikä sopii Pro:lle, mutta ei AKT:lle.

Miksi saman ammatin työntekijöitä edustaa kaksi eri liittoa?

Vierailija
24/24 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentäisitkö itse työnatkasi 3 tuntia kotiovelta ensin tukholmaan jotta pääset työpaikalle. Ja sieltä takaisin kotiin. Omalla ajalla.

Jos olisin ollut puolitoista vuotta työttömänä saattaisin lähteäkin tilapäisesti. Ja siis matkustamohenkilökuntahan olisi hyväksynyt sopimuksen - sak on sitä mieltä että ollaan mieluummin kotona.

Tilapäisestä tulee pian vakituinen.

Luulen että  et itse jaksaisi matkatyötä. Et taida tietää edes mitä se tarkoittaa. Siinä ei maata iltaisin kotona sohvalla sipsipussi kjanssa, ei käydä kavereiden kanssa baareissa tai mökillä laittamassa kasvimaata.

Luultavasti et ole ollut koskaan työtön

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi