Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummon rippilahja?

Vierailija
09.07.2021 |

Itse haluaisin antaa korulahjakortin, kun tyttö käyttää paljon koruja. Ehdotin, että lähemme yhdessä ostamaan jonkun korun, ei kuulemma ehdi. Toivoo lahjakorttia vaateliikkeeseen mikä minusta on aika arkinen lahja. Annanko nyt sen mitä toivoo ja minkä suuruisen? En ole mitenkään rikas mummo ja olen jotenkin toisarvoinen, kun kirkkoon kutsuttiin se toinen mummo.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kai kummi ostaa sen korun? Ristin tms.

Noh, joo. En osaa sanoa. Itse olen toinen kummi ja rippijuhlat tulossa. Korutoive on vissiin joku todella kallis (haluavat itse päättää sen millainen risti) .. Ostakoon sitten vaikka eka kummi sen (on paremmin toimeentuleva) 🤷‍♀️

Että nämä ovat hankalia ja ärsyttäviä. Rahaa kai sitten annan itsekin, kun se "toiveena".. Vaikka tylsä lahja onkin.

Itse sain aikoinani omalta kummiltani jonkun pienen ristin.. Ei ollut mitään suuria toivomuksia millainen pitää olla. Tai edes osannut ajatella asiaa.

Vierailija
22/27 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama vaikka on tylsä lahja jos on mieleinen. Jos ei halua sulta korua kun tietää että liian kallis on kuitenkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuleppas mummo, annat just mitä rippilapsi toivoo. Häntä ei vähääkään kiinnosta koru ja se jää lojumaan sinne laatikon pohjalle. Usko jo!

Vierailija
24/27 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein kai kummi ostaa sen korun? Ristin tms.

Noh, joo. En osaa sanoa. Itse olen toinen kummi ja rippijuhlat tulossa. Korutoive on vissiin joku todella kallis (haluavat itse päättää sen millainen risti) .. Ostakoon sitten vaikka eka kummi sen (on paremmin toimeentuleva) 🤷‍♀️

Että nämä ovat hankalia ja ärsyttäviä. Rahaa kai sitten annan itsekin, kun se "toiveena".. Vaikka tylsä lahja onkin.

Itse sain aikoinani omalta kummiltani jonkun pienen ristin.. Ei ollut mitään suuria toivomuksia millainen pitää olla. Tai edes osannut ajatella asiaa.

Monet ei nykyaikana käytä ristejä, kun se on merkki syvemmästä vakaumuksesta. En mäkään sitä tiennyt, mutta lukioikäiset lapset valistaneet. Mun ripariaikaan oli ihan normaalia kulkea ristikoru kaulassa sen jälkeen, mut ajat ovat muuttuneet.

Vierailija
25/27 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevalakoruissa on tosi kivoja ja aikaa kestäviä. Minun tyttäreni sai yo-lahjaksi sydän-riipuksen. Se on Kalevalaa ja kestää aikaa ja käyttöä. Hänellä on myös sellainen sormus, jossa on pieni sydän. Hinnoista en osaa varmaksi sanoa, mutta olisiko satasen luokkaa.

Vierailija
26/27 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään koruja, jos lapsi ei niistä tykkää. Poikani mummo antoi 300€ käteisenä, oli mieluinen lahja.

Siinäpä se, kun tyttö tykkää koruista. 300 euroa olisi mieluinen lahja mutta eipä ole varaa siihen. Minulla on 9 lastenlasta ja kaikilla joku juhlapäivä vuodessa. ap

Eihän 50 eurolla taida kummoista korua saada nykyaikana.

Ai juu, en huomannutkaan, että on jokin hintahaarukka. Näinhän se taitaa olla, että Kalevalaa tai muuta kestävää ei saa 50 eurolla.

Vierailija
27/27 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna mitään, kortti riittää, sano kutsujalle, että lahjana on se, että olet lapsenvahtina.

Minä en osta mitään kun miniä on niin vaativaiseksi opettanut penikat (poikani on kuollut).

Aina pitäisi olla mummin rahaa antamassa. Halpiskortteja löysin kirpparilta, pudotan lenkillä postilaatikkoon.