Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei normaalilla 19-20-vuotiaalla ole rahaa asua omillaan.

Vierailija
14.07.2014 |

Aikuisen elämä on aikuisille ja teinin elämä teineille.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh ja pah!

Vierailija
2/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska provo. Kai tuonkin ikäisille maksetaan töistä palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ammattikoulusta valmistunut ja töihin päässyt, niin mikä ettei? Ja yliopisto-opiskelijoiden keskuudessa on ihan tavallista, että myyvät pillua ja elävät leveästi.

Vierailija
4/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti ei. Ostin ensimäisen omistusasuntoni täyttäessäni 19. Ylä-asteella voisi käydä läpi muitakin tulevaisuus ratkaisuja kuin normi lukio.

Vierailija
5/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole...lapsemme on 23-vuotias opiskelija ja maksamme 500 euron vuokraa 28 neliön opiskelija - asunnosta. Ja paljon muita kuluja. Sen takia, että hän ei kuolisi nälkään. Ja tämä tilanne tulee,jatkumaan vielä vuosia. Joku hänen tuttavansa koisii kämpällään työttömyysturvalla ja sossun rahoilla. Arvatkaa, ketä arvostan?

Vierailija
6/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi. Muutanpa yksiöstäni takaisin äidin nurkkiin. 

Vierailija
7/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijalainallahan ne asuu soluissa useimmiten. Harvemmalla on vakkarityöpaikka tuossa iässä.

Vierailija
8/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ne monet onkin sit epänormaaleja.

Vierailija
9/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 20v asuu omillaan, maksaa vuokraa päälle 800€ ja on vakkarityössä.

Vierailija
10/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:21"]Aikuisen elämä on aikuisille ja teinin elämä teineille.

[/quote]

Aha, mä ostin ekan asuntoni 19v heti kun menin töihin. Myös tyttäreni ovat asuneet omillaan 19v ja maksaneet elämisen omilla tuloillaan

Vierailija
11/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIKEASTI AP, HAISTA VITTU JA MENE HOITOON.

Miksi sä teet näitä aloituksia päivästä toiseen?

Vierailija
12/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin pois 18-vuotiaana koska menin silloin töihin, joten sain töistä palkkaa. Lisäksi muuten mieheni omistusasuntoon joten ei tarvitse maksaa vuokraa. Vanhemmiltani en ole saanut mitään sen jälkeen kun täytin 18, ja ei ollut kun parinsadan säästöt ruokaan sen aikaa kun etsin työpaikkaa. N19

Vierailija
13/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin suoraan lukiosta yliopistoon opiskelemaan ja muutin opintojen alkaessa omaan kotiin 19-vuotiaana. Elämisen rahoitin opintotuella ja tekemällä töitä. Tein vaateliikkeeseen vuoroja muutamana arki-iltana ja viikonloppuisin. Kesäisin töitä tehtiin täyttä päivää (parhaillaan minulla oli päivätyönä oman alani työ ja illat + viikonloput olin vaateliikkeessä) ja niillä rahoilla sain säästettyä kasaan matkarahat pidempään kaukoreissuun kerran vuodessa. Koin pärjääväni erinomaisesti :) ahkeruudesta ja organisointikyvystä se on kiinni, esim toisinaan pyysin viikon "vapaaksi" töistä ja asuin kirjastossa opiskelemassa. Vanhempani eivät tukeneet minua rahallisesti, joskus kävimme äitini kanssa yhdessä kaupassa tms.

Vierailija
14/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon ikäinen voi jo asua hyvinkin omillaan, jos opiskelee korkeakoulussa, jolloin vanhempien tulot ei vaikuta opintotukiin, toisin kuin 18 - 19-vuotiaan 2. asteen opiskelijan tukiin. Mua ihmetyttää oikeasti, miten he tulevat toimeen, jos asuvat omillaan. 

Vierailija
15/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttäreni muutti 19-vuotiaana vuokra-asuntoon. Suurimmaksi osaksi hän on maksanut elämisensä ja asumisensa itse. Käy töissä ja saa opintotukea, opiskelee yliopistossa.

Vierailija
16/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijjaa, säähän sen tiiät! Itse muutin kotoa pois toiseen kaupunkiin heti kirjoitusten jälkeen. Ensin olin vuoden töissä ja sitten opiskelin yliopistossa 6 vuotta. Vanhemmilta sain 0€ ja opintolainaa 0€, asuin Helsingissä yksityisen vuokraamassa kämpässä. Kesät painoin töitä, työskentelin myös opintojen ohessa kaikki nuo vuodet. Tiedän tosi monta tyyppiä, joilla ihan sama tarina, joten puhu vaan itsestäsi ja omista teineistäsi.

Kukaan ei mua pakottanu muuttamaan kotoa, lähdin omasta tahdostani.

Vierailija
17/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

milläs sinä itsesi ap elätät, kun tehtailet näitä aloituksia niin jatkuvasti, että tuskn ehdit sossuhakemuksiakaan välillä tekemään. Taidat saada eläkettä mt-syistä?

Vierailija
18/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, harmi jos teillä opit kotona on sitä luokkaa,että täytyy väh. 25 v olla kotona pappa betalar meiningillä. En muuten ymmärrä tuota sun ikärajaa yleensäkään, ihan heti kun jälkikasvu täyttää 21 niin ne pärjääkin omillaan? Aika jännä ajatusmalli...

Ihmettelee eräs joka juuri 19v täytettyään muutti vanhempien luota vuokralle yksiöön, valmistumisesta n. puolen vuoden päästä ja oli työpaikka josta sai kun saikin PALKKAA jolla elättää itsensä. Käsittämätöntä ilmeisesti...

Vierailija
19/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei olisi, ap? Anna jotain perusteluja mielipiteesi tueksi. Kuvittelis olevan ihan itsestäänselvyys, mut mitä voi odottaa ihmiseltä, joka perustaa tälläsen keskustelun...... :D

Vierailija
20/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen muuttanut 18 vuotiaana omilleni, olin valmistunut ammattikoulusta ja sain alani töitä (ja toki sitä palkkaa). Nyt neljä vuotta myöhemmin olen edelleen töissä, asunto on vaan vaihtunut avoliittoon muuttamisen myötä :) Toki jos en olisi töitä saanut/olisin vielä opiskellut olisi omilleen muuttamiseni lykkääntynyt. En ymmärrä niitä ketkä asuvat ilmaiseksi kotona vaikka olisi työpaikka, yksi tuttavakin on ollut jo kaksi vuotta töissä ja tilille on kertynyt yli kymppitonni kun kotona ei tarvitse mistään maksaa...Loput palkkarahat sitten humputteluun :D Itse en kehtaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi