Helteeseen muuten tottuu! Ei tunnu yhtään tukalalta enää!
Kun hellettä on riittävän pitkään, niin siihen tottuu! Alussa tämän nykyisen helleputken helteet tuntuivat tukalta, mutta eivät enää tunnu. Olet varmaan sinäkin huomannut saman?
Kommentit (35)
No juu, tänään oli alle 25 ja rannalla tuuli, niin tulihan siinä pulahtaessa vilu.
Olen ehkä ihan himppasen alkanut tottua.
Ainakin huomaan ettei huimaa enää. Kyllä kuitenkin olen sen verran helleherkkä, että kesä kerkii loppua ennen kuin totun kunnolla.
Totta kai. Kuten ulkomaillakin. Eka 5 päivää aina tuskaa 40 asteen helteessä, sitten jo kroppa alkaa tottua. Ja loppulomasta jaksaa lähteä vaikka lenkille. Sama kylmyys. Siihenkin tottuu. Toki pitää päällä olla tarpeeksi kuitenkin.
Minäkin olen tottunut ja nauttinutkin. Omasta puolestani saa olla viileämpääkin, koska tiedän että moni kärsii tästä. On talossa viileää ilmalämpöpumpun vuoksi ja pääsee helteeltä karkuun. Tottumisen myötä ei ole enää ollut päälläkään koko aikaa. Jos hellettä ei karkuun pääse niin on se kauheaa!
Nyt kun vähän viileämpien säiden ansiosta sisällä on enää 27C eikä 31C, ei ole enää yhtään niin tukala olo - olen selvästi tottunut tosi hyvin!
No ei totu. Roskat pitäisi viedä mutta ei vaan pysty. Pakko oli pussit nakata parvekkeelle. Pumppu hakkaa niin pirusti ettei roskien takia kannata pyörtyä.
Kyllä niihin tottuu. Asun maassa missä on lähes aina 30-40 astetta päivällä.
30 tuntuu jo mukavan viileältä.
Talviaikaan saattaa mennä tonne 20 asteen hujakoille niin pitää kaivaa kyllä pitkähihaista vaatetta ja sukkia jalkaan kun palelee.
oliko kesä illuusiota kirjoitti:
marraskuun lohduttomuudessa, karuudessa, harmaudessa, pakkastuulen ujelluksessa ja luihin ja ytimiin purevassa viimassa voi vielä muistella tippa linssissä kauan sitten kesällä käyneitä helteitä. edessä puoli vuotta kylmyyttä.
🌬️🌨️😓
Talvella voi mennä sisälle ja vaatetta on helppo lisätä. Kesällä ei voi mennä minnekkään. Itsellä tosin marrakuussakin on ikkunat ja ovet auki, kun sisälämpötila on yli 20C (2 astetta yli suosituksen). En haluasi elää niin että ensimmäinen asia kotiin tullessa on riisua itsensä alastomaksi. Ei ennenvanhaankaan niin asuttu.
Kun on vaan paikallaan sisällä, niin jotenkuten pärjää. Mutta heti kun liikkuu niin olo on tukala. Pihalle ei edes uskalla lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Talviaikaan saattaa mennä tonne 20 asteen hujakoille niin pitää kaivaa kyllä pitkähihaista vaatetta ja sukkia jalkaan kun palelee.
Millaiset vesimaksut siellä on ? Entä säädelläänkö sähkön käyttöä ?
Mikä helle, ei ole tullut hikeä pisaraakaan.
Nyt kun ilmankosteus on vähän laskenut, niin tukaluuskin on vähän helpottanut. Ei tuolla ulkona kuitenkaan oikein mitään pysty puuhaamaan kuin klo 22-06.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talviaikaan saattaa mennä tonne 20 asteen hujakoille niin pitää kaivaa kyllä pitkähihaista vaatetta ja sukkia jalkaan kun palelee.Millaiset vesimaksut siellä on ? Entä säädelläänkö sähkön käyttöä ?
Vesimaksu on meillä noin 15€ kuukaudessa ja sähkön käyttöä ei säännöstellä.
Sähkölasku omakotitalossa noin 40 euroa kuukaudessa.
Mä joudun varmaan myös viemään toisen kissani äidin luokse, jossa on viileää. Toinen kissa ei ole moksiskaan helteistä. Itse siedän melko hyvin helteitä, mutta yksilölliset erot ovat selkeitä.