Mitä mieltä olet nimestä Usva?
Pidän luontonimistä ja tästä olen eritoten innostunut. Mitä muut pitävät?
Kommentit (63)
Tulee mieleen eräs 80-luvun kauhuelokuva.
Ush tulee mieleen Usvasta ja tosiaan tutun tyttö on Usva
Kiva nimi... Yleensä inhoan uusia luontonimiä, mutta Usva on kiva.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:41"]
Tytölle vai pojalle?
[/quote]
Tytölle tietenkin . Tunnen yhden varhaisteinin Usva-tytön. Perheen kaikilla lapsilla luontonimet.
9
[/quote]
Ei tuo mitenkään tietenkin ole tytön nimi. Minusta sopisi paremmin pojalle
[/quote]
Ehdottomasti on tytön nimi. Näen mielessäni pienen Usva-tytön, mutta Usva-poika...? Ei.
Minusta on vähän ehkä liian "pimeän" ja mystisen kuuloinen nimi :D Sopii noidalle tms.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:44"]
Menee luontonimi sarjaan, osa tykkää osa ei.
Itse tykkään perinnenimistä ja oon miettinyt että olenko muodin orja koska perinnenimet on ollut muotia koko 2000-luvun alun. Perinnenimet vaan kuulostaa mun korvaan vaan kivemmiltä. Luontonimet oli enemmänkin 90-luvun juttu.
Mun ohje on että valitkaa sellainen nimi, mikä teistä tuntuu hyvältä ja mukavalta. Unohtakaa kaikki oman perheen ulkopuoliset kommentit.
[/quote]
Pakko niitä kommentteja on miettiä jos tietää itsensä, että kuitenkin pohtii myöhemmin sitä, että mitähän muut meidän lapsen nimestä miettii. Huono se on vain nimeämisvaiheessa ne unohtaa, jos sitten myöhemmin niillä on kuitenkin väliä.
t. yksi sellaiset nimet antanut, että ei tarvitse miettiä, mitä muut ovat niistä mieltä, koska nimenantovaihe ei ole ainoa vaihe, jolloin niiden takana haluaa seistä.
Ja siis Usva on kiva nimi!
Mun mielestä todella ihana nimi. <3
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 17:34"]Pidän luontonimistä ja tästä olen eritoten innostunut. Mitä muut pitävät?
[/quote]
Oletko hullu? Lastasi varmsti tullaan kiusaamaan: usvavisva visvausva...
Ylläoleva oli piikki palstalaisille, jotka miettivät nimiä mahdollisen kiusaamisen kautta???!!!
Todella kaunis nimi. :)
Ensimmäinen mielikuva nimestä: Sopii eläimelle tai lempinimeksi narkille/ alkoholistille. Ja sukunimen pitäisi sopia, esim. Usva Kujal(l)a antaa aihetta kiusaamiselle.
Usva on kiva nimi ja aikalailla kiehtova, eikä sen takia että oma nimeni on Usva.
Usva M-T
10 v
En tykkää. En muutenkaan olisi 100% varma onko kyseessä nainen vai mies.
Sama ku antais lapselle nimeksi vaikka Sumu.
Vierailija kirjoitti:
Pidän luontonimistä ja tästä olen eritoten innostunut. Mitä muut pitävät?
Samaa mieltä, todella kaunis.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:38"]Meilläpäin yksi kylän pöhelö on lempinimeltään Usva.
Kylän pöhelö? Voi luoja, missä mahtaa vielä olla tuollaisia kyliä?
Täällä Kehä III:n ulkopuolella.. :)
Ja Pöljäkin on Siilinjärvellä;)
Se on kiva nimi tytölle ja se on mulla nimenä
Usva M-T
10v
Lapseni ollessa pieni, leikimme hänen kanssaan kivikauden ihmisiä. Lapsi-kivikautinen oli Lieke ja minä äiti-kivikautinen olin Usva. Oli minusta jo silloin kaunis suomalaislapselle hyvin sopiva nimi.