Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko väärin vaatia ylipainoista kumppania laihduttamaan jotta suhde jatkuisi?

Vierailija
14.07.2014 |

Puhutaan n. 70 kg ylipainosta.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 17:07"]

Jos aavistaisin, että suhteen jatkuminen olisi painosta kiinni, niin minusta pääsisi eroon ihan heti kohta.

[/quote]

Siinäkin on aika suuri ero ruikuttaa 60kg muijalleen että "helvetti kun sulla on iso perse" vs. 70kg ylipainoiselle! Siis omassa kullassa kun oliskin "yhtäkkiä" keskivertoihmisen verran ylimääräistä, niin kyllä asiasta huomauttaminen on enemmän rakkautta kuin ikävää käytöstä. IMO.

Vierailija
22/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehet jättää laihdutuksen jälkeen? Mullekkin mies sanoi että älä nyt liikaa laihduta. Mitä helvettiä se oikein on? Ei olla tyytyväisiä kun on lihava ja sitten kun laihtuu nin sekään ei miellytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihmetellyt miten mun mies jaksaa katsella mun taikinamahaa ja löllöreisiä. Mä en välttämättä kestäisi näin suurta painon nousua enkä loukkaantuisi verisesti, jos puolisoni pyytäisi mua laihduttamaan.

Vierailija
24/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katselisi päivääkään 70 kg ylipainoista hirviöitä. Jos ihminen ei itse tuota ymmärrä, niin kyllä tällainen tapaus pitää jollain herätellä. Tuo sinun suunnitelma on lostava.

Vierailija
25/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 17:24"]

En katselisi päivääkään 70 kg ylipainoista hirviöitä. Jos ihminen ei itse tuota ymmärrä, niin kyllä tällainen tapaus pitää jollain herätellä. Tuo sinun suunnitelma on lostava.

[/quote]

Mä en katsoisi päivääkään sunkaltaista tyyppiä, ja toivottavasti ei kenenkään muunkaan tarvitse.

Vierailija
26/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos kannustaisit puolisoasi terveellisempiin elämäntapohin. Herkutteletteko yhdessä? Miten syötte arkena? Kannusta puolisoasi liikkumaan ja liikkukaa yhdessä, tehkää yhdessä terveellistä ruokaa. Ei niin, että itse oot että liikus nyt läski ja itse makaat sohvalla sipsipussin kanssa.

Vierailija
27/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana on se, että puolisoni on tuhannesti luvannut laihduttaa ja muuttaa elintapojaan, mutta syö salaa minulta. Käymme yhdessä lenkillä, teen hänelle herkullisia terveellisiä ruokia, olen itse jättänyt herkut pois ettei tulisi kiusauksia ym. On vain niin turhauttavaa yllättää hänet ahmimasta ruokaa salaa. En enää jaksa vahtia aikuista ihmistä, joka ei tajua parastaan. Terveys on jo nyt kärsinyt painosta, vaikka on vielä suhteellisen nuori.

ap

Vierailija
28/34 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku päivä voi käydä niin, että sinä olet heikompi osapuoli suhteessa. Saatat sairastua, halvaantua tms. Mieti miten haluaisit silloin sinua kohdeltavan. Rakkaudella saa enemmän aikaan kuin uhkailulla.

Vierailija
29/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 17:20"]

Mä olen ihmetellyt miten mun mies jaksaa katsella mun taikinamahaa ja löllöreisiä. Mä en välttämättä kestäisi näin suurta painon nousua enkä loukkaantuisi verisesti, jos puolisoni pyytäisi mua laihduttamaan.

[/quote]

No mikset sitten laihduta?!? Haloo??

Vierailija
30/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 17:36"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 17:20"]

[/quote]

No mikset sitten laihduta?!? Haloo??

[/quote]

Ruoka on niin hyvää ettei pysty. En tykkää oikeastaan mistään terveellisestä. Mutta olen sentään käynyt nyt säännöllisesti 4 kk kuntosalilla 3-6 krt viikossa.

Mies rakastaa mua tällaisena, mutta taatusti laihduttaisin, jos mun läskit vaikuttaisivat meidän suhteeseen.

Vierailija
31/34 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kai tämäkin tilanteesta, vaikka toki ensisijaisesti pidän vääränä kiristää puolisoa laihduttamaan. Mutta jos ajattelen asian näin; normaalipainoinen puolisoni laiminlöisi kaikki terveet elämäntapansa, ei liikkuisi, söisi kaikkea moskaa, ja olisi tyhjänpanttina -> lopputulos +70kg, niin varmasti asiaan olisi sanomista. En usko että voisin olla henkilön kanssa, joka ei pitäisi minkäänlaista huolta itsestään. Aluksi varmasti kannustaisi ja tsemppaisi, mutta jos hän ei ottaisi kuuleviin korviinsakaan,voisin päätyä tässä tilanteessa jopa sanomaan, että elleivät elämäntavat muutu, minä en ole enää vieressä seuraamassa.

Vierailija
32/34 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan normaalia ja hyväksyttävää, että ikääntyessä ihminen myös ulkoisesti vanhenee. On ihan luonnollista, että myös paino lisääntyy. Mutta ei hyvänen aika 70 kg ylipainoa!!!! Paotsi jos ylipainoa on ollut jo seurustelun alussa 50 kg tai enemmän. Ihmiset muuttuvat iän myötä myös henkisesti, mutta ei mielestäni sitäkään tarvitse hyväksyä, jos mukavasta ihmisestä tuleekin täysi mulkku. Tietenkään ketään ei voi vaatia muuttumaan, mutta on täysin oikein ilmoittaa puolisolle: joko lähtee läskit tai lähden minä, saat valita.

Vierailija
33/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin merkittävä lihavuus ole mikään pikkujuttu tai pelkkä esteettinen seikka. Lihavuus tuo monenlaisia ongelmia mukanaan. Hedelmöitysongelmia, seksiongelmia, terveysongelmia... Ja kun se paino on kuitenkin seikka johon oikeasti voi vaikuttaa. Miksei sitä tekisi puolison vuoksi. Mun mielestä on itsekästä olla välittämättä puolisosta tässä mielessä.

Tuo kiristäminen ja uhkailu on kuitenkin aivan väärä lähtökohta. Ite laihduttaisin kunnolla oikeen piruuttaan vaan jättääkseni ihmisen, jokaonen asettanut tollasen ultimatumin mulle. 

Vierailija
34/34 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin merkittävä lihavuus ole mikään pikkujuttu tai pelkkä esteettinen seikka. Lihavuus tuo monenlaisia ongelmia mukanaan. Hedelmöitysongelmia, seksiongelmia, terveysongelmia... Ja kun se paino on kuitenkin seikka johon oikeasti voi vaikuttaa. Miksei sitä tekisi puolison vuoksi. Mun mielestä on itsekästä olla välittämättä puolisosta tässä mielessä.

Tuo kiristäminen ja uhkailu on kuitenkin aivan väärä lähtökohta. Ite laihduttaisin kunnolla oikeen piruuttaan vaan jättääkseni ihmisen, jokaonen asettanut tollasen ultimatumin mulle.