Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te raskaana olevat, joilla pieni maha.

Vierailija
14.07.2014 |

Minulla nyt viikkoja 35 kasassa. Mahani on ulkoisesti pieni, SF-mitta mennyt silti keskikäyrällä, jopa hitusen sen yläpuolella. Mutta siis ulkoisesti mahani on mielestäni tosi pieni. Terkkari ei vielä ole mitään sanonut, kaverit tosin ovat myös huomautelleet mahani pienuudesta. Syönyt olen mielestäni normaalisti, mutta painoa ei ole juurikaan kertynyt.  Tämä jo neljäs vauva joten vertailupohjaa on :)  Mutta kysymykseeni, minkä kokoisia vauvoja te muut pienimahaiset olette synnyttäneet??  Vähän hirvittää että kuinka pieni vauva tulossa :(

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 14:59"]Minulla nyt viikkoja 35 kasassa. Mahani on ulkoisesti pieni, SF-mitta mennyt silti keskikäyrällä, jopa hitusen sen yläpuolella. Mutta siis ulkoisesti mahani on mielestäni tosi pieni. Terkkari ei vielä ole mitään sanonut, kaverit tosin ovat myös huomautelleet mahani pienuudesta. Syönyt olen mielestäni normaalisti, mutta painoa ei ole juurikaan kertynyt.  Tämä jo neljäs vauva joten vertailupohjaa on :)  Mutta kysymykseeni, minkä kokoisia vauvoja te muut pienimahaiset olette synnyttäneet??  Vähän hirvittää että kuinka pieni vauva tulossa :(

[/quote]

Pieni maha loppuun asti, kiloja tuli kaikkiaan kahdeksan. Vauva 52cm ja 4kg!!! Kohtu taaksepäin kallellaan ja vauva perätilassa, lääkärin mukaan nämä selittivät pientä vatsaa.

[/quote]

Miten se selittää sen, ettei esim. mulla tullut painoa kuin 6 kg ja lapsi 3.2 kg?

Vierailija
22/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme pientä raskausmahaa. Lapset 4 kg, 4.2 kg. Ja 4.3 kg. !!! Ja aina arvioitu pieniksi! Joku mun kropan mallissa on, et maha näyttää pieneltä ja lapset on olleet jollain sykkyrällä mahassa. Ja painoa tullut aina n. 10 kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha oli pieni, esimerkiksi jotkut naapurit eivät olleet edes huomanneet raskauttani. Vauva syntyi rv 42+2 ja hänen mittansa olivat 52 cm ja vähän alle 3800 g. Painoarvio oli ollut yliaikaiskontrollissa 3700 g, eli tosi lähelle oikeaa painoa.

Vierailija
24/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli toisessa raskaudessa reilusti pienempi maha. Vauvalla kokoa oli 2750g/46cm, vaikka viikkoja kertyi 41. Syytä ei tiedetty.

Vierailija
25/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kaikilta kolmelta pieni maha. Normaalipainoinen/hoikka oon. Ekassa painoa tuli 7,9kg, vauva oli vähä reilu 4kg ja 54cm rv 40+2, toiselta 8kg ja vauva 3300g rv 39+0, kolmannelta tuli 9,5kg ja vauva 3700g rv 38+5. Raskauden on huomannut ulkopuolinen vasta joskus viikolla 32. 

Vierailija
26/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sf-mitta ekasta alimmalla käyrällä ja ulospäin ei tosiaan huomannut mitään, kiloja 6kg jotka lähti synnytyksessä ja vauva oli 1970g, käynnistettiin etukäteen pienen koon takia. Ei muuta vikaa.

Toinen sf-mitta seilas mittaajasta riippuen ala- ja keskikäyrän välillä (kasvunseurantaultrassa -1) ja syntyi itsestään juuri la:n jälkeen, 2990g. Kiloja tuli noin 10 joista jäi synnärille 2, loput sulaneet parin kuukauden sisään synnytyksestä.

Ekassa kukaan ei huomannut raskauttani ellen erikseen sanonut, toisessa rv30 jälkeen tultiin epävarmasti arvuuttelemaan voisinko olla. Tosin osa ei sillonkaan huomannut. Ekassa olin normipainoinen, tokassa jokunen kilo ekstraa muttei niin paljon että sillä tuota selittäis. Kohtu taaksepäin kallellaan ja suvuissa pieniä vauvoja. Molemmat siis terveitä.

Vierailija
27/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahan pystyin piilottamaan talvitakin alle viikolle 36. Syntyi reilun viikon yli la 3200g. Pienin meidän lapsista ja mahakin oli kyllä pieni.

Vierailija
28/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi pienimaha ja lapset 2,7 kg ja 2,3 kg ja 3.0

Vierailija
29/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siro maha ja pojan paino rv 40+4 - 3380 kg

Vierailija
30/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pienimahainen kaikissa raskauksissa. Siis todellakin niin pieni, että esim. sairaalassa kätilö luuli mun synnyttäneen jo, kun tuli huoneessa käymään, kun olin sektioon menossa. Sanoi vielä, että pienen vauvan saat. Nuorimmaisesta tutut eivät huomanneet odotusta päivää ennen lapsen syntymää. En tarvinnut koskaan äitiysvaatteita ja bmi ei noussut yli 23:n yhdenkään raskauden aikana. Söin normaalisti, mutta paino ei noussut kummemmin. Lapsista veikattiin pieniä. Yleisin veikkaus oli 2,8 kg kaikista, mutta lapset painoivat syntyessään 3,7 - 4,2 kg.

Vierailija
31/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen raskaus: erittäin pieni maha, vieraammat eivät tajunneet että olen raskaana edes ihan lopussa, omat vaatteet meni päälle ihan loppuun asti. Vauva oli perätilassa, liekkö sitten vaikuttanut. Vauva oli alle 2,5 kg ja vain 42cm. Toinen raskaus: maha oli iso alussa. Olin kauhuissani, äitiysfarkut käyttöön heti alusta. Sitten sf mitan kasvu pysähtyi ja lopussa maha oli yhtä pieni kuin ensimmäisessä raskaudessa, siis sf mitta ja muutenkin. Eivät esim synnytyksesdä saaneet supistuskäyrää mahan päältä, kätilö kuvaili mahaa erittäin siroksi. Mikä oli lähinnä pelottavaa. Vauva oli 3kg ja 47cm. Mahan kokoon taisi vaikuttaa eniten vauvan asento ja se miten vauva lopussa laskeutui lantioon, ei niinkään vauvan koko.

Vierailija
32/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
33/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen 2400 g ja 43 cm, vatsa oli siro ja pieni. Painoa kertyi vajaa 8 kg. Nyt toinen raskaus kohta puolivälissä ja vatsa tuntuu olevan nyt jo yhtä iso (tai pieni) kuin viimeksi synnyttämää mennessä. Johtuisikohan siitä, ettei ole enää esteitä eli vatsalihaksia ym. tiellä ;)

Vierailija
34/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni maha, pienet vauvat 2,6 ja 2,8 kg syntyivät molemmat rv38 ja istukkakin oli molemmilla suht pieni , muistaakseni viimeksi 300g. Olin hoikka ennen raskautta, painoa ei tullut kummassakaan raskaudessa kuin 8-9kg. Ihan normaalisti söin, tai siis sen verran mikä hyvältä tuntui! Loppuviikoilla oli hieman jalkojen turvotusta, muttei pahasti.

Vierailija
35/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli isohko maha, mutta edeltävään nähden tuntui minusta pieneltä. Vauva ei kasvanut kunnolla ja syntyi lopulta reilun kilon painoisena.

Vierailija
36/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse pienikokoinen, ja raskauskiloja tuli 7. Vatsa oli aika pieni, mutta sf-mitta oli normaali koko ajan. Takaapäin raskautta ei nähnyt ollenkaan, mutta edestäpäin kyllä. En vain ollut niin iso kuin monet tuttavani. Lähes neljäkiloinen "tupsahti"!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi