Palkkaisitko tatuoidun?
Meidän firmassa otettiin käytäntö, että tatuoituja ei palkata koska jonkun on tehtävä ensimmäinen liike ennen kuin on liian myöhäistä ja kaikki perusarvot kadonneet.
Toivoisin sydämmeni pohjasta muidenkin yritysten lähtevän tähän mukaan.
Kommentit (61)
riippuu, minkälaisia tatskoja ja missä... naamatatskat on aika kääk
Joo, en missään nimessä. Myöskin värjätyt hiukset on ehdoton no-no, mutta permis ihan fine.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 13:13"]
Joo, en missään nimessä. Myöskin värjätyt hiukset on ehdoton no-no, mutta permis ihan fine.
[/quote] Oletko lestadiolainen?
Toivon sydämmmeni pohjasta, etten koskaan joudu ap:n yritykseen töihin.
Tottakai :) Siinäpä mummot kauhistelkoot jos ovat kauhistellakseen
Miksi en palkkaisi? Mistä perusarvoisa tatuointi on pois? Ihon koristaminen on perinne monissa kulttuureissa, ei siis mikään uusi juttu. Omalla isoisälläni oli tatuointi, ja ihan rehellistä työtä puolustusvoimien leivissä teki.
Jos tatuoinnin saa vaatteilla piiloon, niin toki palkataan. Mutta näkyvällä paikalla oleva tatuointi ei valitettavasti sovi yrityksemme imagoon.
Jahas, tatuointimaanikko on keksinyt tälle päivälle uuden näkökulman!
Vanhat tuontekijät saivat omantunnon mukaan olla kertomatta tai kertoa mahdollisista tatuoinneistaan. Emme ainakaan vielä nähneet syytä esim työterveydenhoidon kautta järjestää kontrollia. Emmekä tiedä onko se edes laillista mikä kertoo paljon maailman asenteista.
Laboratorio olosuhteissa hygienia on tarkeää
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 13:14"]
Tottakai :) Siinäpä mummot kauhistelkoot jos ovat kauhistellakseen
[/quote] Ai palkkaisit vaikka olisi hakaristi otsassa ja uhkasanoja poskissa?
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 13:14"]Miksi en palkkaisi? Mistä perusarvoisa tatuointi on pois? Ihon koristaminen on perinne monissa kulttuureissa, ei siis mikään uusi juttu. Omalla isoisälläni oli tatuointi, ja ihan rehellistä työtä puolustusvoimien leivissä teki.
[/quote]
Ei kuulu suomalaiseen kulttuuriperinteeseen kyllähän ihmissyöntikin on perinne monissa kulttuureissa ja ei sitä olla tänne tuomassa!
Heh, mun työnantaja ei edes tiedä mun tatuoinneista kun ei ole koskaan niitä nähnyt! Ja niillä on sentään peitetty koko selkä, olat ja käsivarren yläosat! Jaloissa myös muutama.
Meillä töissä ollaan vaatteet päällä, toisin näköjään ap:n työpaikalla =)
Olen palkannut. Ovat sellaisia tatskoja, jotka saa vaatteilla piiloon. Olen finanssialalla ja firman (kansainvälinen) politiikka on, ettei tatskat näy. Tosi päteviä miehiä töissään:).
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 13:18"]Olen palkannut. Ovat sellaisia tatskoja, jotka saa vaatteilla piiloon. Olen finanssialalla ja firman (kansainvälinen) politiikka on, ettei tatskat näy. Tosi päteviä miehiä töissään:).
[/quote]
Tottaikai uskon joka sanan
Laitonta syrjintää, joten ap:n firma on pulassa jos joku haluaa kanteen nostaa. Työnantajalla ei ole oikeutta kysellä piilossa olevista tatuoinneista.
Kysytkö haastattelussa asiasta vai pyydätkö ottamaan vaatteet pois? Mille alalle pieni sydän pakarassa on uhka? Vai pelkäätkö itse jotain itsessäsi? ;)
Palkkaisin. Oon nyt töissä paikassa, jossa mä oon ainoa tatuoimaton.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 13:20"]Laitonta syrjintää, joten ap:n firma on pulassa jos joku haluaa kanteen nostaa. Työnantajalla ei ole oikeutta kysellä piilossa olevista tatuoinneista.
[/quote]
Konsernin lakimiehen mukaan ei ole toimittu väärin koska laboratorio olosuhteissa ja vaarallisten kemikaalien parissa työskentevillä asiantuntioilla on vähän tarkemmat säädökset
Riippuu tatuoinnista.