En ole käynyt suihkussa, enkä pessyt hiuksia kohta kuukauteen
Mitenkähän tuo onkin päässyt noin hurahtamaan? Katsoin kalenterista, että kohta kuukausi, kun viimeksi kävin suihkussa pesulla. Päivittäin olen pessyt hampaat ja alapään kyllä, sekä kainalot silloin tällöin altaassa, mutta suihkun alla en ole ollut, enkä pessyt hiuksia pian kuukauteen. Iho on vähän tahmea ja hiukset kyllä todella likaiset. Pidän nutturalla kiinni. Ehkä joku päivä suihkuun.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin parhaimmillani 7 kuukautta ilman suihkua, kun esitin masentunutta.
Oho, tuo on jo melkoinen ”saavutus”. Vaikka niin on kyllä itsellänikin jo melkein kuukausi. En kyllä pystyisi tuohon seitsemään kuitenkaan. Puoliso pakottaisi suihkuun varmasti ennen sitä. Miten, teitkö kuitenkin pienempiä pesuja esim. hampaat, kainalot ja alakerta? Itse en voi olla pesemättä niitä, koska jokin pesemätön toosa ja perse haisee nopeasti niin pahalle, ettei pysty itse edes haistelemaan sitä löyhkää.
-ApOlen mies. Hampaat kyllä pesin päivittäin, kainaloihin lisäsin vaan dödöä. Alapään pesin pari kertaa. Vaivannäkö kannatti ja pääsin jo 5 vuodessa työkyvyttömyyseläkkeelle.
Jos olit seitsemän kuukautta peseytymättä, mitä teit ne muut neljä vuotta ja viisi kuukautta? Mikä oli lopulta syy päästä työkyvyttömyyseläkkeelle? Miten se eroaa työttömänä olemisesta?
Kysyn siis sen vuoksi, että minulle tuo ei varmaan olisi temppu eikä mikään. Nyt pitää vain tietää, kannattaisiko se.
Minä käyn päivittäin suihkussa, näin helteillä useammankin kerran. Hiukset pesen vähintään kuutena päivänä viikossa, joskus vkoloppuna voi jäädä yksi päivä väliin. Vaikka teen etätöitä, laitan hiukset ja meikkaan vähän, tulee jotenkin paremmin työmoodi päälle. Pukeudun toki rennommin kuin töissä toimistolla, mutta haluan silti pitää jonkun rutiinin elämässäni. Lakanat vaihdan vähintään kerran viikossa, en vaan kestä mitään sotkua ja tahmaa itsessäni tai ympäristössäni.
Pesemättömyydestä voi tulla erilaisia iho-ongelmia kuten sieni-ihottumaa, etenkin näin kesäkuumalla. Päänahkakin tarvitsee pesua. Suihkussa käynti on pienempi riesa kuin kutisevien ihottumien hoito tai joku vielä pahempi juttu, kuten infektio (ruusu tms.).
Mitä muuta pääkaupunkiseudulla tapahtuu?
Täällä myös yksi "eläkkeellä" oleva. On niin helppoa esittää masentunutta ja meidän yhteiskunnassa on melkeinpä syntiä epäillä, jos joku sanoo olevansa masentunut. Vituttaako mennä töihin??