Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole käynyt suihkussa, enkä pessyt hiuksia kohta kuukauteen

Vierailija
08.07.2021 |

Mitenkähän tuo onkin päässyt noin hurahtamaan? Katsoin kalenterista, että kohta kuukausi, kun viimeksi kävin suihkussa pesulla. Päivittäin olen pessyt hampaat ja alapään kyllä, sekä kainalot silloin tällöin altaassa, mutta suihkun alla en ole ollut, enkä pessyt hiuksia pian kuukauteen. Iho on vähän tahmea ja hiukset kyllä todella likaiset. Pidän nutturalla kiinni. Ehkä joku päivä suihkuun.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sua ala kutittamaan jos hiukset on likaiset ja muutenkin tuntumaan inhottavalta..

En ole ap, mutta itsellä tuohon menee noin 10 päivää kun tuntuu siltä että voisi kaivata suihkua. Ei todellakaan joka päivä.

Vierailija
22/45 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi näillä helteillä! Sähän haiset varmaan hirveälle, anteeksi nyt vaan. Ootko kuitenkin liikkunut ihmisten ilmoilla? Eikö puolisoa häiritse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn kerran tai kahdesti päivässä. En voi käsittää tuollaista sikamaisuutta... Taidat olla provo..

Vierailija
24/45 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nieletkö?

Vierailija
25/45 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kevyesti huolestua omasta jaksamisesta, hyvinvoinnista ja mielenterveydestä tuossa vaiheessa. Tuo on yksi hälytysmerkki masennuksen kohdalla, kun itsestä huolehtiminen muuttuu pakkopullaksi, jota "ei jaksa" ja jolla "ei ole oikeastaan merkitystä".

Kannattaa ottaa tavaksi vaikka väkisin suihku vähintään kerran viikossa. Parempaa jatkoa ja tsemppiä sinulle!

Kiitos sinulle ystävällisestä kommentista. Olen joskus kokenut masennuksen ja siitä seuranneen uupumuksen, kun ei jaksanut mitään. Edes suihkussa käydä. Nyt en tunne itseäni masentuneeksi, mutta toki mietin, ettei tällainen laiskuus kait ihan normaaliakaan ole. Ehkä jokin mättää. Olen kyllä tehnyt erästä työhommaa jo pitkään jaksamisen rajoilla. Vaikka työ on mieluista ja innostavaa niin samalla se syö kaiken ajan ja energian. Olisiko sitten jotain burn-outin oiretta, ettei enää tunnu ikinä olevan sopivaa aikaa mennä suihkuun tai ei huvita, eikä välitä. Myöskään vaatteita ei juuri viitsi vaihtaa kovin usein ym. Jotain välinpitämättömyyttä. Pakko yrittää pakottaa itsensä ruotuun. Aina ajattelen, että huomenna ja huomenna.. sitten en kuitenkaan mene. Joskus aiemminkin ollut tällaisia jaksoja, mutta ei koskaan näin pitkään.

-Ap

Vierailija
26/45 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on tultu, kun kaikki jutut kaluttu vuosien varrella. Aamua iltaan. Kalliiksi tulee valtiolle, kun mikään ei auta.

Vierailija
27/45 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta, jos et helteilläkään hikoa.

Vierailija
28/45 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko itsestäsi kivaa haista pahalle? Puolisokin joutuu sua haistelemaan.. hyhhyh. Ei ole iso vaiva käydä suihkussa.. ei siellä tarvitse peseytyä kauaa.

Eihän se kivaa ole. Olen kysynyt puolisolta suoraan, että haisenko ja ainakin väittää, että en haisisi. No, en tiedä. Kuitenkin pesen hampaat, perseen ym. päivittäin ja kainalot noin joka kolmas päivä ja käytän deodoranttia. Ehkä en sitten niin pahasti haise kuitenkaan. Eniten itseä ällöttää ehkä likaiset hiukset. Ne varmasti haisee jos läheltä haistaa.

-Ap

Vierailija
29/45 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sua ala kutittamaan jos hiukset on likaiset ja muutenkin tuntumaan inhottavalta..

Päänahkaa kutisee välillä. Alkuun enemmän. Nyt ei enää niinkään. Ehkä se on tottunut jo. Iho tuntuu tahmealta, mutta ei kutise. Sellainen yleistahmea olo kyllä on.

-Ap

Vierailija
30/45 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin parhaimmillani 7 kuukautta ilman suihkua, kun esitin masentunutta.

Vierailija
31/45 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, tuo on jo melkoinen ”saavutus”. Vaikka niin on kyllä itsellänikin jo melkein kuukausi. En kyllä pystyisi tuohon seitsemään kuitenkaan. Puoliso pakottaisi suihkuun varmasti ennen sitä. Miten, teitkö kuitenkin pienempiä pesuja esim. hampaat, kainalot ja alakerta? Itse en voi olla pesemättä niitä, koska jokin pesemätön toosa ja perse haisee nopeasti niin pahalle, ettei pysty itse edes haistelemaan sitä löyhkää.

-Ap

Vierailija
32/45 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pidin itseäni pahana, kun joskus menee viikkokin. silloinkin alapesu joka päivä.

Kuukautta en kestäisi millään.

Nyt helteellä käyn suihkussa n 10 krt öin ja päivin. Pesen hiukset päivittäin nyt, kun on niin tahmeaa. Yritän aamuisin vähän meikatakin. Aamuisin puhtaat vaatteet. Ja silti olen tän hirmuhelteen ränstyttämä. Oikea hellepeikko. Keväällä etätöissä olin vastaavasti koronapeikko. Huoh.

Vierailija
33/45 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menet sinne suihkuun! Onko saunaa? Puolison kanssa yhdessä pesulle.

Vierailija
34/45 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi mennä hikisenä nukkumaan 🤮

Ei kaikki hikoa samoin. Puoliso hikoaa koko ajan, suihkussa käynnistä ei paljon apua. Itse hikoan harvoin ja silloin kyllä käyn suihkussa koska tuntuu ällöltä. Kerta viikkoon tai kahteen on nahka niin tunkkainen että pakko käydä. Ei ole ollut koskaan estoja missään suhteissa tämän takia, siis kun kuitenkin joku tietää että hyi et itse vaan haista eikä sinuun kukaan koskisi hoh hoi..

Näillä helteillä taatusti hikoilee.

Vierailija
35/45 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, tuo on jo melkoinen ”saavutus”. Vaikka niin on kyllä itsellänikin jo melkein kuukausi. En kyllä pystyisi tuohon seitsemään kuitenkaan. Puoliso pakottaisi suihkuun varmasti ennen sitä. Miten, teitkö kuitenkin pienempiä pesuja esim. hampaat, kainalot ja alakerta? Itse en voi olla pesemättä niitä, koska jokin pesemätön toosa ja perse haisee nopeasti niin pahalle, ettei pysty itse edes haistelemaan sitä löyhkää.

-Ap

Olen mies. Hampaat kyllä pesin päivittäin, kainaloihin lisäsin vaan dödöä. Alapään pesin pari kertaa. Vaivannäkö kannatti ja pääsin jo 5 vuodessa työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
36/45 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt menet sinne suihkuun! Onko saunaa? Puolison kanssa yhdessä pesulle.

Niinpä. Pakkohan se on viedä itsensä suihkun alle. On saunakin. Täisaunaan minut pitäisi laittaa. En kehtaa mennä ”haisemaan” alasti puolison lähelle, heh.

-Ap

Vierailija
37/45 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat hyvin hyvin erilaisia. Kun minä loukkasin itseni enkä pystynyt pesemään hiuksiani pitkään aikaan, sain yllättyä: vasta kolmen kuukauden kohdalla hiukset alkoivat tuntua hieman öljyisiltä, mutta tuosta vielä pitkään aikaan ne eivät alkaneet näyttää pesemättömiltä. Ne tuoksuivatkin viikkokausia sille hoitoaineelle, jota olin viimeksi käyttänyt, ja kun se tuoksu oli kadonnut, eivät millekään. Loukkaantumiseen kuului tietysti se, että en liikkunut yhtään, mikä varmasti vaikutti paljon.

Vierailija
38/45 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Olen mies. Hampaat kyllä pesin päivittäin, kainaloihin lisäsin vaan dödöä. Alapään pesin pari kertaa. Vaivannäkö kannatti ja pääsin jo 5 vuodessa työkyvyttömyyseläkkeelle.

Ok. Minäkin harrastan tuota kainaloihin dödön lisäilemistä. Toivottavasti sinulla menee nyt kuitenkin ihan hyvin. Itse olen joskus ollut oikeasti masentunut monta kuukautta putkeen. Nyt en ole masentunut vaan muuten vaan jotenkin välinpitämätön peseytymiseen. Minulla tuli tällainen typerä vitsi mieleen tuosta mitä kirjoitit, että pääsit eläkkeelle niin, että pääsit eläkkeelle ”haisemisen” vuoksi, heh heh.

-Ap

Vierailija
39/45 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis jos kuitenkin pesee päivittäin kainalot, alapään, hampaat ja naaman, en välttämättä itsekään juuri haisisi. Paitsi päänahka, kun on seborrea, niin pakko päivittäin pestä, kutina muuten sietämätön. Jos ei näillä keleillä tarvitse ulkonakaan olla, niin ei juuri hikoa. Mutta joo, kyllä käyn silti päivittäin suihkussa. Olisi vaan epämukava olo, jos jäisi pari päivää välistä.

Vierailija
40/45 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että ap olisi yksinäinen. Silloin monella tuppaa hygienia ja siivoaminen jäämään vähemmälle vaikkei olisikaan masentunut tai mitään.

Outoa että joku tekee noin vaikka ilmeisesti muitakin ihmisiä asuu samassa taloudessa. Veikkaisin jotain psykologista syytä. Kuukausi on kyllä liian pitkä aika ilman pesua yksinäisellekin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän