Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekee mieli koko ajan ostaa uusia vaatteita

Vierailija
08.07.2021 |

vaikka on jo. Miten päästä eroon tästä?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet paljon verkkokauppaostoksia - kuten minä "teen" johonkin stressinpoistoon tmv? - laita haluamasi tuotteet ostoskoriin ja jätä sinne, muutaman päivän päästä useimmiten vain ihmettelen, miksi ihmeessä olisin ostanut moisia "välttämättömyyksiä" (ja jos ne jää koriin pysyvämmin... jossain vaiheessa tulee hyvät alet)

Toinen vaihtoehto on, että aina kun tekisit shoppailuja katsot loppusumman, 99€, ja siirrät sen summan säästötilille (siis pidä erillinen tili mihin ei ole mitään pankkikorttia) - sitten kun huomaat että siellä onkin jo tonni, jäät koukkuun tuohon säästämiseen 🤷

Vierailija
22/59 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tule kertomaan ajatuksiasi ja kuulumisia.

Sellaista että taidanpa huomenna siivota ton vaatekaapin ja katselen mitä asukokonaisuuksia löytyy, en oikein tiedä paljon on sopiva määrä omistaa vaatteita ja milloin kuuluisi ostaa lisää, tekisi mieli kyllä aina ostaa lisää... Ne syyt miksi ostan vaatteita on että tykkään kauniista vatteista ja muodista. En mä osta siksi että on paha mieli tai että olisin masentunut...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teet paljon verkkokauppaostoksia - kuten minä "teen" johonkin stressinpoistoon tmv? - laita haluamasi tuotteet ostoskoriin ja jätä sinne, muutaman päivän päästä useimmiten vain ihmettelen, miksi ihmeessä olisin ostanut moisia "välttämättömyyksiä" (ja jos ne jää koriin pysyvämmin... jossain vaiheessa tulee hyvät alet)

Toinen vaihtoehto on, että aina kun tekisit shoppailuja katsot loppusumman, 99€, ja siirrät sen summan säästötilille (siis pidä erillinen tili mihin ei ole mitään pankkikorttia) - sitten kun huomaat että siellä onkin jo tonni, jäät koukkuun tuohon säästämiseen 🤷

aika hyvä idis :) Teen mä joskus noin ja sitten katon loppusummaa ja alan miettiä, et hetkonen, tarvitsenko mä edes näitä? mutta toikin on niin koukuttavaa että siirtelee vaan vaatteita ostoskoriin, ja sitten ei ostakaan. Kuitenkin vähän tekisi mieli ostaa .

Vierailija
24/59 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku kertoa monta asukokonaisuutta olisi hyvä ihmisen omistaa?

Vierailija
25/59 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista että taidanpa huomenna siivota ton vaatekaapin ja katselen mitä asukokonaisuuksia löytyy, en oikein tiedä paljon on sopiva määrä omistaa vaatteita ja milloin kuuluisi ostaa lisää, tekisi mieli kyllä aina ostaa lisää... Ne syyt miksi ostan vaatteita on että tykkään kauniista vatteista ja muodista. En mä osta siksi että on paha mieli tai että olisin masentunut...?

Mahtavaa!

Mut sua siis häiritsee jatkuva ostelu ja haluat siitä eroon? Onks näin?

Vierailija
26/59 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos harrastaa esim matkailua, siihen menee helposti useita tonneja vuodessa. Jos samalla summalla harrastaakin vaateshoppailua, eikä matkaile, niin onko niin paha? Eihän se shoppailu toki elokologista ole, kuten ei matkailukaan ole, mutta rahan kulutuksen näkökulmasta nyt vaan tällainen näkemys.

Vierailija
27/59 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia vaatteita oot viime aikoina ostanut?

Vierailija
28/59 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ystävälläni on sellainen sääntö itselleen, että jos ostaa yhden vaatteen / tavaran, pitää luopua kahdesta. Mut toi ei vielä auta shoppailuhimoon ehken.

Mä en itte tohon "yksi uusi - kaksi pois systeemiin" pystyisi.

Mä en oo koskaan ymmärtänyt tuota sääntöä. Tulee vahingossa annettua joku vaate jota tarvitsisikin vaikka vuoden päästä. Sitten taas uudestaan ostoksille.

Itse heitän pois vain käyttökelvottomia vaatteita. Vaatekaappi on niin täynnä ettei uusia ole tarvinnut ostaa muutamaan vuoteen. Ehkä sekään ei kaikkia estäisi 😅

Vierailija
29/59 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vain sellaisia, jotka haluat 100%:lla varmuudella. Ei edes 99%:sti.

Osa vaatteista voi kyllä ekan pesun ja pesujen myötä pienentyä, löystyä, muuttaa muotoa, tms, mutta noi näkee vasta sitten ku on pessyt.

Vierailija
30/59 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ystävälläni on sellainen sääntö itselleen, että jos ostaa yhden vaatteen / tavaran, pitää luopua kahdesta. Mut toi ei vielä auta shoppailuhimoon ehken.

Mä en itte tohon "yksi uusi - kaksi pois systeemiin" pystyisi.

Mä en oo koskaan ymmärtänyt tuota sääntöä. Tulee vahingossa annettua joku vaate jota tarvitsisikin vaikka vuoden päästä. Sitten taas uudestaan ostoksille.

Itse heitän pois vain käyttökelvottomia vaatteita. Vaatekaappi on niin täynnä ettei uusia ole tarvinnut ostaa muutamaan vuoteen. Ehkä sekään ei kaikkia estäisi 😅

Mäkään en innostu tosta säännöstä.

Vierailija
31/59 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku kertoa monta asukokonaisuutta olisi hyvä ihmisen omistaa?

Pesutahti ja kuivumistahti vaikuttavat paljon siihen miten paljon tarvitsee. Myös se missä vaatteita tarvitsee käyttää (tilaisuudet, paikat) - eli millaisia.

Vierailija
32/59 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainut syy ostaa vaatteita on se ettei niitä ole, tai entiset on rikki niin ettei voi korjata. Sopiva määrä vaatteita on yksi vaatekerta töihin, toinen kotihommiin kuten siivoukseen tms ja kolmas juhliin.

Vierailija
33/59 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös vaatehullu. Eilen just tilasin Bon Prixiltä ja Zalandosta, taas, lisää vaatteita, kengät ja laukun.

Vierailija
34/59 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainut syy ostaa vaatteita on se ettei niitä ole, tai entiset on rikki niin ettei voi korjata. Sopiva määrä vaatteita on yksi vaatekerta töihin, toinen kotihommiin kuten siivoukseen tms ja kolmas juhliin.

Montako vaatekertaa töihin per viikko? Kotihommiin per vko? Juhliin? Jos kaikkea pesee päivittäin paitsi juhlavaatteita ja ne vaatteet kuivuu hitaasti..

Vierailija
35/59 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaminen on vaan niin kivaa

Vierailija
36/59 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liho ylipainon puolelle, ei todellakaan tuu enää shoppailtua :( laihana kaikki näytti niin hyvältä. Ei enää. T. Läski

Vierailija
37/59 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako vaatekertaa töihin per viikko? Kotihommiin per vko? Juhliin? Jos kaikkea pesee päivittäin paitsi juhlavaatteita ja ne vaatteet kuivuu hitaasti..

Siis tuohan riippuu ihan millaista elämää elää.

Minä tarvin töihin kahdet farkut ja kolme pitkähihaista puseroa kulmille keleillä ja 5 t-paitaa kesällä. Kotona käytän niitä vaatteita joilla ei töissä enää kehtaa olla ja lisäksi kotihousuina 2 collage housut.

Juhlavaatteita minulla yhdet siistit housut ja pari paitaa.

Metsähommia varten minulla on metsurin vaatteet (harrastus).

Pihahommia ym teen sitten vanhoissa ja huonoissa kotivaatteissa.

Tietysti sitten vielä alusvaatteet, takit ym.

Vähälläkin pärjää. Ja johtunee siitä että inhoan vaatteiden ostoa.

Vierailija
38/59 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se teettää kun raha polttaa niin paljon että ei voi olla tuhlaamatta turhuuksiin

Vierailija
39/59 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen myös vaatehullu. Eilen just tilasin Bon Prixiltä ja Zalandosta, taas, lisää vaatteita, kengät ja laukun.

Maksaakohan Bon Prixillä palautus? Mä en ole koskaan tilannut sieltä.

Vierailija
40/59 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaakohan Bon Prixillä palautus? Mä en ole koskaan tilannut sieltä.

Mä en muista, kun en ole mitään palauttanut. Selviää varmaan niitten kotisivuilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi