Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekee mieli koko ajan ostaa uusia vaatteita

Vierailija
08.07.2021 |

vaikka on jo. Miten päästä eroon tästä?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, tule kertomaan ajatuksiasi ja kuulumisia.

Sellaista että taidanpa huomenna siivota ton vaatekaapin ja katselen mitä asukokonaisuuksia löytyy, en oikein tiedä paljon on sopiva määrä omistaa vaatteita ja milloin kuuluisi ostaa lisää, tekisi mieli kyllä aina ostaa lisää... Ne syyt miksi ostan vaatteita on että tykkään kauniista vatteista ja muodista. En mä osta siksi että on paha mieli tai että olisin masentunut...?

Ainut syy ostaa vaatteita on se ettei niitä ole, tai entiset on rikki niin ettei voi korjata. Sopiva määrä vaatteita on yksi vaatekerta töihin, toinen kotihommiin kuten siivoukseen tms ja kolmas juhliin.

Montako vaatekertaa töihin per viikko? Kotihommiin per vko? Juhliin? Jos kaikkea pesee päivittäin paitsi juhlavaatteita ja ne vaatteet kuivuu hitaasti..

Siis tuohan riippuu ihan millaista elämää elää.

Minä tarvin töihin kahdet farkut ja kolme pitkähihaista puseroa kulmille keleillä ja 5 t-paitaa kesällä. Kotona käytän niitä vaatteita joilla ei töissä enää kehtaa olla ja lisäksi kotihousuina 2 collage housut.

Juhlavaatteita minulla yhdet siistit housut ja pari paitaa.

Metsähommia varten minulla on metsurin vaatteet (harrastus).

Pihahommia ym teen sitten vanhoissa ja huonoissa kotivaatteissa.

Tietysti sitten vielä alusvaatteet, takit ym.

Vähälläkin pärjää. Ja johtunee siitä että inhoan vaatteiden ostoa.

Et sä käytä mekkoja, leggingsejä tai shortseja kesällä?

Vierailija
42/59 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 5 talviasua arkeen + juhla-asu

5- kesäasua arkeen + juhla-asu

- 2 oloasua

- 2 urheilu vaatteet

- työvaatteet?

- Hautajaisvaatteet? Hanki kun tarvitsee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ei ole siitä, että aloittaja tarvitsisi ostamiaan vaatteita.  Hän on ns keräilijä jota hallitsee kainiiden vaatteiden hamstraus.  Samalla hän tuhlaa ansaitsemiaan rahoja holtittomasti.  

Mielestäni kaunis nainen on kaunis juurikaan riippumatta siitä miten on pukeutunut.  

Jaa niitä ostamiasi vaatteita eteenpäin, jos löydät jonkun tarvitsevan.

Vierailija
44/59 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, tule kertomaan ajatuksiasi ja kuulumisia.

Sellaista että taidanpa huomenna siivota ton vaatekaapin ja katselen mitä asukokonaisuuksia löytyy, en oikein tiedä paljon on sopiva määrä omistaa vaatteita ja milloin kuuluisi ostaa lisää, tekisi mieli kyllä aina ostaa lisää... Ne syyt miksi ostan vaatteita on että tykkään kauniista vatteista ja muodista. En mä osta siksi että on paha mieli tai että olisin masentunut...?

Ainut syy ostaa vaatteita on se ettei niitä ole, tai entiset on rikki niin ettei voi korjata. Sopiva määrä vaatteita on yksi vaatekerta töihin, toinen kotihommiin kuten siivoukseen tms ja kolmas juhliin.

Montako vaatekertaa töihin per viikko? Kotihommiin per vko? Juhliin? Jos kaikkea pesee päivittäin paitsi juhlavaatteita ja ne vaatteet kuivuu hitaasti..

Siis tuohan riippuu ihan millaista elämää elää.

Minä tarvin töihin kahdet farkut ja kolme pitkähihaista puseroa kulmille keleillä ja 5 t-paitaa kesällä. Kotona käytän niitä vaatteita joilla ei töissä enää kehtaa olla ja lisäksi kotihousuina 2 collage housut.

Juhlavaatteita minulla yhdet siistit housut ja pari paitaa.

Metsähommia varten minulla on metsurin vaatteet (harrastus).

Pihahommia ym teen sitten vanhoissa ja huonoissa kotivaatteissa.

Tietysti sitten vielä alusvaatteet, takit ym.

Vähälläkin pärjää. Ja johtunee siitä että inhoan vaatteiden ostoa.

Et sä käytä mekkoja, leggingsejä tai shortseja kesällä?

Totta on minulla kahdet shortsit. Mutta unohdin kun en ole käyttänyt vielä tänäkesänä. Minulla on nimittäin aurinkoallergiaa eli kuljen ulkona kesäisin pitkälahkeisissa ja hihansuissa vaatteissa. Mekkoja en omista yhtään enkä käytä.

Vierailija
45/59 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kun on laaja vaatevarasto, mieluummin vähän liikaa kuin liian vähän. Lapsena ja nuorena, opiskeluaikoina vaatekaappi oli kuin pula-ajoilta, todella minimalistinen. Mä nautin kun nyt on toimiva vaatekaappi ja ihan hyvällä omalla tunnolla ostan jos jotain nättiä ja kivaa löytyy täydennykseksi, mut en kuitenkaa törsää.

Vierailija
46/59 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumat ne vaatteilla koreilee 😁

Vierailija
47/59 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys ei ole siitä, että aloittaja tarvitsisi ostamiaan vaatteita.  Hän on ns keräilijä jota hallitsee kainiiden vaatteiden hamstraus.  Samalla hän tuhlaa ansaitsemiaan rahoja holtittomasti.  

Mielestäni kaunis nainen on kaunis juurikaan riippumatta siitä miten on pukeutunut.  

Jaa niitä ostamiasi vaatteita eteenpäin, jos löydät jonkun tarvitsevan.

Kauniit vaatteet ovat loputon suo maailmassa. Hänen tulee vetää yksinkertaisesti rajat ostamiselle. Miten: itsekuri.

Mä olen tehnyt oman ihailukansion kauniille vaatekuville, eli en osta mutta ihailen niitä vain kuvina.

Vierailija
48/59 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan vaatteita pari kertaa vuodessa ja aina sellaisia, jotka sopivat entisiin. Viime syksynä hänkin Andiatan housupuvun ja saman sarjan hameen ja kaksi puseroa. Keväällä ostin ainoastaan pari pitkää paitapuseroa ja uudet lenkkarit.

Syksyllä tarvitsen kävelykengät ja ehkä villasilkkisen pusero-villatakki yhdistelmän.

Vierailija
49/59 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se teettää kun raha polttaa niin paljon että ei voi olla tuhlaamatta turhuuksiin

Mutta onko se turhaa jos käyttää ne vaatteet loppuun? :)

Vierailija
50/59 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se turhaa olisi? Jos vaatteita käyttää ja arvostaa niitä, niin ihan hyvä keräilykohde. Eri asia sitten jos ostaa H&M-rääsyjä. Jotkut ostaa autoja, jotkut kirjoja, jotkut musiikkia. Miksi vaatteet olisi sen huonompi asial.

Vierailija
51/59 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla toinenlainen ongelma: en löydä kaupoista mitään tarpeeksi ohuita hellevaatteita, kovasti kehutut pellavavaatteet ovat liian kuumia minulle, aletuotteista yleensä on jäljellä kuumat kaavut tai koot loppuneet. Ilmeisesti pitäisi pukeutua uimapukuun, jostain syystä Suomeen ei tuoda enää paljoa kunnon kesävaatteita nyt. Ja ulkomaille ei saisi matkustaa. Edelliset kesävaatteet oli ulkomailta ja pesussa kuluneita, ompelukonetta ei ole en voi itse ommella uusia.

Vierailija
52/59 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö et vaan osta

Vierailija
53/59 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet keräilijä niin koita vaikka tehdä jotain kollaasia taikka muuta inspiraatio tms "haluan ostaa" kansioita vaikka pinterestiin. Eteenkin jos olet keräilija ja / tai esim kauniin kankaan vuoksi halua vaatteen. Jotain sijaistoimintaa, tai muuta missä voit kuitenkin jatkaa tuota vaatteiden ihasteluharrastusta.

Kaikkea ei tarvitse omistaa ja se ei haittaa vaikka ei kaikki vaatteet ole viimeisimmäm muodin mukaan. :)

Vierailija
54/59 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nounou

Vierailija
55/59 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä vaatteita ei pitäis ees katella - niin siitä pääsee pikkuhiljaa

Vierailija
56/59 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei yhtään,ajattelin raivata kaapista turhat pois.

Ja uusiin en rahaa laita.

Vierailija
57/59 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvata penis

Vierailija
58/59 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku kertoa monta asukokonaisuutta olisi hyvä ihmisen omistaa?

5-20

Vierailija
59/59 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän