Kiusalliset kohtaamiset exän kanssa, miten toimia?
Seurustelin noin vuoden miehen kanssa joka lopulta jätti minut kylmästi ghostaamalla, asia joka tuntui ja tuntuu minusta todella pahalta. Koko juttu myös hävettää minua hirvittävästi kun kuvittelin, että joku voisi olla tosissaan minun kanssani, tämän ikäisen ja näköisen. En ollut miehelle edes sen arvoinen, että minut jätettäisiin reilulla tavalla. Tunnen itseni typeräksi ja naurettavaksi idiootiksi. Olen parhaani mukaan yrittänyt olla ajattelematta koko asiaa, mutta minulla ja miehellä on yhteinen harrastus jossa on suht pienet piirit ja tulen väistämättä törmäämään mieheen jossain vaiheessa. Jo ajatuskin kiusaa minua niin, että olen miettinyt harrastuksen lopettamista, mutta en haluaisi sitä tehdä, koska tämä harrastus on minulle hyvin tärkeä.
En kuitenkaan tiedä, miten minun pitäisi toimia sitten kun miehen kohtaan. Tervehtiminen kuuluu sivistyneisiin tapoihin, mutta olisiko silti parempi olla kuin ei tuntisikaan? Tätä ongelmaa ei olisi jos olisimme eronneet niin, että olisimme puhuneet asiat selviksi. Nyt kun kuitenkin tilanne on tämä, niin miten minun oikein pitäisi miehen kohdatessani olla?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinua kohtaan on käyttäydytty kurjasti ja sinä häpeät. Nyt on ajatus ihan vinksallaan. Sinulla ei ole mitään syytä hävetä toisen ihmisen käytöstä. Mene harrastukseen ihan kuin ennenkin. Jos kohtaat tämän henkilön, katso häntä silmiin ja sano: hei, minua jäi vaivaamaan tapa, jolla päätit meidän suhteemme. En halua sinulta enää mitään, mutta olisi parempi, jos tämä asia keskusteltaisiin läpi, koska olemme samassa harrastusporukassa enkä aijo lopettaa tärkeää harrastustani sinun takiasi: tämä selvittämätön tilanne aiheuttaa minulle sen, että kukaan harrastukseen on nyt tukalaa tulla.
Minua hävettää se, että olin niin tyhmä, että kuvittelin miehen oikeasti olevan minusta kiinnostunut. En ollut edes etsimässä parisuhdetta, olin jo tottunut ajatukseen, että olen koko elämäni yksin. Sitten tuli tämä mies, joka sai vanhanpiian suojamuurin murtumaan. Olisi pitänyt tajuta, että ei tämän ikäinen ja näköinen enää herätä aitoa kiinnostusta miehissä. Koko juttu olikin liian hyvä ollakseen totta. Pahimmalta tässä tuntuu se, että mies oli ihan todella mukava. Minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa hänestä siltä ajalta kun olimme yhdessä. Jotenkin tuntuu, että tästä olisi helpompi päästä yli jos mies olisi jo suhteen aikana käyttäytynyt ikävästi.
Olen juuri se nainen jota tälläkin palstalla miehet nauravat ja pilkkaavat.
Kirjoituksestasi kuultaa läpi huono itsetunto. Kiusatun vääristynyt käsitys omasta itsestä. Tunnistan tuon menneisyydestäni. Syytät itseäsi siitä, että aloit ajatella olevasi kuin kuka tahansa muukin: henkilö, johon joku rakastuu. Miksi ei voisi rakastua? Mitä sellaista sinussa muka on, että et voisi olla rakkauden kohde? Outoa, että sinulle ei ole kerrottu eron syytä. Oletko koskaan kysynyt?
En minä ajattele, että olisi oikein tehdä minulle ruman tempun, mutta olinhan minä hirveän hyväuskoinen ja höynäytettävissä. Vaikka pidänkin itseäni ihan yhtä arvokkaana ihmisenä kuin muitakin, niin elämän realiteetti on se, että ei minun ikäiseni ja näköiseni nainen kiinnosta miehiä. Olisi pitänyt ihan oman hyvinvointini vuoksi tunnustaa tämä tosiasia ja tajuta, että mies ei voi olla tosissaan.
Tässä minun mielipide. Minusta sinun kannattaa olla kuin tuota ihmistä ei olisi olemassa. Eli et moikkaa, et huomioi mitenkään. Niinhän hänkin kohteli sinua. On epätodennäköistä että hän tulisi juttelemaan sinulle, mutta onhan sellaisiakin törppöjä olemassa. Voi jopa käydä niin että jos itse moikkaat häntä, hän ei moikkaa takaisin. Se vasta tuntuisikin pahalta. Tuollainen ghostaaja ei ole normaali, joten ei voi odottaa aikuismaista käytöstä. Teet itsellesi oikein kun olet vain kun häntä ei olisi, ja koitat keskittyä harrastukseen.
Minulle on tehty sama juttu, mutta parin vuoden suhteen jälkeen. Mies oli todella raukkamainen, halusi minusta eroon muttei tehnyt eroa. Sulki vaan puhelimen ja vältteli. Ei edes suoraan kysyttäessä kertonut missä mennään. Lopulta minä "jätin" kun ei siitä muuten mitään tullut. Mies varmaan ajatteli että jos vaan leikkii etten ole olemassa, niin häviän siitä. Ja meillä oli PARISUHDE. En ole onneksi törmännyt. Jos törmäisin, en reagoisi yhtään mitenkään.
Sitten oli yksi toinen ex, hän jätti minut kyllä suoraan puhuen, mutta todella törkeällä tavalla. Käytti minua seksuaalisesti hyväkseen ja jätti sitten. Ei oltu seurusteltu kauhean kauaa, mutta kuitenkin ihan suhde oli, ja tiesi kyllä varmasti että on jättämässä minut kun viimeisen kerran nähtiin. Kertoi sen sitten vasta kun olin lähdössä hänen luotaan. Olin tosi hajalla sen jälkeen. Että kuinka voi toista ihmistä kohdella näin. Alkoi vielä tosi pian sen jälkeen seurustella jonkun naisen kanssa joka oli piikitellyt minua illanvietossa. Kun näin exän myöhemmin sitten jossain toisessa illanvietossa, en vain puhunut hänelle, katsonut häntä päin, juttelin muiden kanssa normaalisti. Yritti kuulemma jutella kanssani jonka sain kuulla välikäden kautta. Tuo välikäsikin oli täysi kus*pää. Mutta se siitä. Näiden kokemusten jälkeen tarvitsin terapiaa ja nykyään tunnistan heti empatiakyvyttömät ihmiset ja olen nyt onnellisessa elämäntilanteessa. Minulla ei ole mitään juteltavaa minua noin kohdelleiden ihmisten kanssa. En heitä enää mieti, mutta jos näkisin, en reagoisi tai menisi pois tolaltaan.
Mulla vähän samanlainen kokemus, myös ensimmäinen suhde ja toinen osapuoli ghostasi lopuksi.
Tuli myös tunne, että kaikki aiemmat kehut ja hyvät hetket yms oli vain jotain valetta, kun en ollut edes yhden viestin arvoinen.
Pitkään mietin etten aio olla ensimmäisenä yhteydessä vaan odotan, jos hänestä vielä joskus jotain kuuluu. Ei kuulunut, joten oli pakko lopulta itse laittaa viestiä ettei pää hajoa ja sain siten kysyttyä/sanottua kaivertamaan jääneet asiat.
Nykyään ollaan ihan ok väleissä, mutta ei meillä mitään yhteistä tulevaisuutta ole. Ja kyllä ne vanhat teot vain jää tonne takaraivoon, vaikka helppo se on muiden sanoa "unohda hänet"
Se olisi kyllä ollut hirveä tilanne ettei oltais saatu asioita selvitettyä ja yhtäkkiä olisin törmännyt häneen jossain. Jos hän nyt katoaisi taas, niin olisi se paljon helpompi hyväksyä kun ei ole mitään suhdepohjaa tällä kertaa.
Olisiko sun mahdollista laittaa hälle viestiä? Kertoisit, että tiedät ettei teillä mitään jatkoa ole tulossa, mutta haluaisit saada puhuttua asioita halki ennen kuin yllättäen törmäätte harrastuksen parissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin exäni kanssa samassa työpaikassa ja eron jälkeen (vaikka se tapahtui hänen aloitteestaan) hän meni ihan puihin minut nähdessään. Kerran jopa hätäpäissään meni naisten asiakasvessaan piiloon, kun näki minun tulevan vastaan 😂 Piruuttanikin jäin kollegan kanssa siihen oven taakse juoruamaan joksikin aikaa. Minusta aikuisten ihmisten pitää osata käyttäytyä aikuismaisesti eronkin jälkeen, joten ehdotan, että tervehdit kuin puolituttua ja ohitat korrektisti. Näytät hänelle, että osaat käyttäytyä, eikä tyyppi kiinnosta sinua enää vähääkään!
Mulla sama kokemus kohtaamisesta. Ei työskennellä samassa paikassa, mutta liikutaan samoissa piireissä. Mut jätettiin lähinnä ghostaamalla tai yritettiin jättää niin, mutta otin silloin reippaasti yhteyttä ja haluain pisteen jutulle.
Tavattiin sitten yksissä juhlissa pari kuukautta erosta. Ja exällä uusi heila kainalossa. Meni paniikkiin ja jätti tyttöystävänsä siihen istumaan ja itse pakeni paikalta, ettei tarvitse kohdata mua. Multa pääsi lähinnä spontaani nauru ja laitoin viestiä, että ei mua kannata pelätä. En aio purra tai järjestää kohtausta.
Itse kerran exsääni törmättyäni tiputin (eli heitin) laukkuni vahingossa (eli tahallisesti ja hyvin selkeän teatraalisesti) lattialle, jotta välttäisin häntä huomaamasta minua. Huomaamattomuudelta en onnistunut, mutta ei tullut juttelemaan! Eli kannatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinua kohtaan on käyttäydytty kurjasti ja sinä häpeät. Nyt on ajatus ihan vinksallaan. Sinulla ei ole mitään syytä hävetä toisen ihmisen käytöstä. Mene harrastukseen ihan kuin ennenkin. Jos kohtaat tämän henkilön, katso häntä silmiin ja sano: hei, minua jäi vaivaamaan tapa, jolla päätit meidän suhteemme. En halua sinulta enää mitään, mutta olisi parempi, jos tämä asia keskusteltaisiin läpi, koska olemme samassa harrastusporukassa enkä aijo lopettaa tärkeää harrastustani sinun takiasi: tämä selvittämätön tilanne aiheuttaa minulle sen, että kukaan harrastukseen on nyt tukalaa tulla.
Minua hävettää se, että olin niin tyhmä, että kuvittelin miehen oikeasti olevan minusta kiinnostunut. En ollut edes etsimässä parisuhdetta, olin jo tottunut ajatukseen, että olen koko elämäni yksin. Sitten tuli tämä mies, joka sai vanhanpiian suojamuurin murtumaan. Olisi pitänyt tajuta, että ei tämän ikäinen ja näköinen enää herätä aitoa kiinnostusta miehissä. Koko juttu olikin liian hyvä ollakseen totta. Pahimmalta tässä tuntuu se, että mies oli ihan todella mukava. Minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa hänestä siltä ajalta kun olimme yhdessä. Jotenkin tuntuu, että tästä olisi helpompi päästä yli jos mies olisi jo suhteen aikana käyttäytynyt ikävästi.
Olen juuri se nainen jota tälläkin palstalla miehet nauravat ja pilkkaavat.
Älä syytä itseäsi. Ei se mies olisi ollut kanssasi, ellei olisi ollut sinusta kiinnostunut. Maailma nyt vain on sellainen, että kaikista jutuista ei silti tule mitään. Huomataan, ettei sovitakaan riittävän hyvin yhteen, tai sitoutumispelko iskee, tai jotain muuta, syitä on monia. Ja jotkut on liian pelkureita kertomaan sen toiselle suoraan.
Sä olet hyvä tyyppi. Itse olen ollut samassa tilanteessa pitkään, mutta löysin viimein hyvän miehen. Sellainen voi hyvin osua sinunkin kohdallesi vielä, pidä pää pystyssä!
Vierailija kirjoitti:
Mulla vähän samanlainen kokemus, myös ensimmäinen suhde ja toinen osapuoli ghostasi lopuksi.
Tuli myös tunne, että kaikki aiemmat kehut ja hyvät hetket yms oli vain jotain valetta, kun en ollut edes yhden viestin arvoinen.Pitkään mietin etten aio olla ensimmäisenä yhteydessä vaan odotan, jos hänestä vielä joskus jotain kuuluu. Ei kuulunut, joten oli pakko lopulta itse laittaa viestiä ettei pää hajoa ja sain siten kysyttyä/sanottua kaivertamaan jääneet asiat.
Nykyään ollaan ihan ok väleissä, mutta ei meillä mitään yhteistä tulevaisuutta ole. Ja kyllä ne vanhat teot vain jää tonne takaraivoon, vaikka helppo se on muiden sanoa "unohda hänet"
Se olisi kyllä ollut hirveä tilanne ettei oltais saatu asioita selvitettyä ja yhtäkkiä olisin törmännyt häneen jossain. Jos hän nyt katoaisi taas, niin olisi se paljon helpompi hyväksyä kun ei ole mitään suhdepohjaa tällä kertaa.
Olisiko sun mahdollista laittaa hälle viestiä? Kertoisit, että tiedät ettei teillä mitään jatkoa ole tulossa, mutta haluaisit saada puhuttua asioita halki ennen kuin yllättäen törmäätte harrastuksen parissa.
Itse en ole laittanut miehelle minkäänlaista viestiä, koska selvästi hän ei halua olla kanssani tekemisissä enkä halua antaa sitä vaikutelmaa, että roikun ihmisessä joka ei seuraani halua. Minä olen sitä mieltä, että kyllä tämmöisessä tilanteessa saisi esittää toiveen asioiden selväksi puhumisesta, mutta ilmeisesti nykyään tämä on tapa, että toisen voi jättää ilman mitään selitystä tai edes sen sanomista suoraan, että haluaa päättää suhteen eikä se toinen saa enää kysyä mitään. En halua, että minua pidetään häirikkönä.
Kun puhuin tästä jättämistavasta täällä kerran aiemmin, sain miehiltä sellaista palautetta, että taas joku "prinsessa" luulee, että hänellä on joku oikeus mieheen. No enhän minä sitä tarkoittanut, ei kenelläkään ole oikeutta toiseen ihmiseen, enkä tietenkään ole sitä mieltä ettei suhteesta saisi lähteä, mutta toivoisin reilua ja sivistynyttä jättämistapaa. Ilmeisesti sitä ei saa nykymiehiltä toivoa. Tämä palsta on tehnyt minulle paljon pahemman olon tästä asiasta ja pelkään, että mies ajattelee samoin kuin miehet täällä.
Tuo on ihan totta, että ghostaamisesta tulee sellainen olo ettei ollut toiselle minkään arvoinen ja kaikki hyvä mitä suhteessa oli, oli valetta. Tätä olisi vähän helpompi ymmärtää jos mies olisi muutenkin kohdellut minua rumasti, mutta ei hän ollut sellainen. Kuinka suhteen aikana empaattinen mies voi tehdä näin?
Olen ollut samassa tilanteessa. Vuosi seurustelua ja mies jättää ghostaamalla.. olemme samassa työpaikassa ja tein sen päätöksen, että tuo ihminen on jatkossa minulle kuin ilmaa. En tervehdi tavatessa enkä puhu hänelle muutenkaan. Työasiat hoidetaan asiallisesti sähköpostitse ja siinä se.
Myös minulla on syvä häpeän tunne siitä, miksi luotinkaan ihmiseen joka ei sitten välittänyt minusta edes sen vertaa, että olisi jättänyt kunnolla. Olin myös pitkään sinkkuna ja mietin lähdenkö parisuhteeseen hänen kanssaan, harmittaa että annoin jonkun kohdella minua noin.
Näköjään useammalla täällä sama kokemus. Onko tämä nyt sitten uusi normaali, että naisesta erotaan tällä tavalla? Luulin myös joskus aiemmin, että tämä ghostaaminen liittyy lähinnä Tinderiin, olin väärässä, emmehän mekään tavanneet missään Tinderissä vaan harrastuksen parissa.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään useammalla täällä sama kokemus. Onko tämä nyt sitten uusi normaali, että naisesta erotaan tällä tavalla? Luulin myös joskus aiemmin, että tämä ghostaaminen liittyy lähinnä Tinderiin, olin väärässä, emmehän mekään tavanneet missään Tinderissä vaan harrastuksen parissa.
Ihan samoja ihmisiä on harrastusten parissa kuin Tinderissäkin. Samat pelisäännöt pätee joka puolella, monta pyöritetään samaan aikaan jne. Ja eihän sitä tiedä vaikka tuokin tyyppi olisi ollut Tinderissä etsimässä parempaa samalla kun oli sinun kanssasi. Mulla on ainakin mennyt niin totaalisesti luotto vastakkaiseen sukupuoleen että tuo skenaario tulisi ekana mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samoja ihmisiä on harrastusten parissa kuin Tinderissäkin. Samat pelisäännöt pätee joka puolella, monta pyöritetään samaan aikaan jne. Ja eihän sitä tiedä vaikka tuokin tyyppi olisi ollut Tinderissä etsimässä parempaa samalla kun oli sinun kanssasi. Mulla on ainakin mennyt niin totaalisesti luotto vastakkaiseen sukupuoleen että tuo skenaario tulisi ekana mieleen.
Varmasti on ajatellut, että haluaa etsiä paremman. Ties vaikka olisi jo sellaisen löytänyt.
Eipä tämä kokemus todellakaan lisännyt luottoa miehiin, olin kokemattomuudestani huolimatta alunperinkin ollut aika epäluuloinen mm. tämän palstan miesten juttujen lukemisen vuoksi. Ja sitten tämä mies vaikutti ihan toisenlaiselta, empaattiselta, kunnolliselta.
Mitä väliä vaikka puhuukin , kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Sinuna nyökkäisin kylmän viileästi ihan kuin muillekin tuntemattomille ihmisille. Asetu tilanteen yläpuolelle nainen!