Oksettaa olla ruma ja läski
Vihaan tseäni. On niin vaikea laihduttaa kun en voi liikkua yhtään selän takia. Ja laihdutettavaa on paljon!
Kommentit (18)
Varaa aika ravintoterapeutille, niin saat ruokavalioon ohjeet. Sitten vaan alat noudattamaan niitä. Onko todella kaikenlainen liikunta poissuljettua? Kävely?
Olisit miettinyt sitä mättäessäsi mässyä naamariis..
Mikä sinun selässä on vialla? Oletko käynyt fysioterapeutilla? En tarkoita pahalla, mutta vaikea uskoa, ettei mikään liikuntamuoto sovi sinulle..Ylipaino varmasti pahentaa selkäoireita.
Itsellänikin on paljon selkä jne ongelmia onnettomuudesta johtuen, mutta liikunta on silti äärettömän tärkeää, ja parantaa elämänlaatua, olen joutunut unohtamaan monta minulle rakasta lajia, mutta liikuntaa on jokatapauksessa harrastettava jollain tapaa, että pysyy kunnossa!
En voi kävellä kun menee selkä kipeäksi. Jo 500m kävelystä oon monta päivää niin kipee etten meinaa ylös päästä. Alaselän rappeuma ainakin on ja yliliikkuvat nikamat ainakin todettu. Tutkimukset ovat kesken. Ei oo terapeuteista hyötyä koska tiedän kyllä miten pitäis syödä oikein.
Molempiin näistä asioista voit vaikuttaa
Läskin voi laihduttaa, mutta rumuutta ei pois saa
Oiskohan Vaan parempi vaikka vetää selkälääkkeitä ja lähtee pois kun muutenkin kaikki on niin paskaa?
Uinti/vesijuoksu sopii usein oikein hyvin sellaisille joilla on rappeumaa/pullistumia jne.
Oletko kokeillut pyöräilyä?
t. 6
Ei oo pyörää ja uimahalli on 50km päässä.
Laihduttaminen onnistuu oikein hyvin liikkumattakin. Mutta ootko varma, että sun tieto oikeasta ruokavaliosta on oikeasti paikkansa pitävää? Suosittelisin käymään siellä ravitsemusterapeutilla tai vaikka PT:n juttusilla. Siellä saisit sulle sopivan ruokavalion, jolla paino putoaisi ilman kitukuureja. Väitän, että suurin osa meistä, jotka "tietävät" oikean tavan syödä, on aivopesty siihen, että laihduttaja syö vähän ja hallitsee nälkää tahdonvoimalla. Näinhän se ei ole, vaan laihduttaja syö riittävästi ruokaa kulutukseensa nähden ja pitää nälän tunteen poissa oikealla ravinnolla ja sopivalla ruokarytmillä.
Kannattaisi myös etsiä sulle sopiva liikuntamuoto. Ei sen laihtumisen takia, vaan sen piristävän vaikutuksen takia. Mielialakin paranee, kun pääset pois kotoa kökkimästä. Tsemppiä!
Älä liiku jos sattuu, mutta yritä syödä vähemmän :) jos repsahdat, älä suutu itsellesi! Repsahdukset ovat yleisiä, ja ne motivoivat tekemään ensi kerralla paremmin. Minulla ainakin on auttaa kun laihdutuksessa on syitä, päämääriä. Onko sinulla jotain sellaisia motivoivia juttuja ? Vaikka mies tai miehen saaminen, lasten saanti, joku matka, juhlat jne. Varmasti ainakin parempi itsetunto motivoi, se että voisi ulkona olla hyvillä mielin miettimättä painoa ja ulkonäköä. Ja terveys varmasti myös motivoi, pitkä elämä, koska mullan alla tuskin kovin hauskaa on... Kuuntele musiikkia josta tykkäät ja vähennä syöntiä, kyllä se siitä :)
Osta se pyörä! Biltemasta saa pyöriä satasella, käytettyjä halvemmallakin. Miksi valitat täällä, jos et ole valmis tekemään mitään. Minua oksettaa vain saamattomuus ja selittely.
No mitä mä teen? Jos laihdutan haluanko siltikin kuolla mieluummin kuin elää? Auttaako se?
Laihduttamisesta ei kannata aloittaa. Nyt sun pitäis saada vaan itsesi uskomaan, että olet hyvä juuri tuollaisena, ja alkaa rakastamaan itseäsi. Sitten kun itsetunto on kunnossa, voi aloittaa ruokavalioremontin, ja ottaa tavoitteeksi nimenomaan sen terveellisen ravinnon, ei laihduttamisen. Uskon, että kilot karisee sitten vähitellen hyvän ruokavalion myötä.
Huono omatunto ja morkkis omasta lihavuudesta oikeasti vain edesauttavat lihomista koska monesti ruoka on lohtua. Eli jospa alottaisit sieltä henkisestä päästä, itseään voi rakastaa minkä kokoisena vaan.
Laihdutus on oikeasti kiinni vain siitä, mitä suuhunsa laittaa. Liikkua ei edes tarvitse laihtuakseen. Toki liikunnasta on aina hyötyä, mutta sillä on vain 10 %:n merkitys laihtumisessa.
Mä laihduin 38 kiloa pelkästään ruokavaliolla, en liikkunut yhtään (tiedän, huono homma, mutta olen vaan niin sohvaperuna). Mutta siis kokemuksesta tiedän, että laihtuakseen ei todellakaan tarvitse harrastaa liikuntaa pätkääkään. Otat vaan itseäsi niskasta kiinni ja rupeat syömään terveellisemmin, pian et enää ole läski!
Millainen on ruokavaliosi?