Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri antoi minulle "särkylääkkeen"

Vierailija
14.07.2014 |

En osannut kyseenalaistaa, sillä migreeni pukkasi päälle ja oli pakko saada.

No, ei auttanut joten lähdin kotiin. Tämä eilen joskus klo 19 aikoihin.

Nyt on olo kuin zombiella. Suuta kuivaa, nenän limakalvot ovat rutikuivat. Pää lyö tyhjää, ajatus ei kulje. Siis ihan zombieolo.

Mikä ihmeen lääke tuo oli?! Vaalean keltainen, pieni ja pyöreä. Jakouurre, ei merkintöjä. Ja koska tämä olo menee ohi?! Yritin laittaa kaverille viestiä mutta ei ole vastannut.

Opin läksyni, AINA vain omat särkylääkkeet.

Kommentit (179)

Vierailija
61/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 09:55"]Siis kyseessäon antipsykootti, en itsekään ottaisi noita käyttävältäyhtään mitään. Ei noita ihan helposti kirjoiteta. Minä uskon, että antoi tahallaan,ihan kokeilumielessä. En olisi edes kaveri hänen kanssaan, liian riskialtista.

[/quote]

Yoivottavasti lapsesi sairastuu payykkisesti niin saat sinäkin perspektiiviä elämääsi. Vai hylkäätkö hänetkin?

Vierailija
62/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 09:55"]Siis kyseessäon antipsykootti, en itsekään ottaisi noita käyttävältäyhtään mitään. Ei noita ihan helposti kirjoiteta. Minä uskon, että antoi tahallaan,ihan kokeilumielessä. En olisi edes kaveri hänen kanssaan, liian riskialtista.

[/quote]

Yoivottavasti lapsesi sairastuu payykkisesti niin saat sinäkin perspektiiviä elämääsi. Vai hylkäätkö hänetkin?

[/quote]

Oho, tuli pari virhettä kun kiireessä kirjoitin mutta toivottavasti ymmärrätte!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:25"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:15"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 09:55"]Siis kyseessäon antipsykootti, en itsekään ottaisi noita käyttävältäyhtään mitään. Ei noita ihan helposti kirjoiteta. Minä uskon, että antoi tahallaan,ihan kokeilumielessä. En olisi edes kaveri hänen kanssaan, liian riskialtista.

[/quote]

Mitä ihmettä?! Noita neuroleptejä määrätään ihan liian hövelisti. Miettikääpä parasta ystäväänne: hylkäisittekö tosissanne hänet jos hän sairastuisi psykoosiin? Tai syöpään, ja hänelle määrättäisiin HUUMELÄÄKKEITÄ? Sehän varmaan haluaisi syöttää niitä teillekkin, katsoa josko kupsahdatte. Tosin en ihmettele vaikka haluaisikin, sen verran paska ihminen tämänki kirjoittaja on.

[/quote]

No jos kaverilla olisi nuo lääkkeet ja sitten "kiireessä" syöttäisi niitä minulle (tosin ap:kin on kyllä täysin hullu kun ottaa toisten reseptilääkkeitä pyytämättä edes nähdä pakettia missä se tulee - tulee mieleen joku sekäkäyttäjä, niin "rento" on tuo ote lääkitykseen...) niin kyllä miettisin tarkkaan uskaltaisinko olla hänen kanssaan läheisissä tekemisissä enää, jos se ei olisikaan ollut vahinko... Syöpä on ihan eri asia kuin (etenkin paranoidi) psykoottisuus, psykoosipotilaat ovat valitettavasti joskus riski muille, syöpäpotilas ei...

[/quote]

No eikö se ole hyvä jos saa sairauteensa hoitoa? Sairastan itsekin migreeniä, ja kun se kohtaus iskee ja jos on käynyt niin että omat lääkkeet ei ole mukana niin kyllä mäkin epätoivousena jo kyselen suunnilleen vastaantulijoilta että onko mitään särkylääkettä. Olen saanut vähän laidasta laitaan kaikkea: panacodia, maxalttia, miranaxia, clotamia, buranaa 1g, diapamin. Tosin yllättäen löysin tällä tavalla myös itselleni sen sopivimman lääkkeen, almogramin. :) lääkärini sanoi että se on oikeastaan vain hyvä juttu että saa kokeiltua eri lääkkeitä.

[/quote]

No katsotko kuitenkin paketin ja luitko tuoteselosteen? Se on jo vähän eri asenne kuin ap:llä joka nappasi antipsykootin kyselemättä edes nimeä. Olisi voinut olla vaikka rotanmyrkkyä, ap:lle ilmeisesti ihan sama.

[/quote]

No itseasiassa en, ja kannan omiakin lääkkeitäni dosetissa. Kysyn lääkkeen nimen ja jos ei ole tuttu niin mihin se on määrätty. Jos apn kaverikin on luullut antavansa vaikka napromexin ja kertonut mihin sitä käytetään ja EREHTYNYT lääkkeestä niin se ei ole mikään iso juttu. Eihän tässä tapahtunut edes mitään vahinkoa, ap on kunnossa!!

[/quote]

Mä en ottaisi tuollaisia riskejä lääkkeiden kanssa. Luen aina tuoteselosteen jos on kyseessä mulle uusi lääke. Mulla on ollut sen verran ikäviä reaktioita lääkkeisiin (ei siis ainoastaan allergiaa vaan vakavia sivuvaikutuksia) joita on määrätty mulle, että haluan tietää mitä voi olla odotettavissa. Sama lasten lääkkeiden kanssa. Mutta olemme siis erilaisia.

Vierailija
64/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triptyl?

Vierailija
65/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antipsykootteja ei todellakaan kirjoiteta hövelisti. 

Vierailija
66/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:53"]Antipsykootteja ei todellakaan kirjoiteta hövelisti. 

[/quote]

Mä sain antipsykootit läheisen kuolemantapauksen jälkeen.

Vierailija
67/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ap:lla kyllä hulluja kavereita.

Vierailija
68/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:53"]Antipsykootteja ei todellakaan kirjoiteta hövelisti. 

[/quote]

Mä sain antipsykootit läheisen kuolemantapauksen jälkeen.

[/quote]

Tämä lienee kuitenkin hyvin harvinaista. Yleensä kai määrätään ennemminkin rauhoittavia tai masennuslääkkeitä tuossa tilanteessa, mutta voihan tuollainen trauma psykoosinkin laukaista.

Vierailija
69/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

antipsykootteja tarjotaan vaivaan kuin vaivaan ;)

Vierailija
70/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa puolustella kaverin lääkkeen antoa. Ei lainkaan fiksua.

Vierailija
71/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 11:01"]Turhaa puolustella kaverin lääkkeen antoa. Ei lainkaan fiksua.

[/quote]

Itse et koskaan erehdy? Et tee virheitä, aina täydellinen? Lucky you!

Vierailija
72/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä en ihmettele, miksi minkäänlaisen mielenterveysdiagnoosin kansaa on suomessa vaikea elää.

Selviää, että kaveri käyttää lääkettä ja palsta vainoharhaisina ehdoittaa ja neuvoo, ettei kyseisen kaverin kanssa kannata olla tekemisissä.

Tiesittekö, että todennäköisesti myös teidän vouhkaajien ystäväpiirissä on mielialalääkkeitä syöviä, jollakin voi olla skitsofrenia, jollakin useita psykooseja taustalla jne.

Kaikenlisäksi noita lääkkeitä käytetään myös muihin tarkoituksiin, kuin siihen psykoosin hoitoon. Johan tuonkin pakkausselosteessa luki, että käytetään jännitys, ahdistus jne tilojen hoitoon. Eli kyseisellä kaverilla voi olla vaikea paniikkihäiriö. Tai unettomuudenhoitoon. Pakkauselosteessa myös maininta "lääkäri voi määrätä yös muuhun tarkoitukseen".

Vierailija
73/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään psykoosilääkkeiden syöjää ystävissäni, tiedän aivan varmasti. Ap:lla on varsin erikoisia kavereita. 

Vierailija
74/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä, miten joku vaan mukisematta ottaa "kipulääkkeen" kysymättä edes lääkkeen nimeä. Olkoon miten epätoivoinen migreenissään vaan. Eihän ap selvästikään nimeä kysynyt, kun kerran tuli tänne kyselemään.

Vierailija
75/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kyselemään, taisi olla pelko perseessä,että mitähän lääkettä sai.

Vierailija
76/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinoria käytetään yleisesti unettomuuteen pieniä määriä. Itselleni määrättiin 25mg (psykoosin estoon jopa 1000mg) kokeilin puolikkaalla, en kokeile toiste!

Vierailija
77/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:53"]

Antipsykootteja ei todellakaan kirjoiteta hövelisti. 

[/quote]

Minulle kirjoitettiin useita erilaisia antipsykootteja keskivaikeaan unettomuuteen. En suosittele kyseisen ryhmän lääkkeitä kenellekään ellei ole oikea tarve.

Vierailija
78/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju kertoo kyllä myös siitä, että Suomessa määrätään hirveät määrät psyykenlääkkeitä aika matalin kriteerein ja epämääräisin indikaatioin...

Vierailija
79/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antipsykootteja tungetaan kysymättä sairaalapotilaille heti, jos ovat vähänkin tolaltaan. Ja siitähän se menee sit entistä sekaisemmaksi.

Vierailija
80/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea ketjua, joten sori, jos joku on jo vastannut samalla tavalla. Migreenin estoon voidaan joskus määrätä ranopriniä. Se on keltainen, pieni jakouurteella. Mutta itse kohtaukseen se ei auta. Laskee hieman pulssia ja voi tehdä huimaavan olon, mutta on täysin vaaraton. Jospa se olisi tuo? Sitä jotkut syö myös esiintymisjännitykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän