Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri antoi minulle "särkylääkkeen"

Vierailija
14.07.2014 |

En osannut kyseenalaistaa, sillä migreeni pukkasi päälle ja oli pakko saada.

No, ei auttanut joten lähdin kotiin. Tämä eilen joskus klo 19 aikoihin.

Nyt on olo kuin zombiella. Suuta kuivaa, nenän limakalvot ovat rutikuivat. Pää lyö tyhjää, ajatus ei kulje. Siis ihan zombieolo.

Mikä ihmeen lääke tuo oli?! Vaalean keltainen, pieni ja pyöreä. Jakouurre, ei merkintöjä. Ja koska tämä olo menee ohi?! Yritin laittaa kaverille viestiä mutta ei ole vastannut.

Opin läksyni, AINA vain omat särkylääkkeet.

Kommentit (179)

Vierailija
41/179 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut samanlaisia tabletteja migreenin estoon, verenpainelääkkeitä olivat. Merkkiä en enää muista. Teki minulle juuri tuollaiset oireet kun minulla on matalahko verenpaine. Lisäksi kuivattavat limakalvoja, suu kuin hiekkaa olisi syönyt. Jos ap:n migreenikään ei helpottanut niin tuskin oli särkylääke tai täsmälääke. Verenpainelääkkeet eivät auta kohtaukseen vaan siis estävät kohtausten syntyä.

Vierailija
42/179 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia kavereita teillä on, jos antaisivat huumeita "särkylääkkeenä"? Ei mitään järkeä tuossa teoriassa muutenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/179 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ongelma olisi aito, AP tulisi ja kertoisi, mitä kaveri vastasi lääkkeestä. Joten...

Vierailija
44/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh. Googlasin tuon lääkkeen ja sehän on skitsofreniaan käytettävä antipsykootti. Tuollaiselta kaverilta en jatkossa uskaltaisi ottaa edes lasia vettä... Onko tavallistakin että lääkekaapista löytyy tuollaista tavaraa?

Vierailija
45/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyseessäon antipsykootti, en itsekään ottaisi noita käyttävältäyhtään mitään. Ei noita ihan helposti kirjoiteta. Minä uskon, että antoi tahallaan,ihan kokeilumielessä. En olisi edes kaveri hänen kanssaan, liian riskialtista.

Vierailija
46/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 09:50"]Huh huh. Googlasin tuon lääkkeen ja sehän on skitsofreniaan käytettävä antipsykootti. Tuollaiselta kaverilta en jatkossa uskaltaisi ottaa edes lasia vettä... Onko tavallistakin että lääkekaapista löytyy tuollaista tavaraa?

[/quote]

Minulla oli tuo melpax joskus unilääkkeenä sen jälkeen kun aviomieheni kuoli. Kärsin pahoista painajaisista, ja lääke toimi hyvin. Taitaa minullakin olla muutama nappi jäljellä jossain kaapin pohjalla. Myyntilupa on tainnut vanhentua ko. lääkkeessä.

Vierailija
47/179 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap taitaa olla duunissa, monet ei kesken päivän kerkiä av:lle

Vierailija
48/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 09:55"]Siis kyseessäon antipsykootti, en itsekään ottaisi noita käyttävältäyhtään mitään. Ei noita ihan helposti kirjoiteta. Minä uskon, että antoi tahallaan,ihan kokeilumielessä. En olisi edes kaveri hänen kanssaan, liian riskialtista.

[/quote]

Mitä ihmettä?! Noita neuroleptejä määrätään ihan liian hövelisti. Miettikääpä parasta ystäväänne: hylkäisittekö tosissanne hänet jos hän sairastuisi psykoosiin? Tai syöpään, ja hänelle määrättäisiin HUUMELÄÄKKEITÄ? Sehän varmaan haluaisi syöttää niitä teillekkin, katsoa josko kupsahdatte. Tosin en ihmettele vaikka haluaisikin, sen verran paska ihminen tämänki kirjoittaja on.

Vierailija
49/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 09:55"]Siis kyseessäon antipsykootti, en itsekään ottaisi noita käyttävältäyhtään mitään. Ei noita ihan helposti kirjoiteta. Minä uskon, että antoi tahallaan,ihan kokeilumielessä. En olisi edes kaveri hänen kanssaan, liian riskialtista.

[/quote]

Taidat olla itse noiden lääkkeiden tarpeessa, sen verta vainoharhaista tekstiä kirjoitat.

Vierailija
50/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita ei määrätä todellakaan herkästi. Kyllä,en seurusteli hänen kanssaan,raja menee antipsykoottilääkkeissä.

Vierailija
52/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin migreeni jo aiheuttaa kuvailemasi oireet

Vierailija
53/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on triptyl migreeninrstolääkkeenä, apua, olenks mäkin liian riskialtista seuraa? ;)

Vierailija
54/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
55/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 09:55"]Siis kyseessäon antipsykootti, en itsekään ottaisi noita käyttävältäyhtään mitään. Ei noita ihan helposti kirjoiteta. Minä uskon, että antoi tahallaan,ihan kokeilumielessä. En olisi edes kaveri hänen kanssaan, liian riskialtista.

[/quote]

Mitä ihmettä?! Noita neuroleptejä määrätään ihan liian hövelisti. Miettikääpä parasta ystäväänne: hylkäisittekö tosissanne hänet jos hän sairastuisi psykoosiin? Tai syöpään, ja hänelle määrättäisiin HUUMELÄÄKKEITÄ? Sehän varmaan haluaisi syöttää niitä teillekkin, katsoa josko kupsahdatte. Tosin en ihmettele vaikka haluaisikin, sen verran paska ihminen tämänki kirjoittaja on.

[/quote]

No jos kaverilla olisi nuo lääkkeet ja sitten "kiireessä" syöttäisi niitä minulle (tosin ap:kin on kyllä täysin hullu kun ottaa toisten reseptilääkkeitä pyytämättä edes nähdä pakettia missä se tulee - tulee mieleen joku sekäkäyttäjä, niin "rento" on tuo ote lääkitykseen...) niin kyllä miettisin tarkkaan uskaltaisinko olla hänen kanssaan läheisissä tekemisissä enää, jos se ei olisikaan ollut vahinko... Syöpä on ihan eri asia kuin (etenkin paranoidi) psykoottisuus, psykoosipotilaat ovat valitettavasti joskus riski muille, syöpäpotilas ei...

Vierailija
56/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 09:55"]Siis kyseessäon antipsykootti, en itsekään ottaisi noita käyttävältäyhtään mitään. Ei noita ihan helposti kirjoiteta. Minä uskon, että antoi tahallaan,ihan kokeilumielessä. En olisi edes kaveri hänen kanssaan, liian riskialtista.

[/quote]

[/quote]

No jos kaverilla olisi nuo lääkkeet ja sitten "kiireessä" syöttäisi niitä minulle (tosin ap:kin on kyllä täysin hullu kun ottaa toisten reseptilääkkeitä pyytämättä edes nähdä pakettia missä se tulee - tulee mieleen joku sekäkäyttäjä, niin "rento" on tuo ote lääkitykseen...) niin kyllä miettisin tarkkaan uskaltaisinko olla hänen kanssaan läheisissä tekemisissä enää, jos se ei olisikaan ollut vahinko... Syöpä on ihan eri asia kuin (etenkin paranoidi) psykoottisuus, psykoosipotilaat ovat valitettavasti joskus riski muille, syöpäpotilas ei...

[/quote]

No eikö se ole hyvä jos saa sairauteensa hoitoa? Sairastan itsekin migreeniä, ja kun se kohtaus iskee ja jos on käynyt niin että omat lääkkeet ei ole mukana niin kyllä mäkin epätoivousena jo kyselen suunnilleen vastaantulijoilta että onko mitään särkylääkettä. Olen saanut vähän laidasta laitaan kaikkea: panacodia, maxalttia, miranaxia, clotamia, buranaa 1g, diapamin. Tosin yllättäen löysin tällä tavalla myös itselleni sen sopivimman lääkkeen, almogramin. :) lääkärini sanoi että se on oikeastaan vain hyvä juttu että saa kokeiltua eri lääkkeitä.

Vierailija
57/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella mautonta tuomita ketään sen perusteella mitä lääkettä hän syö. Vahinkoja sattuu, kellekkään ei käynyt mitään.

Vierailija
58/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 09:55"]Siis kyseessäon antipsykootti, en itsekään ottaisi noita käyttävältäyhtään mitään. Ei noita ihan helposti kirjoiteta. Minä uskon, että antoi tahallaan,ihan kokeilumielessä. En olisi edes kaveri hänen kanssaan, liian riskialtista.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No eikö se ole hyvä jos saa sairauteensa hoitoa? Sairastan itsekin migreeniä, ja kun se kohtaus iskee ja jos on käynyt niin että omat lääkkeet ei ole mukana niin kyllä mäkin epätoivousena jo kyselen suunnilleen vastaantulijoilta että onko mitään särkylääkettä. Olen saanut vähän laidasta laitaan kaikkea: panacodia, maxalttia, miranaxia, clotamia, buranaa 1g, diapamin. Tosin yllättäen löysin tällä tavalla myös itselleni sen sopivimman lääkkeen, almogramin. :) lääkärini sanoi että se on oikeastaan vain hyvä juttu että saa kokeiltua eri lääkkeitä.

[/quote]

No katsotko kuitenkin paketin ja luitko tuoteselosteen? Se on jo vähän eri asenne kuin ap:llä joka nappasi antipsykootin kyselemättä edes nimeä. Olisi voinut olla vaikka rotanmyrkkyä, ap:lle ilmeisesti ihan sama.

Vierailija
59/179 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että nuo ovat migreenin jälkioireitakin. Itselläni on välillä migreeni ja oireita voi olla vaikka mitä; päänsärky, näköhäiriöt, juuri kuvaamasi tyhjä olo, puheen puuroutuminen, sanojen unohtelu, jopa kasvojen puutuminen. Olo on välillä niin sekava että kuvittelen sekoavani. Myös äidilläni esiityy tätä ja on hänellä todettu tarkemmissa tutkimuksissa kaikki johtuvan migreenistä. Lääkkeenä toimii pari buranaa heti ensioireiden ilmestyttyä ja äkkiä nukkumaan.

Suosittelen sinulle kuitenkin erikseen varausta lääkärille jotta varmasti on oikea lääkitys. :)

Vierailija
60/179 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:15"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 09:55"]Siis kyseessäon antipsykootti, en itsekään ottaisi noita käyttävältäyhtään mitään. Ei noita ihan helposti kirjoiteta. Minä uskon, että antoi tahallaan,ihan kokeilumielessä. En olisi edes kaveri hänen kanssaan, liian riskialtista.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No katsotko kuitenkin paketin ja luitko tuoteselosteen? Se on jo vähän eri asenne kuin ap:llä joka nappasi antipsykootin kyselemättä edes nimeä. Olisi voinut olla vaikka rotanmyrkkyä, ap:lle ilmeisesti ihan sama.

[/quote]

No itseasiassa en, ja kannan omiakin lääkkeitäni dosetissa. Kysyn lääkkeen nimen ja jos ei ole tuttu niin mihin se on määrätty. Jos apn kaverikin on luullut antavansa vaikka napromexin ja kertonut mihin sitä käytetään ja EREHTYNYT lääkkeestä niin se ei ole mikään iso juttu. Eihän tässä tapahtunut edes mitään vahinkoa, ap on kunnossa!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi