Selittämätön olo (masennus + kaksisuuntainen mielialahäiriö)
Tuntuu kuin en eläisi enää tässä todellisuudessa, kaikki alkoi viime vuonna, kun kärsin jonkin asteisen hermoromahduksen. Onko kellään vastaavaa? Tuntuu myös, että ajattelu ja persoonani ovat jotenkin muuttuneet, ihan kuin olisin eri ihminen kuin ennen. Käyn jotenkin hitaalla ja kaikki asiat mistä ennen nautin ahdistavat vain nykyään, mikään ei tunnu miltään. Minulla on diagnosoitu masennus ja kaksisuuntainen mielialahäiriö, mutta tämä olo tuntuu aivan muulta, olen ennenkin sairastanut masennusta, mutta se ei ole ikinä ollut tällaista. Lisäksi tilanteeseeni liittyy "itsemurhayritys", join todella paljon vettä kerralla (n.5 litraa) ja tunsin kuinka päätäni särki ja ja sormeno kouristelivat ja tuntui kuin pääni olisi turvonnut. Pelkään, että tuo veden juonti olisi aiheuttanut jotakin, mutta olen käynyt pään magneettikuvauksissa ia radiologi sanoi kaiken olevan normaalisti. Olen ravannut ties missä lääkärillä ja on otettu kaikenlaisia verikokeita, ne ovat olleet ok, paitsi prolaktiini oli koholla (1014). Joka päivä toivon, että tämä olo väistyisi ja olo olisi taas normaali.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Up
Ei ketään kiinnosta. Usko jo!
Homealtistus ja siitä johtuva kemikaaliyliherkkyys. Siinä vaiheessa voiteet, meikit, shampoot ym voi aiheuttaa ahdistus ja masennusoireita, muistiongelmia ym
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minulle tuli mieleen lääkitys jota syöt mt oireisiin.
Varmasti menee neuroleptejä?
Kyllä, aripiprazoli/abilyfy.
Niinpä tietysti. Abilifyn jälkeen ei ole kirjoja enää luettu eikä televisiota katsottu. Se tuhoaa keskittymiskyvyn. Aiheutti järkyttävän väsymyksen ja dissosiaatio-oireita. Jos tähtäät työkyvyttömyyseläkkeelle niin tuo auttaa siihen. Vie myös motoriset kyvyt.
En osaa kyllä nyt auttaa. Oletko koittanut googlettaa oireitasi?
Toisaalta kirjoituksistasi tulisi vähän kuin mania mieleen, koetko että nyt olisi semmoinen vaihe meneillään?
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta kirjoituksistasi tulisi vähän kuin mania mieleen, koetko että nyt olisi semmoinen vaihe meneillään?
Olen yrittänyt, mutta en ole löytänyt oikein mitään. Ei ole maniaa, ollut vain kerran ja siitäkin jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä mikään vaivaa vaan sillä on abilifystä oireet. Vaiva häviää kun AP lopettaa lääkkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä tietysti. Abilifyn jälkeen ei ole kirjoja enää luettu eikä televisiota katsottu. Se tuhoaa keskittymiskyvyn. Aiheutti järkyttävän väsymyksen ja dissosiaatio-oireita. Jos tähtäät työkyvyttömyyseläkkeelle niin tuo auttaa siihen. Vie myös motoriset kyvyt.
Olen käyttänyt kuukauden päivät tuota lääkettä. Aion kyllä lopettaa, kun ei ole apua mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt kuukauden päivät tuota lääkettä. Aion kyllä lopettaa, kun ei ole apua mihinkään.
Sen puoliintumisaika on todella pitkä joten voit lopettaa vaikka heti. Vointi kohenee muutamassa päivässä silti jo.
Ei edes aivot turvonnut kirjoitti:
Kai nyt muitakin keinoja tappaa itsensä on kuin juoda vettä 5 litraa eikö olisi ihan helpompi vaan hypätä järveen ????
Eipä sitä ihminen kovin täysillä käy jos mielentila on mikä on!
Jos on akuutti hätä soita sinne sairaalaan. Muuten pitää vaan odotella ja koittaa saada oloa siedettäväksi. Mindfullnessia, meditaatiota? En oo kokeillut, mutta ilmeisesti näistä on apua ahdistukseen.
Onko sulla ketään kelle jutella?
Vierailija kirjoitti:
Kokeile optiMSM-jauhetta.
Mihin tuo auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei edes aivot turvonnut kirjoitti:
Kai nyt muitakin keinoja tappaa itsensä on kuin juoda vettä 5 litraa eikö olisi ihan helpompi vaan hypätä järveen ????
Eipä sitä ihminen kovin täysillä käy jos mielentila on mikä on!
Jos on akuutti hätä soita sinne sairaalaan. Muuten pitää vaan odotella ja koittaa saada oloa siedettäväksi. Mindfullnessia, meditaatiota? En oo kokeillut, mutta ilmeisesti näistä on apua ahdistukseen.Onko sulla ketään kelle jutella?
On muutemia läheisiä, mutta eivät oikeen jaksa enää kuunnella mua kun tätä oloa jo jatkunut niin kauan. Tietenkin myös hoitokontakti löytyy sairaalasta, mutta en tunnu saavan sieltäkään mitään apua.
Vierailija kirjoitti:
Dissosiaatiohäiriö.
Ei ole todettu.