Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Venäjä vai ruotsi? Kielten opiskelu..

Vierailija
13.07.2014 |

Jos koulussa saisi päättää kumpaa opiskelisi, ruotsia vai venäjää? Kumman valitsisit? Perusteluja? :)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 02:06"]

Venäjä on helvetin vaikeeta. Useamman vuoden opiskelin, silti en osannut kuin auttavasti. Venäläisistä iso osa puhuukin tosi epäselvästi. Ystävämme Putin kyllä puhuu selvästi.

[/quote]

 

Siksi sitä olisikin hyvä opiskella jo lapsena. Helpon ruotsin voi opiskella sitten aikuisena vaikka kansalaisopistossa, jos sattuisi tulemaan joskus tarvetta ko. kielelle (epäilen).

 

Vierailija
22/28 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 01:22"]

aivan varmasti ruotsi on toinen virallinen kielemme

[/quote]

 

Suomessa ei varsinaisesti ole yhtään virallista kieltä. Perustuslaissa mainitaan suomi, saame ja ruotsi.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämäävää vastakkain asettelua. Tähän miinaan ei pidä langeta. Toinen pakollinen vieras kieli tulisi olla vapaavalintainen useammista kielistä.

Vierailija
24/28 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjää ehdottomasti. Tai/sekä Espanjaa.

Maailman valtakieliä.

 

Mitä teen ruotsilla? Marginaalikieli, jonka opiskeluun tuhlataan ihan turhaan voimavaroja.

Vierailija
25/28 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjää. Olen puhunut sitä koko elämäni ja venäläiset luulevat minun olevan virolainen kun puhun venäjää, mutta en osaa vieläkään lukea venäläistä tekstiä kunnolla ja numerot, viikonpäivät ja kuukaudet ovat hakusessa.

Vierailija
26/28 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen kielitaidon, jolla tulee todella toimeen, saavuttaa ruotsissa huomattavasti helpommin kuin venäjässä. Jos tämä on kriteerinä, kannattaa näistä kahdesta opiskella mieluummin ruotsia. Venäjä on ihana mutta työteliäs kieli oppia.

T. kielten FM, pääaineena venäjä, sivuaineena ruotsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/28 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos täytyisi palata koulunpenkille ja pakko olisi jompi kumpi valita, niin tottahan se ilman muuta venäjä olisi. En yksinkertaisesti osaa kuvitella, mihin ruotsia tarvisin. Venäjä taas avaisi valtavasti uusia mahdollisuuksia työrintamalla ja nimenomaan siihen suuntaan kauppa on jatkuvasti kasvamassa. Suomalaisten pitäis opetella venäjää paljon ja pian, sillä Venäjällä edelleenkin tarvitaan venäjän kieltä, siellä ei pelkällä englannilla pärjää, toisin kuin Ruotsissa.

Vierailija
28/28 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia, kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän