Mun pesukone haisee, pitääks mun ostaa uus?
Siin ei oo nukkasihtii mitä tyhjentää. Pesin jo 90 asteessa mut ei auttanu.
Kommentit (10)
Oon ostanu joskus käytettynä ton koneen, miten otan selvää että kestääkö sitruunahappoo? Pitääkö poistoletku putsata jotenki ja miten?
En ymmärrä mikä virka tuolla nukkasihdillä on, kun siitä menee norsukin läpi.
Vierailija kirjoitti:
Oon ostanu joskus käytettynä ton koneen, miten otan selvää että kestääkö sitruunahappoo? Pitääkö poistoletku putsata jotenki ja miten?
Sillätavoin voi koettaa että irrottaa viemäröinnistä ja valuttaa muutaman koneellisen lattiakaivoon tai wc-pönttöön.
Mä ku pesen 40° tummaa pyykkii, niin huuhteluainelokeroon lurautan etikkaa.
Tumma pyykki voi kevyesti löyhkää etikalta mut kuivuessaan ei.
Kyllähän sen hajuttomaksi saa oikeilla aineilla.
Sitruunahapolla puhdistus ja aina jätät sekä pesukoneen täyttöluukun että pesuainelokeron auki kun kone ei ole käytössä.
Virtasen maalitehtaan Puhdas Pyykki pesujauhe pesee pyykin ja samalla koneen puhtaana. Suosittelen.
Olen joskus joutunut käyttämään kaksi peräkkäistä 90 ° ohjelmaa ennen kuin on raikastunut
Pesukoneen puhdistus sitruunahapolla
Apteekista saatava sitruunahappo on tehokas pesukoneen puhdistaja, mutta sen soveltuvuus kannattaa varmistaa pesukoneesi käyttöohjeista. Mikäli pesukoneesi kestää sitruunahappoa, lisää se pesuainelokeroon ja pyöritä kone tyhjänä ilman esipesua 90-asteisella ohjelmalla. Tämän jälkeen pese pesuaineen kanssa mutta muuten tyhjällä koneella 40-60-asteinen pesu, jotta pesukoneen kaikki sakka huuhtoutuu varmasti pois.