Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen täydellinen äiti

Vierailija
13.07.2014 |

Sain kaksoset joten kummallakin lapsella on heti alusta alkaen sisarus. Imetin molempia reilun vuoden ikäiseksi kunnes päättivät itse lopettaa rintailun. Olin kotiäitinä siihen asti, että kaksoset täyttivät 3, sen jälkeen he menivät yksityiseen pieneen päiväkotiin, aloittivat siellä lyhennetyllä vkolla ja päivillä.

Kotona ollessamme kävimme useamman kerran viikossa erilaisissa kerhoissa ja muskareissa jotta heillä oli ikäistään seuraa, muutakin kuin toisensa.

Nyt kaksosten ollessa jo melkein yläasteella he ovat hyväkäytöksisiä. Meillä on selkeät säännöt mitä noudatetaan, mutta kuitenkaan emme unohda hauskanpitoa. Olemme tarkkoja ikärajojen kanssa, mm. Salkkareita emme anna heidän katsoa lainkaan.

Olenko täydellinen äiti? Mistä sen tietää?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon. Uskon että olet täydellinen äiti.

Vierailija
22/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 20:15"]

Sain kaksoset joten kummallakin lapsella on heti alusta alkaen sisarus. Imetin molempia reilun vuoden ikäiseksi kunnes päättivät itse lopettaa rintailun. Olin kotiäitinä siihen asti, että kaksoset täyttivät 3, sen jälkeen he menivät yksityiseen pieneen päiväkotiin, aloittivat siellä lyhennetyllä vkolla ja päivillä.

Kotona ollessamme kävimme useamman kerran viikossa erilaisissa kerhoissa ja muskareissa jotta heillä oli ikäistään seuraa, muutakin kuin toisensa.

Nyt kaksosten ollessa jo melkein yläasteella he ovat hyväkäytöksisiä. Meillä on selkeät säännöt mitä noudatetaan, mutta kuitenkaan emme unohda hauskanpitoa. Olemme tarkkoja ikärajojen kanssa, mm. Salkkareita emme anna heidän katsoa lainkaan.

Olenko täydellinen äiti? Mistä sen tietää?

[/quote]täydellistä ihmistä ei ole maanpäällä joten sinäkään et ole täydellinen. Myönnän että äitinä olo on vaativaa. Mun pojankin yläasteen todistuksessa oli huonoin numero 8 eli käytös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 20:29"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 20:23"]Et ole. Omalla esimerkilläsi opetat lapsesikin ylpeiksi ja ylimielisiksi ja hakemaan muiden ihailua ja hyväksyntää. Kukaan ei ole täydellinen.

[/quote]  höpöhöpö sua.

Olen ylpeä siitä, että olemme onnistuneet kasvattamaan fiksut ja toisia ihmisiä kunnioittavat lapset. Muiden ihailua ja hyväksyntää en kaipaa, enkä sitä tällä "täydellisyydelläni" voisi saadakaan. Tiedostan sen kyllä, siksi näitä asioita kertoilen vain ja ainoastaan anonyymisti! T.ap

[/quote]

Vierailija
24/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostuksen kantakivi.

Vierailija
25/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellinen äiti on yhtä mielekäs rooli kuin täydellinen spurgu.

Vierailija
26/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sitten :)

Vierailija
27/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 20:16"]

Ei kukaan ole täydellinen. Hyvä äiti voit olla, mutta yleensä äidit jotka pitää itseään todella hyvinä äiteinä on niitä huonoimpia..

[/quote]

Ei ole noin. Tuo on vaan sitä tyypillistä suomalaista meininkiä, että jos sanoo tai edes ajattelee jotain positiivista itsestään, niin sitten onkin oikeasti tosi huono. Ei ole, vaan todennäköisesti on ihan hyvä. Kyllä ne oikeasti huonot äidit myös tietävät olevansa huonoja. Samoin kuin normaalit äidit tunnistavat useimmiten huonot ja hyvät tekonsa äitinä.

Vierailija
28/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sanois.. Yläaste ikäiset eivät saa katsoa salkkareita? :D Useimmat jaksot K 7, jotkut K 12 :)

Vierailija
29/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei ole täydellinen. :)

Vierailija
30/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 20:50"]

Kyllä ne oikeasti huonot äidit myös tietävät olevansa huonoja. 

[/quote]

No jaa, omani painii siellä "maailman huonoimmat äidit"-kategoriassa (henkistä pahoinpitelyä, alistamista, lyttäämistä, totaalista tunnekylmyyttä etc), mutta kuvittelee itse olevansa hyvä äiti joka on antanut minulle hyvän lapsuuden. On siis ihan itse sanonut tuon ääneen, että hän on hyvä äiti joka on antanut hyvän lapsuuden minulle. 

Terapeutin sohvalla viettämiäni tunteja en kykene edes laskemaan.

Vierailija
31/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 20:56"]En nyt sanois.. Yläaste ikäiset eivät saa katsoa salkkareita? :D Useimmat jaksot K 7, jotkut K 12 :)

[/quote]

Heti löytyi siis korjattavaa täydellisyyteeni, kiitos! T.ap

Vierailija
32/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu.

Vierailija
33/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 20:37"]Täydellinen äiti on yhtä mielekäs rooli kuin täydellinen spurgu.

[/quote]

Valitsen mieluummin tuon ensimmäisen! T.ap

Vierailija
34/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä itse tiedät, ap. T. Melkein täydellinen äiti.

Vierailija
35/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 20:56"]En nyt sanois.. Yläaste ikäiset eivät saa katsoa salkkareita? :D Useimmat jaksot K 7, jotkut K 12 :)

[/quote]

Heti löytyi siis korjattavaa täydellisyyteeni, kiitos! T.ap

[/quote]

Sinähän halusit kehittyä:) Nyt äkkiä Salkkarit kehiin. Mitälie traumoja jo saaneet kun ovat siitä jääneet paitsi!;)

P.s. ***tu mihin asioihin täällä takerrutaan!!

Vierailija
36/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän me ei tiedetä, minkälainen äiti olet. Voimme kuitenkin päätellä että olet nenäkäs ja itserakas.

Vierailija
37/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teidän lapset harrastavat?

Vierailija
38/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 21:17"]Mitä teidän lapset harrastavat?

[/quote]

Molemmat pelaavat jalkapalloa. Lisäksi toinen soittaa kitaraa ja toinen klarinettia. Nuo harrastukset säännöllisiä, loput vaihtelevat mielihalujen mukaan: partiota, pesäpalloa ja telinevoimistelua

Vierailija
39/39 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kai Se on siitä kiinni, oletko lämmin ja välittävä, kuin mainitsemistasi asioista. Syyllistätkö tai osaatko käyttäytyä kuin aikuinen, et esim. Ailahtele tai lapset ei tiedä, mitä heiltä odotetaan milloinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän