Mitävoi tapahtua jos juo joka päivä viiniä?
Kommentit (33)
Liikunta jää vähemmälle ja naamasta alkaa näkyä viinipunakkuus.
Suuri vaara on saada maksakirroosi, haimatulehdus sekä aivosolut hupenee ja lopettaminen tai vähentämin käy vaikeammaksi. Hetken päästä juo aamusta iltaan, niin kauan kun rahat riittää
Se vaan on nyt kuitenkin niin, että italialaiset ja ranskalaiset nuoret aikuiset ovat lopettaneet sen päivittäisen ruokajuomakäytön koska heidän vanhempansa sairastuivat ja kuolivat ennen aikojaan alkoholin aiheuttamiin sairauksiin.
Tästä on tehty tutkimuksia ja olipahan muuan radio-ohjelmakin, misdä nykypolvea haaststeltiin aiheesta, No onpahan tuo nähty Italiassa itse vierestäkin.
Jos ostaa Alkosta niin joutuu kerjuulle ellei ole upporikas. Jos taas halpojen hintojen maista (esim. Saksa) missä viinipullon hinta alkaa 6,50 euron sijaan yhdestä eurosta niin ei mitään erityistä.
Vierailija kirjoitti:
Mä juon viinikännit 3 kertaa viikossa ja paino on kohonnut 25 kiloa vuodessa. En edes syö juuri mitään.
No joka ilta on viinaa/vodkaa nautittu 0,5/0,7 litraa illassa viimeiset pari kuukautta. Tiedän hyvin terveysriskit. Vielä ei ole mitään tapahtunut, no muutama yllätyksellinen ruhje ja mustelma jne. Haima ja maksa huutaa vissiin armoa. Tarkoitus lopettaa pääsiäisenä, fyrkat loppuu eikä tää muutenkaan oo fiksua. Paino on mulla pysynyt kurissa kyllä, mutta sehän ei ole olennaista.
Pitkään jatkuva alkoholin kulutus nostaa verenpainetta, aiheuttaa rasvamaksan, mahdollisesti kivuliaan ( se on kivulias aina ) haimatulehduksen. Fysiikka kärsii, mieli kärsii, mutta sinähän siitä päätät.
Go for it!
Mitä sitten, jos ei omista mitään ja koko iän ollut viinapunoitus naamalla? Ei mitään eroa?
Ohis
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 20:18"]
Mä juon viinikännit 3 kertaa viikossa ja paino on kohonnut 25 kiloa vuodessa. En edes syö juuri mitään.
viinikännit? 2-3 lasillista vai 2-3 pulloa?
3 litran hanapakkaus.
Vastaa noin kymmentä viineriä. Jos et liiku paljoa niin kyllähän tuollakin lihoo.
Jos kovin iltapainotteisesti juo vaikka vaan sen kaksi lasia unen laatu kehnostuu.
Mä olen 39v , ja mahaultrassa todettiin rasvamaksa ( maksa-arvot normaalit), viiniä meni tähän asti pe ja la pullot, plus jotain muuta drinksua, 2 viikon lomilla helposti 1,5l päivä. Harmittaa että pitää lopettaa, viinihän on hyvää ja kosteat lounaat mainioita, mutta vielä enemmän sitä haluaa välttyä kirroosilta/ maksasyövältä.
Lopulta kuolee. Joku päivä on kaikilla meillä se viimeinen päivä.
Alkaa varmaan ahistaa jossain kohtaa.
No vaikka malesialainen lentokone voi kadota jäljettömiin tai parrakas nainen voi voittaa Euroviisut. Tällaista tuppaa tapahtumaan, jos joku maailmassa juo joka päivä viiniä.