Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanoin miehelle etten halua mennä lääkäriin ihottuman takia koska...

Vierailija
08.07.2021 |

...tiedän tasan tarkkaan mitä lääkäri sanoo. Käytä kortisonivoidetta. Ikinä se ei ole mihinkään ihottumistani auttanut, mutta sitä pitää aina käyttää. Käytä 2 vko, pidä tauko, käytä 2 vko, tauko... Ai ei auttanut? Hei, käytä lisää kortisonia.

Tulin äsken lääkäristä. Arvatkaa mitä sain reseptille?

Tuskin haen koko tuubia apteekista. Ihanaa olla ihottumapotilas. <3

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne. Olen itse asiassa harkinnut kääntyväni seuraavaksi homeopaatin puoleen. Tuskin siitä huonommaksi menee kuitenkaan.

Vierailija
2/51 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tunne. Olen itse asiassa harkinnut kääntyväni seuraavaksi homeopaatin puoleen. Tuskin siitä huonommaksi menee kuitenkaan.

Tsemppiä sulle!

Mä en tiedä mitä tekisin kun homeopatiaan en usko ollenkaan. Ei kai tässä muu auta kuin opetella elämään asian kanssa, johan tässä olen 11 kk sinnitellytkin. Apua ei saa. Tosin en tiedä onko parantavaa hoitoa edes olemassa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisonivoiteita on eri vahvuuksia. Nyt olen ilman ihottumaa, kun sain sen hoidettua pois lääkärin määräämällä uudella kortisonivoiteella, joka edellistä tujumpaa.

Vierailija
4/51 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortisonivoiteita on eri vahvuuksia. Nyt olen ilman ihottumaa, kun sain sen hoidettua pois lääkärin määräämällä uudella kortisonivoiteella, joka edellistä tujumpaa.

Pitää paikkansa. Mä vaan olen melko varmasti kokeillut niistä suurinta osaa eikä mikään auta ikinä. Joskus pahentaakin.

Mutta kortisonia. Muista laittaa kortisonia. Jos se ei tunnu auttavan, laita lisää.

Ap

Vierailija
5/51 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säärien takaosassa olleen ihottuman sain hoidettua pois tällä pihkasalvalla

https://www.yliopistonapteekki.fi/abilar-10-pihkasalva-tuubi-20-g-28393

Vierailija
6/51 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla toi pahentaa ihottumaa hemmetisti.

Ap

Vierailija
7/51 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko käynyt ihotautien erikoislääkärillä?

Vierailija
8/51 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko käynyt ihotautien erikoislääkärillä?

Heh, ainakin viidellä eri.

Arvaa mitä määräävät hoidoksi?

Ap

Vierailija
9/51 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut läpi apteekin käsikauppalääkkeet kuten sibicot, daktacort/daktarin? Tai kokeillut protopicia? Joo varmaan tyhmä kysymys.

Minäkin tässä rasvasin viikkotolkulla bemetsonilla kutisevia läikkiä kaulassa ja hartioissa mutta vasta daktacort auttoi, se oli siis jokin kumma sieni...

Vierailija
10/51 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vielä kokeillut Protopicia (resepti)? Vaihtoehto kortisonille. Tehoaa minulla. Tarve onneksi vähäinen. Oletko kokeillut Hamppu- käsivoidetta (saa esim. Bodyshopista)? Minulle hyvä perusvoide. Mitä ihosi tykkää apteekin perusvoiteista? Minulla pahentaa. Pihkakavoide ei sovi, koska lienen havuillekin allerginen.

Atopiaa ja psoria.

Vierailija
11/51 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut läpi apteekin käsikauppalääkkeet kuten sibicot, daktacort/daktarin? Tai kokeillut protopicia? Joo varmaan tyhmä kysymys.

Minäkin tässä rasvasin viikkotolkulla bemetsonilla kutisevia läikkiä kaulassa ja hartioissa mutta vasta daktacort auttoi, se oli siis jokin kumma sieni...

*sibicort

Vierailija
12/51 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi pihkavoidetta. Selvitty vuosi ilman kortisoneja sen avulla hankalaa atooppista ja ajoittain allergista ihottumaan sairastavan pojan kanssa. Apteekista löytyy tosiaan Abilar-nimellä, itse olen käyttänyt luontaistuotekauppojen valmisteita. Hintaahan niillä on jonkin verran, mutta on myös riittoisaa.

Hartsille allerginen ei voi tosin käyttää, jos voi käyttää sitä perinteistä ruskeaa kangaslaastaria ilman oireita, niin pihkavoiteen ei pitäis tuottaa ongelmaa.

Vierailija
13/51 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Protopic auttoi mulla, ja itse asiassa puolen vuoden protopic-voitelun jäljiltä ihottuma ei palannut. Tästä siis 10 vuotta aikaa.

Eli ehdottomasti kannattaa ihotautilääkärin kanssa selvittää vaihtoehtoja ja vaatia hoitoa. Valitettavan alihoidettuja sairauksia monet ihosairaudet.

Tsemppiä!

Vierailija
14/51 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei se erikoislääkärikään välttämättä osaa jauhaa kuin samaa levyä. Yksi jaksoi toistella että kesä ja aurinko sitten auttaa tähän ihottumaasi, vaikka edelliset 30 kesää ja aurinkoa olivat lähinnä vain pahentaneet tilannetta jos minulla ylipäätään oli ihottumaa silloin.

Itse päädyin lukemaan kaiken mitä ihottumista löytyy tietoa ja rajailin ihan yksin mahdollisia pahentavia tekijöitä pois. Tällä hetkellä ei ole ihottumaa kun ei ole ollut sitä laukaisevaakaan tekijää hetkeen elämässä. Suurin ongelmahan on saada itsensä aloittamaan urakka vaivojen kiusatessa. Raivo ja kiroilu auttoivat minua tarttumaan toimeen.

Vierailija
15/51 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaisia sörsseleitä tullut kokeiltua, ei auta mikään. Tällä hetkellä lääkärin silmämääräinen diagnoosi on palmoplantaarinen pustuloosi. Sientä ei ole, sen ovat kaikki lääkärit sanoneet.

Ap

Vierailija
16/51 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen lämpimästi pihkavoidetta. Selvitty vuosi ilman kortisoneja sen avulla hankalaa atooppista ja ajoittain allergista ihottumaan sairastavan pojan kanssa. Apteekista löytyy tosiaan Abilar-nimellä, itse olen käyttänyt luontaistuotekauppojen valmisteita. Hintaahan niillä on jonkin verran, mutta on myös riittoisaa.

Hartsille allerginen ei voi tosin käyttää, jos voi käyttää sitä perinteistä ruskeaa kangaslaastaria ilman oireita, niin pihkavoiteen ei pitäis tuottaa ongelmaa.

Pihkavoide on tosiaan mulla kokonaan pois laskuista, pahentaa ihottumaa heti. Saa haavat märiksi.

Ap

Vierailija
17/51 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko vielä kokeillut Protopicia (resepti)? Vaihtoehto kortisonille. Tehoaa minulla. Tarve onneksi vähäinen. Oletko kokeillut Hamppu- käsivoidetta (saa esim. Bodyshopista)? Minulle hyvä perusvoide. Mitä ihosi tykkää apteekin perusvoiteista? Minulla pahentaa. Pihkakavoide ei sovi, koska lienen havuillekin allerginen.

Atopiaa ja psoria.

Protopicia en ole kokeillut, kiitos vinkistä. Hamppukäsivoiteella ei ole vaikutusta mutta se ei ainakaan pahenna oireita. Muut perusvoiteet toimivat vaihtelevasti, jotkut kutittavat vähemmän, jotkut enemmän mutta oireet pysyvät samana.

Ap

Vierailija
18/51 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Protopic auttoi mulla, ja itse asiassa puolen vuoden protopic-voitelun jäljiltä ihottuma ei palannut. Tästä siis 10 vuotta aikaa.

Eli ehdottomasti kannattaa ihotautilääkärin kanssa selvittää vaihtoehtoja ja vaatia hoitoa. Valitettavan alihoidettuja sairauksia monet ihosairaudet.

Tsemppiä!

Lääkäriin en enää mene, se on nyt nähty ettei auta vaikka vaatisi mitä. Kortisonia vaan. Olin onnessani kun sain lähetteen yliopistosairaalan ihopolille. Siellä sitten hoitaja selitti tunnin ajan miten en saa pestä käsiäni (työskentelen näytteiden parissa) ja kun pesen pyykkiä, pitää olla hanskat. Siis kuivan pyykin käsittelyssä. Thanks for nothing.

Ap

Vierailija
19/51 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saa ostaa vapaasti täi shampoota millä voi pestä myös muuta karvoitusta satiaiset vaatii oman shampoon ja syyhy.

Vierailija
20/51 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei se erikoislääkärikään välttämättä osaa jauhaa kuin samaa levyä. Yksi jaksoi toistella että kesä ja aurinko sitten auttaa tähän ihottumaasi, vaikka edelliset 30 kesää ja aurinkoa olivat lähinnä vain pahentaneet tilannetta jos minulla ylipäätään oli ihottumaa silloin.

Itse päädyin lukemaan kaiken mitä ihottumista löytyy tietoa ja rajailin ihan yksin mahdollisia pahentavia tekijöitä pois. Tällä hetkellä ei ole ihottumaa kun ei ole ollut sitä laukaisevaakaan tekijää hetkeen elämässä. Suurin ongelmahan on saada itsensä aloittamaan urakka vaivojen kiusatessa. Raivo ja kiroilu auttoivat minua tarttumaan toimeen.

Sama. Aurinkoa ja merivettä myyvät monenlaiseen ihottumaan avuksi. Joihinkin niistä saakin avun, itselläni tämä nimenomainen vaiva paheni nyt kesällä. Siksi oli pakko hakeutua lääkäriin vaikka tiesin etukäteen sen olevan turhaa.

Mutta kun sitä kortisonia.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi