koiranomistajat ovat itsekkäitä maailmanomistajia
Olinpa taas eilen lenkillä vauvanrattaitten kanssa ja 7 vuotiaan tytön kanssa. Vastaan tulee tyttö jolla iso Belgian malinois, kävelevät keskellä tietä hihna pitkällä. Sitten vasta kun minä sanon lapsille että varokaa tyttö ja koiransa väistävät 10 centtimetriä sivummalle.
Tätä tapahtuu jatkuvasti, kyllä, minäkin omistan koiran, jackrusselin mutta osaan kävellä sivulla ja pitää hihnan löysällä ettei koira menisi haistelemaan henkilöä joka pelkää koiria tai on allerginen. Koiran omistajat ovat niiin itsekkäitä kuin olla voi. Varsinkin isojen koirien omistajat. "varokaa mulla on iso koira teidän pitää varoa"
Sattumoisin tyttöni pelkää suuria koiria. Kerran mies ja saksanpaimenkoiransa tuli vastaan ja seefferi meni haistelemaan tyttöä, tytölläni itku kurkussa. Mies vain hirnui ja jatkoi matkaansa.
Helvetti, miksi pitää hankkia koira egon jatkeeksi? Miksi pitää ottaa iso koira? Pienemmät koirat on yleensäkin harmittomampia, kuin isot möhkäleet.
Kommentit (22)
Voi herranjumala...Pysykää kotona vaunujesi kanssa, ei teitä kukaan halua ihmisten ilmoille, olette niin rumiakin...
koiranomistajana voisin sanoa, et lapsenomistajat on itsekkäitä maailmanomistajia. ei auta, vaikka kuinka yrittäisin ohittaa koirani kanssa lapsipesueet toiselta puolen tietä, kun siihen silti tullaan käsi ojolla silittämään. Auta armias, jos vastaan tuleva koira onkin arka, saa siinä taas koiranomistaja kuulla kunniansa. Mutta lapsenomistajienhan ei tarvitse saada lapsiaan kuriin, eihän niiltä pieniltä Nico-Pettereiltä mitään voi kieltää... "mutkun se haluu...".
Olis kiva, jos se kunnioitus toisia kohtaan olis molemmin puolista tuolla lenkillä. Eikä ap:n tarvitse lenkillä koko tietä täyttää rattaineen ja lapsineen. Ei sen koirakonkaan tarvitse ojan puolelta teitä väistää.
Juu saksanpaimenkoirathan on suorastaan jättimäisiä.
Ymmärrän, meilläkin koiria, mutta pidän aina lyhyellä hihnalla kun joku tulee vastaan siis paitsi tutut jotka itse kutsuvat ja tervehtivät koiriani.
En myöskään tykkää varsinkaan suuria koiria päästettävän lähelle lapsiani, itse vedän lapset ojaan viereeni kun koiran omistaja kulkee koiransa kanssa hihna pitkänä. Eriasia on silloin jos pysähdytään juttelemaan koiran omistajan kanssa joka kertoo koiransa pitävän lapsista ja että sitä saa silittä.
Onneksi suurin osa ihmisistä ainakin täällä päin osaa pitää lyhyen hihnan ja kysyy jos saa päästää lähelle ja tietenkin lapseni kysyy ennen kuin menee lähelle. Että en nyt kyllä taas menisi kyllä ihan kaikkia ison koiran omistajia haukkumaan ja hei vaunujen kanssa on helppo suojata kävelevää lasta kun laittaa lapsen kävelemään toiselle puolelle vaunuja, näin minä tein.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 15:02"]Koiranomistajat ovat perseestä ja saavat pitää hurttansa kaukana minusta.
Koska tapan karhun paljain käsin.
[/quote]
taasko se alkaa...
[/quote]
Tapoin jo tänään kolme karhua vasemmalla kädellä.
Aivan sama miten lyhyt on hihna, aina on joku veikkoinkeri änkemässä koskemaan omin luvin. Kaameinta mitä olen nähnyt, on kun edellä kulkevaa koiraa joku veikkoinkeri juoksi takaapäin tökkäämään ja sitten kimakasti metelöiden karkuun.
Väitän kyllä, että useammat veikkonkerit on koiran kimppuun omin luvin menossa kuin toisinpäin. Valtaaosaa koirista ei edes kiinnosta vieraat ihmiset, on ne minkä ikäisiä tahansa.
Ja tokihan kannattaa muistaa, että 90% ihmisistä on sitä mieltä, että kunnolla koulutettu koira, joka kulkee omistajan jalan vieressä hihna löysällä vetämättä, samaa vauhtia, on aivan tahdottomaksi alistettu, että kyllähän koiran kuuluu vetää ja säntäillä ja haukkua että voivoi kun siinä vaan mennä rahjustaa ihan ilottomasti. Sitten kun koira tekee niitä asioita, se on huonosti koulutettu. Että josko nyt voisi jo päättää ja antaa ainakin niiden kiinnostumatta kulkevien koirien olla rauhassa - eivät ne halua huomiota.
olen omistanut sakuja vuodesta 1970 ja olen törmännyt sinun kyseiseen ongelmaa useasti. tsakithan eivät ole provosoivia vaan lauhkeita kun paimenkoirat jotka suorittaa tehtäväänsä. tsäkihän on hyvä lapsiperheen koira joka ei eritä lastesi kautta ilousuutta muille koirille ollaksesi ilman koiraasi. koira on aina hajuillansa perheen suojatti, tämän tiedän koska koirani ei tee mitään ilman käskyäni koska olen ne kasvattanut niin kuin koiran pitää tuntee olonsa hyväksi kuin lastenkin. ( lapsilla kävi paljon ystäviä ja koirani ei "päästänyt" minua lasten huoneeseen) koirat on lasten kavereita kun ne huomioidaa kuin lapset.
Eikö ole hyvä totuttaa lapset koiriin? Luulen et ongelmakoirat kyllä omistaja pitää kaukana lähestyvästä lapsesta. Lapset niin usein haluavat aina kosketella koiria.
En myöskään tykkää isoista koirista, koska lapsuudesta on jäänyt jokin pelko..
Koiranomistajat ovat perseestä ja saavat pitää hurttansa kaukana minusta.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 15:02"]Koiranomistajat ovat perseestä ja saavat pitää hurttansa kaukana minusta.
[/quote]
taasko se alkaa...
Miten edes määritellään iso koira? Onko ison koiran säkä 60cm ? Vai onko koira silloin vielä pieni?
Kyllä pienten lasten vanhemmat menevät edelle.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 15:07"]
Miten edes määritellään iso koira? Onko ison koiran säkä 60cm ? Vai onko koira silloin vielä pieni?
[/quote]
Yli 30cm = vaarallinen iso tappajakoira
lapsenomistajat ovat itsekkäitä maailmanomistajia . ei mulla muuta.
No, osaavat ne vaunun ja lasten kanssa menevätkin vallata koko tien.. Ja rivikävelyä harrastavat pariskunnat sunnuntailenkillä..jne..
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 15:07"]Miten edes määritellään iso koira? Onko ison koiran säkä 60cm ? Vai onko koira silloin vielä pieni?
[/quote]
Mun mielestä koira jonka säkä on yli 55cm on suurehko.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 15:01"]
Eikö ole hyvä totuttaa lapset koiriin? Luulen et ongelmakoirat kyllä omistaja pitää kaukana lähestyvästä lapsesta. Lapset niin usein haluavat aina kosketella koiria.
En myöskään tykkää isoista koirista, koska lapsuudesta on jäänyt jokin pelko..
[/quote]
Tästä tulee mieleeni pikkukersa, joka kysyi ÄIDILTÄÄN, saako mennä silittämään vastaantulevaa koiraa, ÄIDILTÄÄN!!!!!! Ei äiti voi antaa lupaa koskea vieraisiin koiriin, ainoastaan koiran omistaja voi ja jos hän ei anna lupaa, on aivan turha äidin alkaa näyttää naamaa että mutkunsehaluu tai kersan tivata miksei.
Että on niitä omituisia ihmisiä ei-koiranomistajissakin.
Mä ainakin kuljen ison koiran kanssa fiksusti jos takana tai edessä on joitakin. Sitten jos tulee tyhjä kohta päästän flexin pitkäksi.
Koirat on pikkulapsia paljon tärkeämpiä!