Kärsittekö tekin unettomuudesta helteiden takia?
3-4 viikon verran kärsinyt ensimmäistä kertaa jonkin asteisesta pitkittyneestä unettomuudesta. Alkaa tuntua jo sekavalta.
Saanut öisin ehkä 2-3t parhaimmillaan nukuttua. Joskus tunninkin pätkissä erikseen kun koittanu saada uudestaan unta. Nekin lähinnä aamuvarhain kun alkuyöstä liian kuuma eikä uni tule.
Päivisin pystyy olemaan kahdella tuulettimella mutta öisin ei pysty käyttämään äänekkyyden takia.
Sisällä ei ole mennyt pitkiin aikoihin alle 28 ja päivällä voi olla +30. Harmi ettei ikinä näytä +32 jotta saisi vuokraan alennusta.
Sori kun aloitin tällaisen. On jo monta pätsikeskustelua mutta tämä nimen omaan unettomuuteen liittyen. Päivisin asiat ok vaikkei mitään fyysistä jaksa tehdäkään.
Nyt alkoi satamaan vettä, kuten lupasivat. Kosteusprossa sisällä 61.
Saakohan seuraavanakaan yönä nukuttua normaalisti.
Kommentit (8)
Olen nukkunut, mutta tavanomaista huonommin helteiden vuoksi. Tykkään mennä ajoissa nukkumaan, mutta asuntooni paistaa ilta-aurinko ja miksi asunto lämpenee silloin urakalla. Nyt voi onneksi nukkua aamulla myöhempään ja niinpä sitten touhuan yöllä vähemmän hiostavia asioita kodissani. Käyn usein suihkussa, enkä välitä jos joku ottaa suihkussa käymisestä yöllä lämpimien säiden aikana nokkiinsa. Järki pitää naapurillakin olla. Taloyhtiön pIhallakin voi yöllä rauhassa istuskella ja nauttia hiljaisuudesta,
Väsymys, helle saa kyllä olon tokkuraiseksi, En kuitenkaan vaihtaisi helteitä marras-joulukuun harmaisiin ja märkiin keleihin.
Siirryin telttaan nukkumaan niin johan alkoi taas uni maittaa. Vaikka ulkona kuuluu kaikki kolinat, junat, tehtaiden meteli, niin silti ihan hyvin saa nukuttua, kunhan on vilpoista.
Unettomuus ja krooninen väsymys ovat helteissä pahinta. Nyt meillä on ILP jäähdyttämässä, mutta silti nukun jonkin verran heikommin kuin normaalisti.
Viimeiset kaksi ja puoli viikkoa olen ollut lomalla ja helteistä huolimatta nukkunut paremmin kuin pitkiin aikoihin. Työssä käydessäni joudun lähes joka ilta ottaa melatoniinia tai unilääkkeitä että saan nukuttua. Nyt ei ole tarvinnut koko loman aikana.
Kun työt alkavat, joutuu varmasti taas aloittaa lääkkeiden ottamisen että saa nukuttua.
Oletko kokeillut korvatulppia tuulettimen kanssa? Itse olen nukkunut nyt muutaman viikon tuulettimen avulla. Sen ansiosta saan nukuttua vaikka yöllä on 28 astetta ja minulla on lääkitys kroonisen unettomuuden takia.
Kuukausi tullut valvottua yöt. Nukun normaalisti hyvin. Nyt kuumuus tekee nukkumisesta mahdotonta. Hikistä pyörimistä ja epätoivoista oloa. Pää sumea, ei tajua enää mistään mitään.
Odotan niin kovasti syksyä. Kauhistuttaa jo ensi kesä. Jos tästä pöydistä edes hengissä selviää. Vaihdevuodet, matala verenpaine , migreeni päivittäin. Ei mitään iloa koko kesänä. En jaksa tehdä mitään.
Kärsin unettomuudesta ihan muista syistä. Stressi ja ahdistus pahimpina. Riittäisi kun jäisi yhdesti heräämättä.