Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruotsinlaivan seisova pöytä koki suuren muutoksen - hintaa enemmän, ruokaa vähemmän

Vierailija
08.07.2021 |

Korona-aika on muuttanut kaikkien himoitsemaa ruotsinlaivan seisovaa pöytää. Isojen tarjoilualustojen ja kulhojen sijaan annokset on koottu uusiutuvasta materiaalista tehtyihin pieniin astioihin tai lasisiin mukeihin.

Muutamaa ruokalajia kuten leikkeleitä voi annostella itse, mutta niihin jokaisen asiakkaan on otettava erilliset muoviottimet, jotka käytön jälkeen laitetaan pois. Lisäksi kokki kasaa lämpimät ateriat valmiiksi lautasille ruokailijan toiveiden mukaisesti.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008108942.html

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääköhän toi pysyväksi käytännöksi? Ei ole buffa sitten enää hintansa arvoinen.

Vierailija
2/26 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Onhan maallakin buffetit ollut sallittuja jo pitkään. Kerran kävin pizzabuffet paikassa syömässä, kun oli ne rajotteet ja tarjoilija annosteli. Ei ollut mukava kokemus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videon valmiit jälkkäriannokset näyttivät hyviltä. Minua on aina ällöttänyt ruuan kähmintä. Nuo onneksi vähentää sitä, että muut ihmiset osuvat juuri sinun annokseen.

Vierailija
4/26 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijän näkökulmasta voin sanoa, että työn määrä lisääntyy valtavasti.

No sehän on nyky trendi.

Vierailija
5/26 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on vittuilua jo saatana

Vierailija
6/26 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri Gabriellalla ja valikoimaa oli yhtä paljon kuin ennenkin tai sitten 1,5 vuodessa on muisti mennyt. Jälkiruokavalikoimaa ja vegaanista oli jopa enemmän. Näin raskaana olessa vegaaninen ruoka on maistunut, niin oli just hyvä. Erilliset ottimet oli kätevät.

Vierailija
7/26 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein hyvä suuntaus. se sikailu siellä on ollut ihan tolkutonta. 

sitä ruokaa kun voi hakea vähän kerrallaan lisää, eikä jättää 10 kiloa syömätöntä ruokaa pöytään.

muutenkin noissa laivojen buffet-pöydissä puolet on ollut pelkkää täytetavaraa 

Vierailija
8/26 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläisissä ravintoloissa on yhä ihan oikea klassinen buffa.

Mikä ärsyttää on että nykyään täytyy syynätä viikon ruokalistaa tarkkaan, jos haluaa välttää kasvisvaihtoehdot jotka eivät ole enää vaihtoehtoja vaan niitä on enemmistö. Ei kiinnosta maksaa toista kymppiä jostain kasvispöpellyksestä.

Vierailija
9/26 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän on nyky trendi.

Työn ja roskan. Vaikka materiaali on uusiutuvaa sen valmistamiseen ja rahtaaminen tarvitaan energiaa. Jos otinta käytetään kerran jonka jälkeen se laitetaan roskiin kuulostaa oudolta - tai no - kertakäyttöinenhän se olikin.

Vierailija
10/26 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän on nyky trendi.

lasit tiskiin, ja kipot roskiin. mikä siinä on sinulle vaikeaa? 

vai kannatko mieluummin kymmenen lautasta per ruokailija tiskiin?

ja jos olet keittiön puolella, niin olet sitten väärällä alalla jos tuo on sinulle vaikeaa. 

Vierailija
11/26 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri Gabriellalla ja valikoimaa oli yhtä paljon kuin ennenkin tai sitten 1,5 vuodessa on muisti mennyt. Jälkiruokavalikoimaa ja vegaanista oli jopa enemmän. Näin raskaana olessa vegaaninen ruoka on maistunut, niin oli just hyvä. Erilliset ottimet oli kätevät.

Erilliset ottimet ei ole silloin kätevät kun ne on loppu. Me odotettiin niitä vartti.

Vierailija
12/26 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainaki Siljalla ruokaa ja valikoimaa oli yllin kyllin.

Vierailija
13/26 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän on nyky trendi.

Työn ja roskan. Vaikka materiaali on uusiutuvaa sen valmistamiseen ja rahtaaminen tarvitaan energiaa. Jos otinta käytetään kerran jonka jälkeen se laitetaan roskiin kuulostaa oudolta - tai no - kertakäyttöinenhän se olikin.

se sinun hupiristeilysi ei aiheuta saastetta? =D 

Vierailija
14/26 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se buffet aina ollut aika tyyris näin yhden aterian hinnaksi.

Siis 40e yhdestä ateriasta.

Sillähän syö viikon.

Mutta kaipa se silloin tällöin on ihan hyvä sijoitus, varsinkin alkoholijuomineen. Mutta parempi myös syödä sitä tyyriimpää ruokaa sieltä buffetista, ei mitään ranskalaisia ja lihapullia. Mätiä mätiä mätiä, varsinkin.

Vierailija
15/26 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kuullut, että vaikka risteily firmojen matkustaja määrät ovat kasvaneet, työntekijä määrät ovat samat kuin korona rajoitusten aikana.

Eli yksi työntekijä tekee kahden edestä töitä ja sitten vielä nämä buffan mini annos koot päälle .

Työn määrä on valtava.

Vierailija
16/26 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän on nyky trendi.

ja jos olet keittiön puolella, niin olet sitten väärällä alalla jos tuo on sinulle vaikeaa. 

Mä olen duunarien puolella.

Vierailija
17/26 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kuullut, että vaikka risteily firmojen matkustaja määrät ovat kasvaneet, työntekijä määrät ovat samat kuin korona rajoitusten aikana.

Eli yksi työntekijä tekee kahden edestä töitä ja sitten vielä nämä buffan mini annos koot päälle .

Työn määrä on valtava.

oliko lähteenä hevosmiesten tietotoimisto? 

Vierailija
18/26 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Ruoka oli todella hyvää ja vaihtoehtoja oli riittävästi. Ei kuitenkaan näkynyt pöydillä enää sellaisia järkyttäviä pinoja lautasille jäänyttä ruokaa, jota oli mätetty ”koko rahan edestä” ja sitten jätetty syömättä.

Erillisiä ottimia ihmettelen. Omalla risteilyllä oli kulhossa tavallisia haarukoita, joilla piti ruoka annostella (enemmän tai vähemmän onnistuneesti). Kun sitten samalla haarukalla tökittiin kaikkia sen linjaston lajeja ja nohevimmat käyttivät samaa haarukkaa joka paikassa, sydäntä kylmäsi allergikkojen puolesta. Ehkä hengenvaarallisesti allergiset eivät muutenkaan käy buffetissa.

Vierailija
19/26 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se buffet aina ollut aika tyyris näin yhden aterian hinnaksi.

Siis 40e yhdestä ateriasta.

Sillähän syö viikon.

Mutta kaipa se silloin tällöin on ihan hyvä sijoitus, varsinkin alkoholijuomineen. Mutta parempi myös syödä sitä tyyriimpää ruokaa sieltä buffetista, ei mitään ranskalaisia ja lihapullia. Mätiä mätiä mätiä, varsinkin.

Ei tuo minusta paha hinta ole, rakastan laivan buffettia, siinä on aina oma tunnelmansa ja se on risteilyn kohokohta, ihana valikoida erilaisia herkkuja. Varsinkin kalapöytä on ihana. Alkoholia en juo.

Vierailija
20/26 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän on nyky trendi.

Ymmärsin, että ne ruoat on valmiiksi annosteltuina niissä laseissa ja kipoissa. Miten arvelet niiden ruokien päätyneen niihin astioihin? Minäpä veikkaan, että joku ihminen on ne ruoat niihin laittanut, ja se on sen ihmisen työtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme