Paras dieettiohje?
Kommentit (10)
Syö vähemmän ku kulutat ja liiku enemmän.
Fitfarmin dieetit. Itse tiputin sellaisella helposti (Lite). Enkä siis ole Jutta tai kukaan muukaan ko firman osakas...
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:30"]
Syö vähemmän ku kulutat ja liiku enemmän.
[/quote]
mutta syö mitä?
1) Päätä minkä painoinen haluat olla.
2) Päätä miten paljon haluat harrastaa liikuntaa päivässä/viikossa.
3) Laske mikä on päivittäinen energiankulutuksesi haluamallasi liikuntamäärällä ja painolla.
4) Syö joka päivä edellä määrittelemäsi energiamäärä niin että se koostuu hyvälaatuisesta ravinnosta: proteiinia, kasviksia, hyviä rasvoja ja hitaita hiilihydraatteja. Muista myös liikkua niin paljon kuin laskelmassasi päätit. Jatka tätä loppuelämäsi.
1) syö paljon proteiinia (noin 1-2g per painokilo, säilyttää lihasmassan)
2) syö vähemmän kaloreita kuin kulutat (noin 500kcal päivittäinen vaje => paino tippuu 0.5kg viikossa)
3) kasvata lihaskuntoa
4) juo riittävästi vettä (noin 3l/päivässä)
5) nuku riittävästi (7-8h/yö)
Minä syön ihan mitä vain, mutta pienensin annoskokoja. Sillai lähti tarvittavat viisi kiloa. Ja kun huomasin, etten kykene syömään esim. sipsiä järkeviä määriä, lopetin sen syömisen kokonaan. Sipsit onkin ainoa, mistä olen joutunut kieltäytymään. Muuten syön just sitä mitä sattuu huvittamaan. Vehnää, sokeria ja perunaakin :P
Yksikään dieetti ei ole hyvä!
Jos haluat loppuelämäsi olla hoikempi muuta elintapojasi pysyvästi. Tee muutos kerrallaan ja siis sellainen muutos, minkä kanssa voit elää loppuelämäsi. Kyllä ne ylimääräiset kilot katoavat.
Muista, että se, mikä lihotti eilen, lihottaa myös huomenna eli paluuta entiseen ei ole!
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:42"]
1) Päätä minkä painoinen haluat olla.
2) Päätä miten paljon haluat harrastaa liikuntaa päivässä/viikossa.
3) Laske mikä on päivittäinen energiankulutuksesi haluamallasi liikuntamäärällä ja painolla.
4) Syö joka päivä edellä määrittelemäsi energiamäärä niin että se koostuu hyvälaatuisesta ravinnosta: proteiinia, kasviksia, hyviä rasvoja ja hitaita hiilihydraatteja. Muista myös liikkua niin paljon kuin laskelmassasi päätit. Jatka tätä loppuelämäsi.
[/quote]
Tarkennatko mitä ovat hyvät rasvat ja miksi. Samoin noi hitaat hiilihydraatit.
Karppaus