Miksi vegaanit suosii korvikkeita
Kommentit (75)
En suosi vaan joskus vaihtelun vuoksi käytän. En tosin ihan ymmärrä mihin edes pyrit. Mitä korvikkeita?
Minä pidän kasviruuasta ja syön vain harvoin lihaa.
En ymmärrä miksi pitää keksiä "korvikkeita", eli jokin "leivitetty soijanpala" eines jota myydään "vegenugettina" kanan tilalle.
Ei moni (esim. minä) osta eineslihapullia jos haluan niitä syödä, vaan teen itse koska silloin ovat miljoona kertaa paremman makuisia.
Väitän että moni pitää vegeruokaa "pahana" siksi ettei ole syönyt kunnollista, vaan vaihtanut "oikean" ruuan eines-kasvisruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän kasviruuasta ja syön vain harvoin lihaa.
En ymmärrä miksi pitää keksiä "korvikkeita", eli jokin "leivitetty soijanpala" eines jota myydään "vegenugettina" kanan tilalle.
Ei moni (esim. minä) osta eineslihapullia jos haluan niitä syödä, vaan teen itse koska silloin ovat miljoona kertaa paremman makuisia.Väitän että moni pitää vegeruokaa "pahana" siksi ettei ole syönyt kunnollista, vaan vaihtanut "oikean" ruuan eines-kasvisruokaan.
Kiva jos sulla on joka päivä aikaa kokata pitkän kaavan kautta, kaikilla ei ole. Ja vegaanit jos ketkä on luultavasti jengiä jotka ei ole ekana valmisruokahyllyyn turvautumassa.
En oikein ymmärrä kysymystä. Varmaan sekasyöjäkin joskus laittaa uuniin makkarat ja ranskalaiset, paistaa kalapuikkoja tai ostaa töihin evääksi jonkun einesruoan. Ihan samoin vegaanillakin on joskus kiire, ei ehkä intoa ruoanlaittoon tai haluaa päästä helpolla. Ei se, että ryhtyy vegaaniksi, tuo enemmän aikaa tai vähennä työkiireitä.
Mitä tarkoitat korvikkeilla?
Esim kasvismakkara? Eli tehdään kasviksista mössö ja mössöstä pötkö? Onko tämä tarkoittamasi korvike?
No, voisithan sinäkin syödä sen lihan raakana, mutta varmaan jalostettu versio esim. makkaran muodossa maistuu paremmin. Kasvikset on toki hyviä, mutta itse pidän myös esim. nyhtökaurasta sen helppouden ja hyvän maun takia. En ajattele sitä lihan tai minkään muunkaan korvikkeena, sillä se ei mielestäni muistuta lihaa. Se on hyvää joten ostan sitä, niin yksinkertaista.
Useimmat kasvikset ovat hyvin valmistettuina hyviä, mutta eivät silti suosikkiruokaani. Sekasyöjänä olin suuri lihan, juuston ja ylipäätään maitotuotteiden ystävä. Pitäisin niistä todennäköisesti yhä, mutta koska en halua niitä kuluttaa, käytän paljon korvikkeita. Prosessoitujen korvikkeiden mahdolliset puutteet terveellisyydessä tai ekologisuudessa kasviksiin verrattuna eivät suoraan sanottuna juuri kiinnosta, olen vegaani puhtaasti eettisistä syistä ja syön nykyään joka tapauksessa ekologisemmin ja terveellisemmin kuin sekasyöjänä.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat kasvikset ovat hyvin valmistettuina hyviä, mutta eivät silti suosikkiruokaani. Sekasyöjänä olin suuri lihan, juuston ja ylipäätään maitotuotteiden ystävä. Pitäisin niistä todennäköisesti yhä, mutta koska en halua niitä kuluttaa, käytän paljon korvikkeita. Prosessoitujen korvikkeiden mahdolliset puutteet terveellisyydessä tai ekologisuudessa kasviksiin verrattuna eivät suoraan sanottuna juuri kiinnosta, olen vegaani puhtaasti eettisistä syistä ja syön nykyään joka tapauksessa ekologisemmin ja terveellisemmin kuin sekasyöjänä.
Joltain vegaanilta löytyy jopa huumorintajua :D
Korvikkeiden suurin kohderyhmä on sekasyöjät, ja tuoreet kasvis-painotteiset syöjät ja ajatuksena on markkinoida HEILLE korvikkeita tutuille liharuuille/aineksille. Helpottaa siirtymistä osin kasviruokaan.
Kohderyhmä ei *suoranaisesti* ole kokeneet kasvisruokailijat tai vegaanit, vaikka näistä toki runsaasti käyttäjiä löytyy.
T: Tolkun mies 40v
Vierailija kirjoitti:
Korvikkeiden suurin kohderyhmä on sekasyöjät, ja tuoreet kasvis-painotteiset syöjät ja ajatuksena on markkinoida HEILLE korvikkeita tutuille liharuuille/aineksille. Helpottaa siirtymistä osin kasviruokaan.
Kohderyhmä ei *suoranaisesti* ole kokeneet kasvisruokailijat tai vegaanit, vaikka näistä toki runsaasti käyttäjiä löytyy.
T: Tolkun mies 40v
Ai sinäkin uskot tuohon juttuun, mitä vegaanit yleisesti levittää.
Miksi sinä ap olet sairaalloisen kiinnostunut siitä, mitä muut laittavat suuhunsa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä ap olet sairaalloisen kiinnostunut siitä, mitä muut laittavat suuhunsa?
Huvittaa vain nuo vegaanit, jotka väittävät ruokansa olevan terveellistä. Melkomoisia lisäainekoktaileja ne vegaanien korvikeruuat kuitenkin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa vain nuo vegaanit, jotka väittävät ruokansa olevan terveellistä. Melkomoisia lisäainekoktaileja ne vegaanien korvikeruuat kuitenkin ovat.
Aika harva vegaani pelkästään korvikkeita syö.
Sinä varmaan syöt lihasi suoraan lehmän kyljestä leikattuna ilman minkäänlaista prosessointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä varmaan syöt lihasi suoraan lehmän kyljestä leikattuna ilman minkäänlaista prosessointia.
Et siis ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä on muuten yleensä vähemmän lisäaineita kuin esim siinä lihamakkarassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuan kypsentäminen ei tarkoita, että siihen lisätään ylimääräisiä aineita. (no oikeaa rasvaa lukuunottamatta) Vegaaniset korvikkeet on lisäainekoktaileja. (terveellistä??)
Hk:n sininen
suomalainen liha (porsas, nauta), vesi, perunajauho, suomalainen koneellisesti erotettu porsaanliha, kamara, stabilointiaineet (muunnettu tärkkelys, E450), lisätty suola (1,7 %), dekstroosi, lihaproteiini, perunakuitu, mausteet (mm. valko- ja mustapippuri, inkivääri, korianteri), aromit (mm. paprika), arominvahvenne (E621), hapettumisenestoaine (askorbiinihappo), säilöntäaine (E250). Lihapitoisuus 43 %. Liha ja lihaan verrattavat valmistusaineet yhteensä 54 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Krrotko oman terveellisen ruokavaliosi niin nauretaan koko porukalla. :)
Mitä korvikkeita? Ei pavut erimuodoissa (esim. tofu tai vaikka härkis) mitään korvikkeita ole. Raaka-aineita siinä missä muutkin.
Kyllä kasvikset on ihan parhaita, mutta välillä voi syödä jotain muutakin. Pidät varmaan itsekin jostain vihanneksista, kasviksista, marjoista tai hedelmistä, mutta syöt silti lihaa. En siis oikein ymmärtänyt kysymystä.