facebook-profiilin lopettaminen, kokemuksia?
Onko kukaan lopettanut omaa profiiliaan. Itseäni on alkanut ärsyttää koko naamakirja. Teennäistä " tykkään tykkään"-meininkiä. Käytännön syistä olisi kiva jonkun kanssa joskus viestitellä sitäkin kautta, mutta oikeesti kuka kaipaa iä'ikuisen vanhojen koulukavereiden jorinoita. Niiden , joiden kanssa ei ennenkään ollut yhteistä juttua..
Kommentit (26)
Joo. Sinne meni ne kaverit. Ei olla oltu yhteyksissä enää lähtöni jälkeen, vaikka naamakirjassa viestiteltiin ja vaihdettiin kuulumisia säännöllisesti ja tapaamisiakin sovittiin.
Suosittelen siis profiilin poistamista vain, jos sinulla on irl tarpeeksi vahva ja läheinen suhdeverkosto (sikäni kuin sellaista kaipaat); ellei, vaarana on sosiaalinen syrjäytyminen.
Minä käytän lähinnä vain FB:n ryhmiä. En kyllä keksi mistä saisin yhtä kattavasti tietoa esim. harrastusasioista (kuulun paikalliseen, kansalliseen ja kansainväliseen ryhmään) tai myytyä/ostettua täsmätuotteita kirppistyyliin, paikallisryhmän tietoja + runsaasti valokuvia jos en saisi sosiaalista mediaa käyttää ollenkaan.
Sosiaalinen syrjäytyminen??? Mitenköhän teidän vanhempien mielenterveys on aikoinaan kestänyt?
Lopetin talvella, eikä ole ollut hinkua takaisin. Ihanaa olla ilman! Vierestä jos seuraa mitä muut siellä kattelee niin ei käy kateeksi :D
Mistä ihmeen piireistä? Mua ainakin on alkanut ärsyttää kun samat muutamat siellä aina on äänessä ja loput stalkkaa. Itsekin olen äänessä jatkuvasti ja sekin ärsyttää. Koko face on vaan niin kuollut että yritän jotain eloa sinne saada päivittelemällä, mut alkanut pahanpäiväisesti kyllästyttää! Vakavasti harkitsen jäämistä pois!
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 00:54"]
Mistä ihmeen piireistä? Mua ainakin on alkanut ärsyttää kun samat muutamat siellä aina on äänessä ja loput stalkkaa. Itsekin olen äänessä jatkuvasti ja sekin ärsyttää. Koko face on vaan niin kuollut että yritän jotain eloa sinne saada päivittelemällä, mut alkanut pahanpäiväisesti kyllästyttää! Vakavasti harkitsen jäämistä pois!
[/quote]No jos sulla ei ole mitään kaveriporukkaa, työkavereita, harrastuspiiriä ym. niin et varmasti tiedä mistä puhun.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 00:54"]
[/quote]No jos sulla ei ole mitään kaveriporukkaa, työyhteisöä, harrastuspiiriä ym. niin et varmasti tiedä mistä puhun.
Fb on feikki-ihmisten pikkuparatiisi, fb on perseestä ja stalkkaajien suurin paratiisi
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 01:02"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 00:54"]
[/quote]No jos sulla ei ole mitään kaveriporukkaa, työkavereita, harrastuspiiriä ym. niin et varmasti tiedä mistä puhun.
[/quote]
No on mulla kaveripiiriä, mutta niiden kanssa ollaan enemmän yhteyksissä ihan real life ja kännyillä. Työkavereiden kanssa en niin välitä ollakaan vapaalla yhteyksissä. Harrastuksia vartenkaan en mitään ryhmää tarvitse.
face uppoaa kuin titanic. pelastaudu
Mitä ihmeen kokemuksia? Itse laitoin profiilin kiinni ja se siitä. Jos on asiaa jollekin kaverille, niin soitan. Helpotti elämää kovasti ja aikaa jää muuhunkin kun facessa roikkumiseen.
no mikset vain poista kavereista niitä, joiden jorinoita et halua lukea? Ja pidät fb-kavereina vain ne, joiden kanssa haluat pitää yhteyttä.
Vai oletko niitä, joilla on kaiken maailman kummin kaiman naapurin kaveri fb-kaverina?
Facebookista kannattaa lähteä jo tänään, eikä huomenna.
Tulokset näkyvät heti.
Minä lähdin jo 2016, joku lähtee vasta 2018, toiset 2017... kaikki tekevät oikeita valintoja.
https://www.jumissatanssilattialla.fi/2019/02/poistin-facebook-tilin-36…
Huomasin että kukaan ei ota yhteyttä, kun lopetin facebookin, mutta sitä ennen oli hirveetä kirjottelua omalla ja muiden seinällä. EI siis ole kavereita ollenkaan, mutta ei haittaa tippakaan. Vihaan ihmisiä. Erakkona omissa oloissa on kaikki hyvin.
Tuohon "sosiaalinen syrjäytyminen" -juttuun: fb on mukaempaattisten juorukellojen leikkikenttä. Ei riitä, että olet siellä vaan sinun pitäisi myös päivittää usein tekemisiäsi ja tarjota täten ruodittavaa uteliaille. Tiedän hyviäkin tyyppejä, jotka siellä ovat mutta joiden kanssa voin hoitaa yhteydenpidon muita kanavia pitkin. Facebook on mielestäni laiskistuttanut monia ihmisiä ja tehnyt heistä välinpitämättömiä: ihmisten kuulumiset kiinnostavat ainoastaan sopivan statuspäivityksen muodossa, mutta eivät muuten.
Ei kai kukaan ole nykyään facebookissa?
Kyllä olen poistanut profiilini facebookista. Sitä hetkeä en kadu. Elämä sujuu vallan hyvin ilman sitäkin ja mieluusti tapaan ihmisiä ihan kasvotusten kuin nettimaailmassa.