Minä kiire ihmisillä on poistua bussista?
Eikö sieltä voi vaan poistua järjestykessä, lähimpänä ovea olevat ensin ja sitten muut? Kyllä sieltä kaikki ulos pääsee ja tuolla tavalla se sujuisi kaikista joutuisammin, kun ensin odotetaan, että ulos menee bussin keskiosassa olevat vaunuineen ja sitten järjestyksessä siitä oven vierestä alkaen.
Kommentit (30)
Älkää tulko niihin busseihin vaunuinenne, varsinkaan ruuhka-aikaan. Kotiäideillä on aikaa kulkea muulloinkin. Kiitos.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 20:46"]Älkää tulko niihin busseihin vaunuinenne, varsinkaan ruuhka-aikaan. Kotiäideillä on aikaa kulkea muulloinkin. Kiitos.
[/quote]
Mikä on niin vastenmielistä lastenvaunuissa?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 20:46"]Selitys alapeukulle kiitos.
Ap
[/quote]
Miks?
Nopeiten poistuminen sujuu, kun vaunuseurue odottaa siinä omalla paikallaan että muut pääsevät ulos ja vasta sitten poistuu itse. Hidastatte kymmenien ihmisten (työ)matkaa kun haluatte jumittaa jättivaunujenne kanssa äheltämään ovensuuhun. Ja kyllä se jatkoyhteyskulkuneuvoon ehtiminen on joskus kiinni hidastelevista kanssaihmisistä.
Kiireelliset ekana. Muut vain tukkii tien.
Ei muuten pääse, muutaman kerran nähnyt kun taaempaa rauhallisemmin ovea kohti tullut ei kerennyt ulos. Kuski ei suostunut enää avaamaan ovia vaan lähti pysäkiltä.
Bussista on kiire pois, ettei jää iimuksi (koulubussissa viimeiseksi jäänyt sai kunnianimen Iimu ja se oli äärimmäisen noloa)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 20:47"]
Mikä on niin vastenmielistä lastenvaunuissa?
[/quote]
Lähinnä niiden ääntelevä sisältö ja muutenkin kömpelö ja tilaa vievä ulkomuoto.
Itseasiassa kaikkien ulospääsy (ja nopeiten) taataan niin että ensin menee muut ja sitten vasta vaunuilijat. Olettaen että vainuja työntävä ei seiso tukkeena edestä ja takaa tuleville. Sitä paitsi vaunuilijat painaa eri nappia yleensä, jolloin myös kuski tietää, että sieltä on viimeisenä odotettava vielä vaunujen lähtö.
Mutta se on kyllä huomattu, että Bussiliikenteessä vaunujen kanssa kulkevilla on vain oikeuksia. Ainakin Helsingissä.
Koska lastenvaunut jäävät ulostauduttuaan jalkakäytävälle pyörimään ja liikkuvat muutenkin hitaasti tukkien tien muilta. Nopeat ensin!
Avaan vaunujen jarrut jo kun bussi on vielä liikkeessä, joten olen jo menossa ennen kun ovet avautuu. Poistun siis bussista kyllä hyvinkin ripeästi enkä olisi kenenkään tiellä, jos muut malttaisi sekunnin odottaa. Silti joku tollo joskus kerkeää tulla tielle. Mulla on peräkkäin istuttavat tuplavaunut ja ne saattaa olla muiden tiellä jos en mene ensin. Ja entäs kun vaunuja on useammat, niin ei ne äidit mahdu minnekään väistämään muita ja ovat tien tukkeena jos ei päästetä ensin.
Ne lastenvaunut parkkeerataan siihen ulko-oven eteen ja lapset jää pyörimään tielle. Muut löntystelijät kävelee niin hitaasti, että meinaa astua jalkojen päälle. Toisilla on pidempi askel.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 20:54"]Koska lastenvaunut jäävät ulostauduttuaan jalkakäytävälle pyörimään ja liikkuvat muutenkin hitaasti tukkien tien muilta. Nopeat ensin!
[/quote]
Niin varmaan jääkin tukkeeksi, jos ei anneta mennä ensin. Ne jää tukkeeksi kun eteen tunkee ihmisiä eikä vaunuilla siten mahdu liikkumaan!
Äiti lastenvaunuineen on koko matkan siinä keskioven tukkona, en minä voi tietää milloin heidän on tarkoitus jäädä pois. Silloin kun itse jään pois, änkeän vain ulos.
Ainakin TKL busseissa on ohjeistus, että lastenvaunut ja lapset ensiksi. Itse yritän noudattaa tätä, mutta aina löytyy joku joka tuhisee ja puhisee ja rynnii tönien ohi.
Mä olen pitänyt ihan itsestään selvänä, että ensiksi muut ulos ja sitten lastenvaunut tai pyörätuoli. Helsingissä tosin tämä ei tunnu toimivan, mikähän on HSL:n ohjeistus? Pyörätuolin ulossaaminen ei kuitenkaan ole mikään ihan nopea juttu jos pitää ottaa ramppi. Varsinkin jäädessä kampin päässä (Espoon bussit) on kummallista, että vaunujen kanssa on pakko päästä ekana ulos. Yleensä kyydissä vielä paritkin vaunut, siinä sitten molemmat yrittävät ulos yhtä aikaa ja kummallakaan ei käynyt mielessäkään, että mitä jos päästäisi muita ihmisiä ensiksi ulos...
19 kysyy ihan mielenkiinnosta, miksi alapeukut?
Itse liikun bussissa lähinnä vaunujen kanssa ja todellakin ärsyttää, kun olen juuri poistumassa bussista vaunujen kanssa ja siitä välistä koittaa ihmiset rynniä ulos samalla tönien. Eikö voi vähän odottaa? Siihen keskelle syntyy sitten tukos kun en pääsekään vaunuilla poistumaan muiden tieltä.