Mulle sanoi lääkäri jälkitarkastuksessa...
"Muistathan syödä, kun sulle tuli noin vähän kiloja raskaudessa." 14 kiloa siis tuli raskauden aikana. Eikö se ole ihan normaali määrä?
Kommentit (26)
Mulle tuli raskaudessa 2.5 kg, eikä kukaan käskenyt syömään.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:57"]Mulle tuli raskaudessa 2.5 kg, eikä kukaan käskenyt syömään.
[/quote]
Kauanko raskaus kesti? 10viikkoa?
Todellakin on normaali määrä. Vai oliko alkupaino joku sairaalloisen alipainoinen ja edelleen alipainoa? Jos ei niin ymmärrä tuota lääkäriä, ehkä piti sinua hyvännäkösenä ja halusi imarrella :D
3. Oletko/olitko normaalipainoinen?
Ap
On normaali määrä. Nykyään vaan niin monelle tulee ennemmin 24 kg kuin 14 kg niin ehkä sitten muihin lääkärin asiakkaisiin verrattuna olet laiha. Mutta silti vähän ihmeellisesti sanottu. Mulle tuli ekassa raskaudessa 6kg ja toisessa 8kg. Silti ei kukaan muistutellut syömisestä. Olen siis ihan normaalipainoinen, en liian hoikka mutta ei ole ylipainoakaan yhtään.
Olen ihan normaalipainoinen, kuten ennen raskauttakin. Mitat nyt siis 165/60, joten en ole edes mitenkään laiha. Siksi ihmetytti lääkärin kommentti.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 19:16"]Olen ihan normaalipainoinen, kuten ennen raskauttakin. Mitat nyt siis 165/60, joten en ole edes mitenkään laiha. Siksi ihmetytti lääkärin kommentti.
[/quote]
Tämä oli Ap.
Aika jännä. Siis olen itsekin siinä tiedossa, että olisi ihan normimäärä tuo? No, muista silti syödä ja onnea, ettei tullut/jäänyt ylipainoa.
Luulen kanssa, että nykyään ihmisten ongelma onkin juuri tuo liikalihominen raskauden aikana, jotem lääkäri oli varmasti myös iloinen asiasta:)
Vielä ot kokeneemmat. Kuinka paljon oma paino yleensä (ei siis aina, mutta kokemuksia) korreloi vauvan painoon? Ts. tuleeko enemmän "lihovilla" isompia vauvoja ja taas vain hieman painoa keryttävillä automaattisesti pieniä vauvoja?
Ja paljonko on ok määrä lisäkiloja rv 20? Netistä hankala löytää ns. taulukkoa.
Onnea ap:lle vauvasta ja kiitos vastauksista!
En punninnut mitä painoin raskauden aikana mutta nyt 75 ja rapiat. Ihan tyytyväinen. En halua o´lla luuviulu.
Halusi varmistaa, että pidät huolta itsestäsi ja imetyskyvystäsi syömällä riittävästi.
Mulla tullu vain 6kg, neuvolassa pitivät aika vähäisenä painonnousuna.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 19:54"]Mulla tullu vain 6kg, neuvolassa pitivät aika vähäisenä painonnousuna.
[/quote]
Missä vaiheessa raskautta olet?
http://www.kidspot.com.au/weightgain/pregnancyweightgain.asp Tässä "laskuri" sulle 10! :)
Viimeisimmässä kahdessa raskaudessa olen ollut viikolla 38 edelleen aloituspainossa eli 0kg välillä olin 1-2kg. Toki oli lähtökohtaisesti ylipainoa viimeisimmän jälkeen olen normaalipainossa kun sairaalaan jäi hieman alle 10kg
Mulla on tullut 3 kg ja olen viikolla 31. Vauvan painoksi ennustettu ultralla 3.8 kg.
Minulla on raskausdiabetes ja ylipainoa 15 kg
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 20:07"]http://www.kidspot.com.au/weightgain/pregnancyweightgain.asp Tässä "laskuri" sulle 10! :)
[/quote]
Kiitos!
Mulla tuli ekassa raskaudessa n.10kg, sen jälkeen tullu 4-7kg, ylipainoa n.10kg. Viidennessä raskausdiabetes, painoa tuli 4,5kg, vauva paino 4066g, raskauden kesto 40+6..
No ihan normaali on