Mulle sanoi lääkäri jälkitarkastuksessa...
"Muistathan syödä, kun sulle tuli noin vähän kiloja raskaudessa." 14 kiloa siis tuli raskauden aikana. Eikö se ole ihan normaali määrä?
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 20:47"]
Viimeisimmässä kahdessa raskaudessa olen ollut viikolla 38 edelleen aloituspainossa eli 0kg välillä olin 1-2kg. Toki oli lähtökohtaisesti ylipainoa viimeisimmän jälkeen olen normaalipainossa kun sairaalaan jäi hieman alle 10kg
[/quote]
Höpö höpö taas. Tuleehan sitä painoa lisää ainakin sen vauvan verran. Vai painoiko vauvasi 0kg syntyessään? No harhaluulossahan sinä elät... Ei tarvitsisi tällaista skeidaa tänne kirjoittaa, joku ottaa vielä tosissaan ja luulee, että tuommoinen olisi normaalia.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:48"]
Viimeisimmässä kahdessa raskaudessa olen ollut viikolla 38 edelleen aloituspainossa eli 0kg välillä olin 1-2kg. Toki oli lähtökohtaisesti ylipainoa viimeisimmän jälkeen olen normaalipainossa kun sairaalaan jäi hieman alle 10kg
[/quote]
Höpö höpö taas. Tuleehan sitä painoa lisää ainakin sen vauvan verran. Vai painoiko vauvasi 0kg syntyessään? No harhaluulossahan sinä elät... Ei tarvitsisi tällaista skeidaa tänne kirjoittaa, joku ottaa vielä tosissaan ja luulee, että tuommoinen olisi normaalia.
[/quote]
Voihan sitä laihtua raskausaikana.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:48"]
[/quote]
[/quote]
Kirjoittajahan sanoi, että sairaalaan jäi 10 kg:a ja ylipainoa oli ennen raskautta...
Itselläkin paino nousi kolmannesta raskaudesta 4 kg;a ja laitokselle jäi 6 kg:a => olin siis laihtunut raskausaikana. Vauva painoi syntyessään 3650 grammaa.
Ennen raskautta mitat olivat 168/72, synnytyksestä parin viikon jälkeen mitat olivat 168/65.
Mulle sanoi, "muistathan syödä, vaikka laihdutatkin". Ja ihana kun tämä oma lääkäri tokas viimeks kun kävin heti, että "ohi Sähän olet hoikistunut" :) -12kg edellisestä käynnistä.
"Sä taidat olla niitä pohjoisen naisia, jotka synnyttää kuin vettä vaan, eikä jälkiä jää" sanoi mun lääkäri. Olin alkupainossa (160cm ja 50kg). Raskauskiloja 18kg ja vauva 40+4 3500g. Ja juu, olen alkujaan pohjoisesta kotoisin :D
Mulla oli ennen raskautta 65 kg, raskauden aikana 85 kg, laitokselta kotiin tullessa 67 kg. Lapsi oli 4.7 kg. Joten yksilöllisiä nuo painonvaihtelut. Läskiä voi tulla ja mennä 9 kk aikana, samoin turvotusta siis nestettä, kuten itselläni, voi olla hyvinkin paljon.