Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko paluumuuttaja? Kaduttaako Suomeen palaaminen..

Vierailija
12.07.2014 |

Kiinnostaa, kaduttaako Suomeen takaisinmuutto? Kerro, missä asuit ja kuinka kauan ja miksi palasit Suomeen :)

Itse asuin Itävallassa 7 vuotta, iski koti-ikävä ja palasin Suomeen. Tuntuu, että palasi keskelle tyhjää ja kitkerää Suomea. Ihmiset ovat epäystävällisiä, ystävät eivät pidä yhtä ja perheetkin vaikuttaa kaikki tönkkösuolatuilta.

Hirveätä huomata, minkä keskelle on palannut. Mielessä sitä koti-ikävästä maalaa jotain vaaleanpunaista, mikä ei lainkaan pidä paikkaansa.

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 12:05"]

http://m.iltalehti.fi/uutiset/2014071018478624_uu.shtml

Surullinen esimerkki Suomesta!

[/quote]On joo surullista ettei mamukuskit pysty edes vammaisia suojelemaan.

[/quote] bussissa oli muita henkilöitä. Kaikkien olisi tullut puuttua tilanteeseen.

Vierailija
102/129 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 12:07"]

Kyllä kaduttaa ja olemme muuttamassa vuodenvaihteessa takaisin Australiaan. Olemme asuneet 16 vuotta maailmalla ja tultiin reilu vuosis sitten Suomeen, kun mieheni sai hyvän työpaikan. 5 vuotta asuttiin Austinissa Yhdysvalloissa, sitten Singaporessa 3 vuotta ja viimeiseksi Sydneyssä 8 vuotta.

Suomessa mättää ilmasto, kallis eläminen (asunto, ruoka), ihmisten nurkkakuntaisuus, suvaitsemattomuus ja ihan vaan ilmpaiiri. Toki kesäHelsinki on kaunis:). Ja läheiset on rakkaita.

[/quote]Austinissahan onkin kiva olla kun hiki valuu 367 päivää vuodessa http://www.foreca.fi/United_States/Texas/Austin/tenday

Ja suvaisevaisuuskin maailman kärkiastia

http://www.thetoptens.com/most-racists-states-us/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 12:05"]

[/quote] bussissa oli muita henkilöitä. Kaikkien olisi tullut puuttua tilanteeseen.

[/quote]Paitsi mamukuskin tietenkin

Vierailija
104/129 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:34"]

Me muutimme takaisin Suomeen Sveitsistä 2 vuotta sitten. Elintasomme tippui (suuri verotus), mutta halusimme tämänkin kokea. Mieheni on sveitsilänen ja kohta muutetaan takaisin sinne. Aika samanlaisia maita sinänsä, mutta työnverotus on kyllä ihan peestä Suomessa. Sosialidemokratia ylivietynä ei ole meidän juttu. 

[/quote]Entäs sotarikollisten ja despoottien rahojen hautominen

Vierailija
105/129 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:43"]

[/quote] En tajua mitä tarkoitat, mutta osoitit vaan todeksi suomalaisten asenteet.

Vierailija
106/129 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 12:11"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 11:34"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 11:06"]

Mukavaa on, kun kaikki viranomaisasiat toimii helposti, perhe on lähellä, ja pidän myös Suomen siisteydestä ja säästä, uskokaa tai älkää :) Sen sijaan ihmisten uskomaton töykeys ja välinpitämättömyys kanssaihmisiä kohtaan rasittaa päivittäin (ihan jo meluavien naapurien takia) ja on myös ikävä huomata, että ulkomaalainen mieheni on täällä joutunut kohtaamaan ennakkoluuloja ja syrjintää. Valmistuttuamme opinnoista alamme varmaan taas katsoa töitä ja kotia ulkomailta...

[/quote]Esimerkki kiitos

[/quote]

No, tässä esimerkkejä eiliseltä:

- Pidin yhdelle miehelle ovea auki, kun huomasin, että tuli muutaman askeleen päässä perässäni. Hän kulki ovesta vilkaisematta minuun päinkään, saati, että olisi kiittänyt.

-Eräs nainen käveli melkein päälle, kun tuijotteli kännykkänsä. Hyppäsin sivuun, mutta olkapäänsä kolautti minuun aika voimalla. Ei nostanut edes katsettaan, ja anteeksipyyntöä oli tietenkin turha odotella.

-Yksi ukko kiilasi jonossa, kun odotin vuoroani jäätelökiskalla. Myyjää ei tervehtinyt, vaan aloitti: "Anna mulle..."

-Ylitimme mieheni kanssa suojatietä, ja vastakkaisesta suunnasta tuli auto kulman takaa. Hän ei sitten hidastanut vauhtiaan ja jäimme keskelle autotietä odottamaan, että tämä naikkonen menee edeltä.

Sinänsä pieniä juttuja, mutta kun näitä tapahtuu päivittäin, niin alkaa pikkuhiljaa ketutuskäyrä nousemaan. Kyllä se arkipäiväinen kohteliaisuus ja huomaavaisuus vaan väistämättä vaikuttaa mielialaan, vaikka kuinka pinnallista sinänsä olisikin.

[/quote]Unohdit sen verrokkimaan kertoa, mikä se oli?

Vierailija
107/129 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:47"]

Kyllä kaduttaa ja olemme muuttamassa vuodenvaihteessa takaisin Australiaan. Olemme asuneet 16 vuotta maailmalla ja tultiin reilu vuosis sitten Suomeen, kun mieheni sai hyvän työpaikan. 5 vuotta asuttiin Austinissa Yhdysvalloissa, sitten Singaporessa 3 vuotta ja viimeiseksi Sydneyssä 8 vuotta.

Suomessa mättää ilmasto, kallis eläminen (asunto, ruoka), ihmisten nurkkakuntaisuus, suvaitsemattomuus ja ihan vaan ilmpaiiri. Toki kesäHelsinki on kaunis:). Ja läheiset on rakkaita.

[/quote]Austinissahan onkin kiva olla kun hiki valuu 367 päivää vuodessa http://www.foreca.fi/United_States/Texas/Austin/tenday

[/quote]

Tämä on juuri tätä nurkkakuntaisuutta:). Kiitos sinulle kun hait nuo kivat esimerkit. Tarvitsisko tähän hakee kouluampumiset ja perhemurhat Suomesta, en alennu tolle tasolle:). Kerroin vain mielipiteeni. Täällähän kysyttin paluumuuttajista, oletko Sinä sellainen ja mistä paluumuutit?

Vierailija
108/129 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:18"]

Eikös tän ketjun tarkoitus ollut, että paluumuuttajat kommentoi? Ei mitään yleistä suomihyväpaha keskustelua?

Itse muutimme takaisin Suomeen 2 vuotta sitten ja olen pettynyt. Lähinnä juuri kalleuteen ja ilmapiiriin. Suvaitsemattomuus on suurin kauhistus. Täällä olen kuullut sanan neekeri enemmän kuin missään muualla. Tai somalisossu...

Mietimme muuttamista takaisin "ihmisten ilmoille" lähiaikoina. Asuimme Yhdysvalloissa, Iso-Britanniassa, Malesiassa ja Japanissa. Kunpa työhakuilmoitukset tärppäis:).

[/quote]

Japanissahan sitä vasta suvaitsevaisia ollaankin...

[/quote]

Kuinka kauan olet asunut Japanissa?

Vierailija
109/129 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:22"]

Joo Itävaltahan on paratiisi. Vai minkä helvetin takia siellä jengi laittaa lapsia kellariin ja panee sukulaisiaan raskaaksi. Ei ihan tervepäiseltä vaikuta sekään

[/quote]

Itävalta on kyllä monella tapaa Suomea parempi maa elää. Joka maahan mahtuu noita sairaita.

t. 4 vuotta Salzburgissa asunut :)

Vierailija
110/129 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa asuin vain joitakin kuukausia viime vuonna. Takaisin Suomeen tultaessa mikään täällä kotimaassa ei tuntunut enään niin kotoisalta kun siellä. Ihmiset ei mielestäni vaikuta onnellisilta, tuntuu kun täällä elettäisiin "mitähän toikin musta ajattelee"-perjaatteella ja kukaan ei uskalla oikein tehdä mitään kun peltätään muiden reaktiota (näin siis minä koen, ei tarkota että kaikki kokee).

Noh, nytten olenkin myynyt eteenpäin/antanut siskoille ja kavereille kaiken omaisuuden huonekaluista vaatteisiin ja muutto takaisin edessä kuukauden päästä. Yhden ainoan matkalaukun kanssa sinne lähden menolippu takataskussa.

Moni sanoo tyhmänrohkeaksi, mutta kun mua ei vaan kiinnosta mitä ne kuuluisat "muut" ajattelee. Tämä ratkaisu tekee mut todella onnelliseksi :)

Vierailija
111/129 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 12:11"]

No, tässä esimerkkejä eiliseltä:

- Pidin yhdelle miehelle ovea auki, kun huomasin, että tuli muutaman askeleen päässä perässäni. Hän kulki ovesta vilkaisematta minuun päinkään, saati, että olisi kiittänyt.

Mistä olisi pitänyt kiittää?

-Eräs nainen käveli melkein päälle, kun tuijotteli kännykkänsä. Hyppäsin sivuun, mutta olkapäänsä kolautti minuun aika voimalla. Ei nostanut edes katsettaan, ja anteeksipyyntöä oli tietenkin turha odotella.

Menikö käsi poikki?

-Yksi ukko kiilasi jonossa, kun odotin vuoroani jäätelökiskalla. Myyjää ei tervehtinyt, vaan aloitti: "Anna mulle..."

Miksi myyjää pitäisi tervehtiä? Ei se tunnu miltään kun kuulet sitä tuhat kertaa päivässä

-Ylitimme mieheni kanssa suojatietä, ja vastakkaisesta suunnasta tuli auto kulman takaa. Hän ei sitten hidastanut vauhtiaan ja jäimme keskelle autotietä odottamaan, että tämä naikkonen menee edeltä.

Ihan järkevää antaa auton mennä pysähtymättä. Auton pysäyttely ja kaasuttelu kuluttaa paljon polttoainetta ja tuhoaa ilmastoa.

Sinänsä pieniä juttuja, mutta kun näitä tapahtuu päivittäin, niin alkaa pikkuhiljaa ketutuskäyrä nousemaan.

Niin semmoiset isommat asiat kuten köyhät katuojassa ei vituta yhtään kun on mamun sielu joka vaan itselle haluaa hyvää ja kiitosta ja kohteliaisuuksia joka käänteessä

Kyllä se arkipäiväinen kohteliaisuus ja huomaavaisuus vaan väistämättä vaikuttaa mielialaan, vaikka kuinka pinnallista sinänsä olisikin.

Minä, Minä, Minä, minulle kohteliaisuuksia ja palvontaa, muista viis, kuolkoon vaikka. Eli kerropa nyt se toinen maa niin katsotaan miten hyvä siellä onkaan elää

[/quote]

Vierailija
112/129 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:54"]

Italiassa asuin vain joitakin kuukausia viime vuonna. Takaisin Suomeen tultaessa mikään täällä kotimaassa ei tuntunut enään niin kotoisalta kun siellä. Ihmiset ei mielestäni vaikuta onnellisilta, tuntuu kun täällä elettäisiin "mitähän toikin musta ajattelee"-perjaatteella ja kukaan ei uskalla oikein tehdä mitään kun peltätään muiden reaktiota (näin siis minä koen, ei tarkota että kaikki kokee).

Noh, nytten olenkin myynyt eteenpäin/antanut siskoille ja kavereille kaiken omaisuuden huonekaluista vaatteisiin ja muutto takaisin edessä kuukauden päästä. Yhden ainoan matkalaukun kanssa sinne lähden menolippu takataskussa.

Moni sanoo tyhmänrohkeaksi, mutta kun mua ei vaan kiinnosta mitä ne kuuluisat "muut" ajattelee. Tämä ratkaisu tekee mut todella onnelliseksi :)

[/quote]No mutta Italiassahan vasta onnellisia ollaankin

http://www.vauva.fi/keskustelu/3948128/ketju/italiassa_nainen_on_miehen_omaisuutta_naisen_saa_vaikka_tappaa

Vierailija
113/129 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:22"]

Joo Itävaltahan on paratiisi. Vai minkä helvetin takia siellä jengi laittaa lapsia kellariin ja panee sukulaisiaan raskaaksi. Ei ihan tervepäiseltä vaikuta sekään

[/quote]

Itävalta on kyllä monella tapaa Suomea parempi maa elää. Joka maahan mahtuu noita sairaita.

t. 4 vuotta Salzburgissa asunut :)

[/quote] Miksi kansainväliset riippumattomat elämänlaadun tutkijat eivät ole älynneet tulla siunulta kysymään vaan laittaneet raportteihinsa ihan väärät tiedot

Vierailija
114/129 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:47"]

[/quote]

Tämä on juuri tätä nurkkakuntaisuutta:). Kiitos sinulle kun hait nuo kivat esimerkit. Tarvitsisko tähän hakee kouluampumiset ja perhemurhat Suomesta, en alennu tolle tasolle:). Kerroin vain mielipiteeni. Täällähän kysyttin paluumuuttajista, oletko Sinä sellainen ja mistä paluumuutit?

[/quote]Mielipiteitä voi kuka vaan provoilla, kuulisin mielummin faktoja

Vierailija
115/129 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:43"]

[/quote] En tajua mitä tarkoitat, mutta osoitit vaan todeksi suomalaisten asenteet.

[/quote]No miten se on surullinen esimerkki Suomesta jos mamu ei auta vaikka bussin turvallisuus on ensisijassa hänen vastuullaan? Sehän on silloin surullinen esimerkki ulkomailta

Vierailija
116/129 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:18"]

Eikös tän ketjun tarkoitus ollut, että paluumuuttajat kommentoi? Ei mitään yleistä suomihyväpaha keskustelua?

Itse muutimme takaisin Suomeen 2 vuotta sitten ja olen pettynyt. Lähinnä juuri kalleuteen ja ilmapiiriin. Suvaitsemattomuus on suurin kauhistus. Täällä olen kuullut sanan neekeri enemmän kuin missään muualla. Tai somalisossu...

Mietimme muuttamista takaisin "ihmisten ilmoille" lähiaikoina. Asuimme Yhdysvalloissa, Iso-Britanniassa, Malesiassa ja Japanissa. Kunpa työhakuilmoitukset tärppäis:).

[/quote]

Japanissahan sitä vasta suvaitsevaisia ollaankin...

[/quote]

Kuinka kauan olet asunut Japanissa?

[/quote]

Vain puoli vuotta ja siinäkin ajassa koin saavani ihan tarpeeksi hyvän käsityksen japanilaisten suhtautumisesta gaijineita kohtaan, varsinkin jos sattuu olemaan tummaihoinen.

Vierailija
117/129 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:31"]

Olin lomalla Suomessa ekaa kertaa kahteen vuoteen mieheni kanssa, joka ulkkari. Tässä asioita jotka pistivät silmään.

- kaupassa eräs hieman alkoholisoitunut herra mietti ääneen minkä oluen valita. Minä toki aloin puhumaan herralle ja vastauksena tuli " vittu emmä sulle puhu".

- ihmiset puhuvat hiljaa julkisilla paikoilla.. Ratikassa ja ravintolassa ihan nolottaa puhua.

- kallista. Menimme aamiaiselle kahvilaan, kuten joka aamu kotimaassamme. Suomessa lysti maksoi kolminkertaisesti.

Nyt taas kun en ole Suomessa ollut pitkään aikaan, muistan kuinka upea paikka se on ja miten hienoja suomalaiset ovat. Valitettavasti viikossa huomaa sitten taas miksi sitä aikoinaan lähti pois.

[/quote]Ja mikä se sun maa olikaan?

Vierailija
118/129 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Suomessa jo 10v ja ainoa mitä en kestä on talvet ja pimeys.

Itse koen sosiaalisen maailman helpommaksi täällä.

Vierailija
119/129 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:31"]

Olin lomalla Suomessa ekaa kertaa kahteen vuoteen mieheni kanssa, joka ulkkari. Tässä asioita jotka pistivät silmään.

- kaupassa eräs hieman alkoholisoitunut herra mietti ääneen minkä oluen valita. Minä toki aloin puhumaan herralle ja vastauksena tuli " vittu emmä sulle puhu".

Miksi sä aloit puhua sille? Haluatko että sulletullaan puhumaan kun sä mietit?

- ihmiset puhuvat hiljaa julkisilla paikoilla.. Ratikassa ja ravintolassa ihan nolottaa puhua.

Onko parempi että kaikki kailottaa asiansa?

- kallista. Menimme aamiaiselle kahvilaan, kuten joka aamu kotimaassamme. Suomessa lysti maksoi kolminkertaisesti.

Kerro sen kotimaan nimi niin ehkä löydämme syyn halvoille hinnoille. Se on usein orjatyö tms

[/quote]

Vierailija
120/129 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kommentoi suurimmalta osalta ihmiset, jotka eivät ole missään muussa maassa asuneet. En laske edes au-pair vuotta tai vuoden vaihto-oppiluutta. Haluaisin enemmän faktaa todellisilta maahanmuuttajilta. Siis suomimamuilta:). Olen itse se Sveitsistä muuttanut, en muista mikä oli uomero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi