Lapseni meni Italiaan opiskelemaan ja hänestä tuli punkette!
Ihailee ja harrastaa punk-, oi- ja skinheadkulttuuria, kuuntelee UK Subsia, Exploitedia ja jotain tuntemattomia ska- ja roots-bändejä. Asuu vallatussa talossa Rooman laitamilla. Tukka on leikattu skinityttöjen tapaan siiliksi ja ohimoilla sekä niskassa pitkät kiharat. Vaatteet on kummallisia skottiruutuminihameita, urheilupolvisukkia, tennareita ja revittyjä punk-teepaitoja.
Tämä kaikki valkeni minulle, kun lapsi tuli Suomeen ensimmäistä kertaa 1,5 vuoteen.
Haaveilee muutosta Lontooseen tai New Yorkiin kun valmistuu yliopistosta. Nyt kuulemma bilettää ja on jonkin sortin bändäri kai?
Miten joku 20-vuotias hurahtaa tuollaiseen skeidaan, joka kuoli 40 vuotta sitten?!!?!
Olen hirveän pettynyt.
Kommentit (17)
1980-luvun alku soitti ja sanoi haluavansa hiusvärinsä takaisin.
Vähemmästäkin sitä kunnon ihminen pettyy huh!
Miten kukaan mutsi voi tietää mikä on Exploited?
No siis, New Yorkista ovat kaikki punkkarit kaikonneet vuokrien huikean nousun myötä. Ei Lontookaan ole enää sama kuin 1970-luvun lopulla. Italiassa ihmiset ovat sen verran jälkeenjääneitä, että siellä tuo kulttuuri on vielä voimissaan. Sano siis tyttärellesi, että sen kannattaa pysyä Roomassa tai korkeintaan muuttaa Berliiniin. Siellä on vielä vallattuja taloja ja punkkarit voivat aggressiivisesti kerjätä kolikoita taistelukoirineen kauppojen edustoilla.
Kyllä se siitä rauhoittuu kun joku nappisilmä Luigi pamauttaa sen paksuksi siellä, Kaupan päälle sinä saat söpön lapsenlapsen. <3
Muistuta tytsyä, että Iso-Britannia ei enää kuulu EU-jänistöön,joten ei sinne noin vain mennä ainakaan pitemmäksi ajaksi.
Tunnet alakulttuurin hyvin. Olen ollut punkin kanssa aika paljon tekemisissä, mutta en tiedä UK Subsia kuin nimeltä, Exploitedin tiedän kyllä hyvin. Suurin osa suomalaisista ei tiedä, mitä on "oi" ja minäkään en tiedä mitä on "roots". Suurin osa suomalaisista ei tiedä, että skinheadeilla on jotain tekemistä punkkarien kanssa, vaan mieltää punkkarit vasemmistoksi ja skinheadit äärioikeistoksi.
Exploited perustettiin vasta 40 vuotta sitten..
Aika huono provo muutenkin..
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan mutsi voi tietää mikä on Exploited?
Tämä mutsi on vähän yli viiskymppinen, eli 1970- ja 1980-luvun nuorisokultturit on aika hyvin hallussa. Ja toki on lapsen kanssa käyty läpi näitä musa- ja fanitusjuttuja, nyt kun istutaan täällä mökillä naamat vastakkain ja jutellaan asioista. Ollaan myös kuunneltu hänen lempimusaa, 1970-luvun brittipunkkia (UK Subs, Sham 69, Cockney Rejects) ja skinheadbändejä kuten 4-Skins sekä ska ja roots-reggae.
Olen ylpeä, että lapsi on tiedostava ja itsenäinen, mutta minua kummastuttaa parikymppisen melkein aikuisen kiinnittyminen näin vahvasti eilispäivän pop-alakulttuuriin.
En itsekään ole siis mikään muumio-mutsi.
kaikki hyvin niin kauan kuin ap:n tyttärellä on vakaa aikomus valmistua yliopistosta ja realistinen visio omavaraisesta ja oman näköisestä elämästä sen jälkeen
On todella vaarallista asua vallatussa talossa, sinne voit tulla rikollisia ellei ole jo, aika katsoa omaa asuntoa. Punkvaihe menee joskus ohi. Rasismi ei ole hyvä asia, kun sanoit sanan skinhead. Ajeltu pää ei ole kyllä automaattisesti sitä. Pääkaupungit ovat vaarallisia mafioineen ja jengeineen, hänellä pitäisi olla edes jotain itsesuojeluvaistoa ja katsoa seuransa tarkemmin. Ne paikat eivät ole kuin suomi tai maaseutu suomessa. Opiskelu muuten hyvä.
Miten voi olla bändäri, jos bändit ovat vanhoja? Eikö bändäri seuraa ihailemaansa bändiä?
Cool story bro.