Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alastomuus televisiossa/elokuvissa häiritsee

Vierailija
12.07.2014 |

Häiritseekö ketään muuta seksi ja alastomuus elokuvissa tai tv-sarjoissa? Kun katson yksin ohjelmia, niin alastomuus ja seksi ei häiritse, mutta kun katson poikaystäväni kanssa, alkaa ahdistaa ja tulee todella huono olo. En jostain syystä halua että poikaystäväni näkee muita naisia, tiedän etten voi estää häntä katsomasta, mutta oloni pahenee seksikohtausten vuoksi. Joskus olen jopa pahoittanut mieleni niinkin pahasti että itken ja menetän yöuneni kun mietin asiaa. En halua että hän näkee toisia, en tunne olevani niiden naisten vertainen, pelkään että hän ajattelee heitä seksimme aikana jne. 

Katsoin ensimmäistä kertaa Game of thronesia tänään, jätin ensimmäisen jakson kesken, koska en kestänyt sitä alastomuutta. Mietin vain että se on poikaystäväni lempisarja, hän on nähnyt ne samat naiset monta kertaa. Nyt olen itkenyt hysteerisesti siitä lähtien. 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama! Aivan kuin olisin itse kirjoittanut. Kärsin tästä ja koko parisuhde kärsii, ja tiedän että vika on minussa. En tietenkään haluaisi olla tällainen, mutta en hallitse omia ajatuksiani. Mitä ihmettä voin tehdä, tuntuu että tarvisin vertaistukea/apua kun ahdistus kasvaa tämän takia välillä niin suureksi. Minua ahdistaa, kun poikaystävä jo odottaakin niin innolla vasta kesällä alkavaa game of thronesia, en ymmärrä itsekään miten se voi aiheuttaa niin kamalia tuntemuksia itsessäni. Näin turhan asian takia niin valtavaa ahdistusta, että tekisi mieli lopettaa koko parisuhde. Poikaystävän kuuluu saada tehdä mitä haluaa, minä en vain itse kestä tätä tunnetta :(

Vierailija
22/34 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Että mitään ei koskaan näy" :'D Totta, miehiltä leikataan, naisia taas esineellistetään ja näytetään ihan joka puolelta. Siksi onkin halventava ja naisia esineellistävä sarja, huono juoni, minkä takia alastomuudella ja mauttomilla jutuilla kalastellaan katsojia. Jos sarja olisi hyvä, se kantaisi ilman näitäkin. Viimeisillä kausilla vähemmän panoja jne, koska aiempien kausien irstailulla on saavutettu suursuosio, voi vihdoin keskittyä vähän enemmän juoneen ja vahvoihin naishenkilöihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

How about a keksitty typerä stupid story?

Vierailija
24/34 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole huonoa itsetuntoa, jos ei halua että oma mies katsoo toisia naisia. Totuus on, että näyttelijätkin ovat oikeita naisia ja oikeasti alasti. Heh! Mutta siis oikeasti. Evolutionäärisesti voi olla totta, että miehen pitää siementää, mutta fakta on myös, että ihmisen jälkeläiset tarvitsevat hoitoa ja vartiointia. Lisäksi jos on liian paljon saman miehen jälkeläisiä lähistöllä, niin sukurutsaa on liikaa. Eli ihmiselle tyypillistä on pitkäkestoinen pariutuminen. On myös täysin luonnollista, että miehelle alaston nainen on kuin huutomerkki seksiin. TV vähän vääristää, mutta nämä kaikki seikat huomioonottaen AP:n reaktio on luonnollinen, fiksu ja täysin oikein. Alaston nainen on uhka sun parisuhteelle.

Ihminen on kuitenkin joustava. Voi miettiä uhan suuruutta ja kuinka hyvin kestää sen. Kerrostalo, ettet kestä voin luonnotonta asetelmaa vai huijaatko aivojasi ja pyydät, ettei poikaystävä katso sitä sun tietäen. Näin saat ehkä mielenrauhan.

Itsetuntoasia tämä ei kuitenkaan ole. Sinulla on parempi itsetunto kuin monella joka väittää, että naisen kuuluu alistua sille mitä mies päättää pitää normaalina alastomuuden määräänä TV:ssä

Vierailija
25/34 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauas on tultu suomessa parissakymmenessä vuodessa. Jännä miten tää saunakulttuurimaa on saanut lyhyessä ajassa opeteltua jostain britti/amerikan viihdekulttuurista peräisin olevan puritanismin alastomuutta kohtaan. 

Vierailija
26/34 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävarmuus ja huono itsetunto oman kroppansa suhteen ei oikein toimi parisuhteessa. Vaikutat nuorelta ja olen juuri siksi pahoillani, miten kaikki se hyvä ja kaunis mitä sinussa on haurastuu viihdesaastan myötä. Ihmiset , joiden pitää työnsä puolesta näyttää hyvältä saadakseen lisää töitä muun osaamisensa myötä, on aivan eri asia kuin me tavalliset kuolevaiset ja jotka saamme töitä ilman hillitöntä kehorääkkiä. Vertaaminen käy todella tuhoisaksi ja usein sen tekee ihan turhaan.

KAikkein viisainta olisi puhua asiasta poikaystäväsi kanssa. Kerro, miten koet asiat ja miten se kaikki saa sinut itkemään.  Anna hänelle aikaa miettiä asiaa kuin tinkaat heti viisasta vastausta. Hän ei ratkaise sinun itsetunto-ongelmiasi, mutta ainakin voi tukea sinua luottamaan itseesi sellaisena kuin olet.

Tuollaisia asioita ei missään nimessä pidä hautoa yksin!

Vierailija
27/34 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ap, kun olet 5-6v vahenpi, niin miltäs nykyään vaikuttaa nämä kohtaukset tv:ssä? 

Vierailija
28/34 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täysin sama ongelma, ja olen kuitenkin 30 vuotta. Tämä sama asia on varjostanu mun elämää jo n. 15 vuotiaasta lähtien, ja tuntuu että pahenee iän myötä. Ei ole oikein että täällä haukutaan epäterveeksi, ja mene hoitoon (ikävällä sävyllä), koska tää on oikeesti todella stressaavaa. Itse käyn psykologilla lapsuuden asioiden takia, ja sieltähä nää alastomuuteen koskevat häpeät myös tulee. Lapsuudesta juontaa paljon asioita, kaikilla se ei ole ollut kovin onnellinen, kuten mulla. Mä oon tästä aiheesta puhunut jokaselle äijälleni vuosien saatossa, mutta se ei poista sitä että se tuntuu pilaavan oman elämän ihan totaalisesti. Sitä ajattelee, että olisi parempi olla yksin, mutta ketä on tarkoitettu oleen yksin tää elämä? Jotenkin tästä on selvittävä, ja odotankin että olisi joku päivä rahaa psykoterapiaan. Itsetunto-ongelma tämä ei ole, koska se on mulla ihan fine. Oon täysin normaalipainoinen, ihan kivan näköne muija, vaikka itse sanonkin. Alastomuus tvssä vaan laukasee jotain samoja tunteita, kun lapsena. Jo lapsena tuntui, et mä en kelpaa, eikä sitä koskaan yritetty edes muuttaa. Muistan sanoja "pue nyt päälles, ei kukaa halua sua tollasena kattoo tai häpeä", joten näin aikusena, jos puhuisin lapselle noin, jatkuvasti, miltä mahtaisi tuntua aikuisena? Vaikkei sitä itse halua, tuollainen vaikuttaa kaikkeen. Oon tehy iso työn mun itsetunnon kanssa. Mutta tuo sama ongelma pysyy. Päässä on edelleen tunne, että juuri minä en kelpaa. Että mun pitäisi hävetä. Vaikkei asia ole niin. Mä ymmärrän kirjoittajaa, ja tiedän että se on tosi raskasta. En ole nykyäänkään yksin tän asia kanssa. Tsemppiä kaikille kanssakokijoille.

Vierailija
29/34 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän kyllä, että AP:n tuntemukset on täysin normaaleja, ja jopa järkeviä. Meidät vain on manipuloitu, aivopesty uskomaan, että kaikkeen sellaiseen pitää sopeutua, tai muuten on jotenkin sairas tai epävarma. Mielestäni epävarmoja ovat ne, jotka eivät uskalla asia koskaan tuoda esiin vaan miellyttävät sisäisesti kärsien. Sairastuvat ehkä anoreksiaan tai bulimissn, kun yrittävät niin olla jotakin, mitä muka kuuluisi olla.

Ei kenenkään ole pakko sopeutua siihen, että oman kullan kanssa pitäisi katsella muita alastomia ja viekoittekeviksi tehtyjä naisia! SE on epänormaalia! Tämä maailma vain on niin sairas, ettei enää nähdä metsä puilta. Suomalaisten saunomuskulttuurinkin sopii kyseenalaistaa. Kenenkään EI ole pakko mennä kylämökillä saunaan, jos ei tunnu hyvältä! Moni on nuorena mennyt, vaikka ei ole tuntunut hyvältä. Koska on luultu, että ei ole muuta vaihtoehtoa.

Vierailija
30/34 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitän kyllä, että AP:n tuntemukset on täysin normaaleja, ja jopa järkeviä. Meidät vain on manipuloitu, aivopesty uskomaan, että kaikkeen sellaiseen pitää sopeutua, tai muuten on jotenkin sairas tai epävarma. Mielestäni epävarmoja ovat ne, jotka eivät uskalla asia koskaan tuoda esiin vaan miellyttävät sisäisesti kärsien. Sairastuvat ehkä anoreksiaan tai bulimissn, kun yrittävät niin olla jotakin, mitä muka kuuluisi olla.

Ei kenenkään ole pakko sopeutua siihen, että oman kullan kanssa pitäisi katsella muita alastomia ja viekoittekeviksi tehtyjä naisia! SE on epänormaalia! Tämä maailma vain on niin sairas, ettei enää nähdä metsä puilta. Suomalaisten saunomuskulttuurinkin sopii kyseenalaistaa. Kenenkään EI ole pakko mennä kylämökillä saunaan, jos ei tunnu hyvältä! Moni on nuorena mennyt, vaikka ei ole tuntunut hyvältä. Koska on luultu, että ei ole muuta vaihtoehtoa.

Samaa mieltä. Ja myös sitä mieltä että naiset itse esineellistää itseään.

Vierailija
31/34 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee !

Vierailija
32/34 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alastomuus, mutta ne turhat seksikohtaukset saavat usein kelaamaan.

Vierailija
33/34 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisolla ei ole mitään oikeutta katsella vieraitten naisten alastomia vartaloita. Todennäköisesti myös mstrboi myös jälkikäteen ajatellen niitä. Tämä ei missään muotoa kuulu parisuhteeseen vaan täyttää jo avioRIKOKSEN tuntomerkit.

Vierailija
34/34 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

How about a keksitty typerä stupid story?

Vanha avaus mutta ihan uskottava. E-pillerit tekivät itsestäni tuollaisen. Ahdistus alkoi uuden suhteen alussa (siksi ne pillerit hankin, kun halusimme luopua kondomists) ja kuvittelin, että olen henkisesti sairas kun koen niin hirveää ahdistusta. Kun lopetin pillerit niin muutamassa kuukaudessa se hävisi kokonaan.

Eli iham ensimmäiseksi suosittelen lopettamaan hormonaalisen ehkäisyn, jos se on käytössä. Jos se ei riitä, niin sitten terapeutille.