Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näytän peilissä ja kuvissa ihan eri näköiseltä

Vierailija
07.07.2021 |

Peilistä katsottuna olen mielestäni ihan kaunis ja normaalin näköinen, mutta kuvissa kasvoni näyttää epäsymmetrisiltä ja näytän ihan mieheltä/pojalta vaikka olen siis nainen. Nään siis ihan eri ihmisen katsoessani peiliin kun taas miltä näytän kuvissa. Siis en voi uskoakaan miten eriltä voi näyttää. Ja jos se on oikeasti niin, että muut ihmiset näkevät minut sen näköisenä kuin kuvissa, niin voi jestas sitten olen kyllä oikea rumilus. Vähän ristiriitaiset fiilikset omasta ulkonäöstä, kun ei tiedä miltä sitä sitten oikeasti näyttää. Välillä ajattelen olevani kaunis, mutta sitten muistuu mieleen miltä näytän kuvissa, niin iskee kauhea epävarmuus. Näyttääkö kamera sen oikean totuuden? Miten voin nähdä itseni niiiiin eri näköisenä peilissä, en kyllä tajua.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Näytän kuvissa läskiltä, rumalta valaalta ja peilissä sopusuhtaiselta ja nätiltä.

Vierailija
2/30 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuvata itseään liikkeessä niin näkee paremmin todellisuuden. Pysäytetty kuva kertoo aina valheita enemmän tai vähemmän - eikä kerro siitä löytyykö ihmisen eleistä ja olemuksesta karismaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilissä katsot itseäsi paljon rajoitetummista suunnista ja hallitset ilmeitäsi enemmän, koska näet ne koko ajan. Kamera on rehellisempi.

Vierailija
4/30 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peilissä katsot itseäsi paljon rajoitetummista suunnista ja hallitset ilmeitäsi enemmän, koska näet ne koko ajan. Kamera on rehellisempi.

Eikä ole. Esim. liian läheltä tai väärällä objektiivilla otetuissa selfiessä kasvojen mittasuhteet vääristyvät, samoin kuvakulma vääristää.

Monesta oikeasti kauniista ja laihasta julkkiksestakin on saatu ihan kamalan näköisiä paparazzikuvia.

Vierailija
5/30 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kuva pitää olla tarpeeksi kaukaa otettu, muuten nenä näyttää kohtuuttomalta. Peilissä se on ihan normaalin kokoinen ja näköinen, valokuvissa ruma peruna. Tunnen tuskasi, itsekään en tiedä minkä näköinen olen, jotain semi-kaunottaren ja keskivertoa rumemman väliltä kai. Tietäisinpä!

Vierailija
6/30 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla. Jostain kuvakulmasta minusta voi vahingossa saada ihan ok kuvan, mutta useimmiten näytän järkyltä. Tästä syystä inhoan yli kaiken kameroita.

Uskon että omalla kohdallani kuvissa on totuus. Ruma mikä ruma.

Vierailija
7/30 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kuva itsestäsi ja katso sitä kuvaa peilistä. Onko tutun näköinen?

Vierailija
8/30 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passikuva mun kohdalla se kamalin otos on. Meikkasin mielestäni sopivasti ja hiuksetkin oli laitettu. Kuva on herättänyt monesti hilpeyttä kanssaihmisissä. Olisi edes silmälasit voinut pitää päässä, niin näyttäisi hitusen paremmalta.

Toljotan kuvassa vähämielisen näköisenä ja kasvot ovat kuin isoäidilläni hänen viimeisinä elinvuosinaan liki 80-vuotiaana. Hyvin kuvasta on esimerkiksi lentokentällä tunnistettu, joten varmaan peilissä on jotain vikaa.

Vierailija
9/30 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan siskoni häät vuosia sitten. Olin laittanut itseni nätiksi ja peilistä katsoessani näytin todella kauniilta. Seuraavana päivänä katsottiin hääkuvia. Näytin todella rumalalta jokaikisessä kuvassa. Hävetti! En halua nähdä niitä kuvia enää ikinä!

Vierailija
10/30 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä pysty käsittämään, että miten peili voi muka huijata niin paljon. Wtf!

Vierailija
11/30 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kamera valehtele. Mutta tietysti jos ottaa selfien todella läheltä, niin kasvojen mittasuhteet vääristyy. Mutta monesti peilin edessä pystyy ikään kuin muokkaamaan omia kasvojaan, esimerkiksi nostamalla kulmakarvojaan ym. jota ei IRL kameran edessä tee.

Vierailija
12/30 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan siskoni häät vuosia sitten. Olin laittanut itseni nätiksi ja peilistä katsoessani näytin todella kauniilta. Seuraavana päivänä katsottiin hääkuvia. Näytin todella rumalalta jokaikisessä kuvassa. Hävetti! En halua nähdä niitä kuvia enää ikinä!

Samaistun, juhlissa otetut kuvat ovat pahimpia. Nykyään jos jotain ryhmäkuvia otetaan, kieltäydyn ihan reilusti, vaikka joku siitä mielensä pahoittaisikin. Ja jos huomaan jonkun ottavan tilannekuvaa, käännän heti kasvot toiseen suuntaan.

Vierailija
13/30 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota kuva itsestäsi ja katso sitä kuvaa peilistä. Onko tutun näköinen?

Jeps, tästä on kyse. Samoin sen kameralla otetun kuvan voi flipata peilikuvaksi kuvankäsittelyohjelmassa, jolloin kuva näyttää taas tutulta. Muut näkevät sinut peilistä samalla tavalla oudon näköisenä, kun sinä näet itsesi kuvasta. Minulla on varsin epäsymmetrinen naama ja tyttöystäväni ahdistuu nähdessään minut peilin kautta. Välttelen niitä tilanteita, koska itsetuntoni on muutenkin huono tämän epäsymmetrisyyden takia.

Vierailija
14/30 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen huomannut, että itsestä otettu kuva näyttää paremmalta mitä useammin sitä katsoo. Ensin siitä katsoo, että karmea ilmestys. Onko siis myös peilistä näkemäni vääristymää ja se ensi kerran nähtynä karmea kuva se mitä muut näkevät?

Vierailija
15/30 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosi.

Vierailija
16/30 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mun muistisairas sukulainen ei ollut tunnistaa mua sen kuvan pohjalta, mikä hänellä oli. Kuulemma siinä kuvassa on joku muu paljon vanhempi ihminen, ja käymään tulikin nätti tyttö. Samoin eri kuvissa näytän ihan eri ihmisiltä, tämäkin on kuultu muiltakin. Livenä saan muutenkin aivan erilaista palautetta ulkonäöstä kuin mitä itse näen kuvissa. Eli ei ne kuvat ole mikään lopullinen totuus. Piinallista kyllä, kun eivät onnistu.

Vierailija
17/30 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt itseäni edes ajoittain nättinä. Nyt olen laihtunut ja leukaperät tulleet hurjasti esiin, posket ovat lommoilla, nenä näyttää valtavalta ja olen saanut silmäpussit. Meikkaan koska kulmat ja ripset ovat värittömät, meikki tuo naisellista ilmettä kun näytän muuten mieheltä. Selfieitä en ole voinut ottaa ennen kuin puhelimien kamerat kehittyivät koska ne tarkensivat aina tuohon muutenkin isoon nenään sekä suuren suuni alueelle. Nyt saan ihan kivojakin kuvia joskus kun laittaudun. Ulkonäkö on aiheuttanut ahdistusta jo nuorena kun oli vähän näppyjä ja kiusattiin koulussa mm tuosta nenästäkin. Olen kadehtinut niitä joilla on eloisat, klassiset piirteet, selkeät värit kulmissa ja silmissä, paksu ja suora tukka. Tunnistan ajatuksen, että muiden täytyy pitää minua tosi rumana koska näytän kuvissa niin hirveältä.

Tässä sitä kuitenkin taaplataan 😄

Vierailija
18/30 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen huomannut, että itsestä otettu kuva näyttää paremmalta mitä useammin sitä katsoo. Ensin siitä katsoo, että karmea ilmestys. Onko siis myös peilistä näkemäni vääristymää ja se ensi kerran nähtynä karmea kuva se mitä muut näkevät?

Muut näkevät enimmäkseen sinut liikkeessä, mutta eivät yleensä näe kuvassakaan mitään karmeaa, koska katsovat sinua samalla tavalla kuin kamera katsoo, eli ei peilin kautta. Peilikuva on se todellisuuden vääristymä.  Ihmisten aivot tottuvat omaan peilikuvaan ja siksi omat "todelliset", kameran kautta nähdyt kasvot näyttävät kummallisilta. Ikään kuin yllätät aivosi näyttämällä niille jotain muuta kuin peilikuvaa itsestäsi.

Jos haluat hävetä ulkonäköäsi, niin katso itseäsi kahden peilin kautta. Sekin on aivojen yllättäjä, koska se ei olekaan enää peilikuva, vaan kameranäkymä.

Vierailija
19/30 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, otin juuri itsestäni oikein sellaisen flirtti potenssiin 100 -selfien ja kun katsoin kuvaa tarkemmin, olen siinä ihan veljeni näköinen :D Ilmankos ei flaksi juuri käy :D

Vierailija
20/30 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai katsot peilistä vain niitä parhaimpia puolia ja poseerauksia. Ihminen poseeraa vaikka ei sitä tiedostaisikaan.  Monesti sitä vetää ryhdin paremmaksi, muuttaa pään asentoa niin ettei kaksoisleuat näy ja muutenkin vetää pirteämmän ilmeen naamalleen. 

Mutta! kyllähän se kamera saattaa venyttää kuvattavia kohteita ja jos katsoo vaikka kaveria niin näyttää nekin huonommalta kuvasssa kuin oikeasti. Ainakin mun mielestä. Joskus ihmiset ei näytä yhtään itseltään ja joskus taas tulee sellaisia kuvia kun näyttävät paremmalta kuin normaalisti. 

Tää on yksi syy miksi mun mielestä omien kuvien laittaminen someen on ihan järjetöntä, kun eihän se todellinen elämä ole pelkästään vaan niitä hyviä kuvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi